Άρθρα

Ο ακριβός και υποβαθμισμένος σιδηρόδρομος – αποτέλεσμα της πολιτικής απελευθέρωσης και ιδιωτικοποίησης του, από Ε.Ε και αστικές κυβερνήσεις

του Τάσου Τσιαπλέ

Στέλεχος του ΚΚΕ, επικεφαλής της Λαικής Συσπείρωσης στην Περιφέρεια Θεσσαλίας

Το πρόσφατο περιστατικό με το τρένο που ήταν να ξεκινήσει από τον Βόλο για την Λάρισα, αλλά έμεινε από βλάβη, όπως έμεινε και το λεωφορείο που κλήθηκε να κάνει αυτό το δρομολόγιο, δεν είναι ένα μεμονωμένο γεγονός.
Είναι μια ακόμα έκφραση της υποβάθμισης των σιδηροδρομικών συγκοινωνιών στη χώρα μας, στο πλαίσιο της πολιτικής απελευθέρωσης και ιδιωτικοποίησης των σιδηροδρομικών συγκοινωνιών, που προώθησαν όλες οι αστικές κυβερνήσεις Ν.Δ, ΣΥΡΙΖΑ, ΠΑΣΟΚ, με βάση τις οδηγίες της Ε.Ε, είτε με το ελληνικό κρατικό μονοπώλιο του ΟΣΕ, είτε με το ιταλικό κρατικό μονοπώλιο ”Ferrovie dello Stato Italiane, για χάρη των κερδών τους.
Αυτή η πολιτική, αντί για σύγχρονες ασφαλείς και με χαμηλό κόστος επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές όπως παραπλανητικά υπόσχονταν όλες οι αστικές κυβερνήσεις, έφερε δραστική μείωση του αριθμού των εργαζομένων και επιδείνωση της εργασιακής θέση αυτών που απέμειναν στον σιδηρόδρομο, περισσότερα προβλήματα ασφάλειας.
Έφερε αύξηση της τιμής των εισιτηρίων, κατάργηση αρκετών δρομολογίων πανελλαδικά και στη Θεσσαλία (μόλις 5 δρομολόγια Αθήνα-Θεσσαλονίκη, 6 δρομολόγια Λάρισα-Βόλος), αφού σκοπός των επιχειρηματικών ομίλων και των αστικών κυβερνήσεων, είναι η αύξηση της κερδοφορίας της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, η οποία σημειωτέον επιδοτείται αδρά από το ελληνικό κράτος με 250 εκατ. ευρώ για 5 χρόνια για την κάλυψη των «άγονων» γραμμών, που αποφάσισε η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ το 2017 και με επέκταση της επιδότησής της με απόφαση της κυβέρνησης της Ν.Δ, για άλλα 10 χρόνια, φτάνοντας στα 750 εκατ. ευρώ.
Έφερε την ιεράρχηση και υλοποίηση έργων από τις κυβερνήσεις Ν.Δ, ΣΥΡΙΖΑ και την περιφέρεια Θεσσαλίας, με κριτήριο την εξυπηρέτηση των διευρωπαϊκών δικτύων και τη μετατροπή της χώρας σε κόμβο μεταφορών για το κεφάλαιο και την καθυστέρηση απαραίτητων έργων ανάπτυξης και εκσυγχρονισμού του δικτύου προς όφελος του λαού.

Το ΚΚΕ, αγωνίζεται για σύγχρονες, ποιοτικές, φθηνές και ασφαλείς σιδηροδρομικές μεταφορές, ενάντια στην πολιτική απελευθέρωσης και ιδιωτικοποίησης των ελληνικών σιδηροδρόμων από την Ε.Ε και αστικές κυβερνήσεις.
Είναι υπέρ της ανάπτυξης του σιδηροδρομικού δικτύου, των συνδυασμένων μεταφορών, για να γίνουν οι σιδηροδρομικές και άλλες μεταφορές, κοινωνική ιδιοκτησία, στο πλαίσιο της σοσιαλιστικής Ελλάδας, ενταγμένες σε ένα κεντρικό κρατικό φορέα μεταφορών που θα λειτουργεί με κριτήριο τις λαϊκές ανάγκες.
Παράλληλα καλεί το λαό, να συμπαραταχτεί μαζί του στον αγώνα:
Για άμεση ουσιαστική μείωση της τιμής των εισιτηρίων.
Για την επαναφορά των κομμένων δρομολογίων από Λάρισα προς Βόλο και αντιστρόφως, του προαστιακού Λάρισας-Θεσσαλονίκης, την επαναδρομολόγηση των απευθείας πρωινών τρένων από Καλαμπάκα προς Αθήνα και Θεσσαλονίκη, των ανταποκρίσεων με τρένο από τον σταθμό του Παλαιοφάρσαλου προς την Καλαμπάκα.
Για την διακοπή των κρατικών επιδοτήσεων προς την ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Για την μετατροπή όλων των συμβάσεων ορισμένου χρόνου σε αορίστου, για όλους τους εργαζόμενους και την πρόσληψη νέου μόνιμου προσωπικού με ΣΣΕ.

 

Share

Πρόσφατα άρθρα

Εκπαιδευτικό συνέδριο «ΕΥΑΛΩΤΟΤΗΤΑ ΜΕΤΑΝΑΣΤΩΝ/ΠΡΟΣΦΥΓΩΝ & ΠΑΙΔΙΚΗ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ»

  Η παιδική ευαλωτότητα αποτελεί ένα αυξανόμενο φαινόμενο σε διεθνές επίπεδο. Στην Ελλάδα ο ρυθμός…

27 Μαρτίου 2024

Μεγάλη επιτυχία των Νεανίδων της Αργούς

Μεγάλη επιτυχία για την ομάδα βόλεϊ Νεανίδων της Αργούς η οποία έφτασε μέχρι τους «8»…

27 Μαρτίου 2024

Ημερίδα με θέμα «Τρόφιμα Ζωικής προέλευσης – Εξελίξεις, προκλήσεις και προοπτικές»

Στα πλαίσια του Διατμηματικού Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών «Τεχνολογία Ποιότητα και Ασφάλεια Τροφίμων Ζωικής Προέλευσης» μεταξύ…

27 Μαρτίου 2024

Ανακοίνωση Ενεργοί Πολίτες: Δημόσιες βρύσες στην πόλη μας εδώ και τώρα

  Η δημοτική κίνηση «Ενεργοί Πολίτες Βόλου» μέλος της Συμμαχίας για τον Βόλο σε ανακοίνωσή…

27 Μαρτίου 2024

Ο Πύρασος εύκολα 4-0 την Σκιάθο σε εξ αναβολής αγώνα

Το πρωτάθλημα της Α’ ΕΠΣΘ είχε διακοπή, αλλά διεξήχθη ένας αγώνας που ήταν ο εξ…

27 Μαρτίου 2024

Ενημέρωσε το Περιφερειακό Συμβούλιο για το αντιπλημμυρικό σχέδιο της Περιφέρειας ο Δ.Κουρέτας

  Το σχέδιο της Περιφέρειας Θεσσαλίας για την αντιπλημμυρική θωράκιση της περιοχής παρουσίασε στο Περιφερειακό…

27 Μαρτίου 2024