Κόσμος

Νορβηγία: Το πρώτο πλωτό τούνελ 30 μέτρα κάτω από την επιφάνεια της θάλασσας

Ένα πολύ φιλόδοξο πρότζεκτ φαίνεται να ετοιμάζει η νορβηγική κυβέρνηση προκειμένου να διευκολύνει το ταξίδι κατά μήκος της χώρας. Η κατασκεύη ενός πλωτού τούνελ μοιάζει να είναι πιο κοντά από ποτέ σύμφωνα με το CNN International. Μπορεί το τοπίο της Νορβηγίας να χαρακτηρίζεται εντυπωσιακό, με τους παγετώνες και τα φιόρδ να κυριαρχούν, τα ταξίδια όμως στη χώρα δεν είναι εύκολη υπόθεση. Χαρακτηριστικό είναι πως η διαδρομή από τις πόλεις του νότου Kristiansand και Trondheim , μέχρι το βόρειο τμήμα της χώρας, κατά μήκος της δυτικής όχθης απαιτεί σήμερα 21 ώρες και 7 χρήσεις ferry boat.

Με ένα πρωτοποριακό έργο που αναμένεται να κοστίσει περισσότερα από 40 δισεκατομμύρια δολάρια, η κυβέρνηση οραματίζεται να μειώσει τον χρόνο αυτό κατά το ήμισυ αλλά και να καταργήσει την χρήση των ferries. Το πλάνο περιλαμβάνει το βαθύτερο και μακρύτερο υποβρύχιο τούνελ κατασκευασμένο κάτω απ’ τον βυθό της θάλασσας, με βάθος σχεδόν 400 μέτρα και μήκος 27 χιλιόμετρα.
Το εντυπωσιακότερο σημείο του σχεδίου όμως είναι η δημιουργία μιας σειράς σηράγγων που θα επιπλέουν μόλις 30 μέτρα κάτω από την επιφάνεια του νερού. Εάν αυτό καταστεί δυνατό η Νορβηγία θα είναι πρώτη που θα κατασκευάσει πλωτό τούνελ, προλαβαίνοντας χώρες όπως η Κίνα, η Νότια Κορέα και η Ιταλία που θέλουν να τρέξουν αντίστοιχα πρότζεκτ. Στόχος της κυβέρνησης είναι να παραδώσει το έργο πριν το 2050.

Ταυτόχρονα θα κατασκευαστούν 3 κρεμαστές και 5 πλωτές γέφυρες που θα ενώνουν τις ακτές των φιόρδ μεταξύ τους. Όταν όμως κάποιο απ’ αυτά είναι ιδιαίτερα μεγάλο τότε μια γέφυρα ή ένα υπόγειο τούνελ δεν μπορεί να λειτουργήσει λόγω των συνθηκών της περιοχής. Εδώ έρχονται να χρησιμοποιηθούν τα πλωτά τούνελ.

Ο όρος «πλωτά» βέβαια, είναι λίγο παραπλανητικός. Στην πραγματικότητα μεγάλα συρμάτινα καλώδια, είτε δεμένα στον πυθμένα της θάλασσας είτε σε πλωτήρες που θα βρίσκονται αρκετά μακριά, προκειμένου να επιτρέπουν την διέλευση των πλοίων, θα κρατούν στην θέση τις κατασκευασμένες από σκυρόδεμα σήραγγες. Εξάλλου τα κύματα σε βάθος 30 μέτρων δεν είναι τόσο ισχυρά ώστε να παρασύρουν την κατασκευή.

Έτσι τα αυτοκίνητα θα περνούν γρήγορα από την μια άκρη του φιόρδ στην άλλη χωρίς να αλλοιωθεί το μνημειώδες φυσικό τοπίο. Οι κίνδυνοι για το πρότζεκτ μοιάζουν αυτοί την στιγμή πολλοί, όμως η κατασκευαστική ομάδα θέλει να εξετάσει το πώς θα συμπεριφερθεί το τούνελ ακόμα και στις πιο ακραίες περιπτώσεις, όπως για παράδειγμα μια έκρηξη στο εσωτερικό ή μια σύγκρουση ενός υποβρυχίου!!

Πηγή: Έθνος

Share

Πρόσφατα άρθρα

Δεύτερο «κατηγορώ» κατά της Κομισιόν – Ευρωβουλευτές την κατηγορούν ότι «χρηματοδοτεί δικτάτορες»

Για «χρηματοδότηση δικτατόρων» κατηγορούν την Κομισιόν ευρωβουλευτές, οι οποίοι υποστηρίζουν πως τα 150 εκατομμύρια ευρώ…

13 Μαρτίου 2024

Τιμές «φωτιά» στο σαρακοστιανό τραπέζι – Ο «αλµυρός» ο χαλβάς και η… πρωταθλήτρια ταραμοσαλάτα

Η περίοδος της Σαρακοστής φέτος σηματοδοτείται από αυξημένες τιμές σε παραδοσιακά εδέσματα ενώ οι προσφορές…

13 Μαρτίου 2024

Κασσελάκης: Λάθος ο νόμος Τσίπρα για τις εταιρείες εξωτερικού

«Ο νόμος (Τσίπρα) για τις εταιρείες εξωτερικού ήταν λάθος» είπε στο Mega o πρόεδρος του…

13 Μαρτίου 2024

Σεπόλια: Αντιδράσεις κομμάτων για την εισαγγελική πρόταση – «Είναι απαράδεκτη»

Tην πρόταση της εισαγγελέως, η οποία ζήτησε την αθώωση λόγω αμφιβολιών του Ηλία Μίχου για…

13 Μαρτίου 2024

Μητσοτάκης σε εκδήλωση για ΤΕΚΑ: Να σπάσουμε την προκατάληψη “σύνταξη δεν με αφορά ή δεν θα πάρω”

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης παρέστη στην εκδήλωση του υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης για τα δύο…

13 Μαρτίου 2024

Έκθεση ΟΗΕ: Το χάσμα μεγάλωσε μετά την πανδημία ανάμεσα στις πλούσιες και τις φτωχές χώρες

Η ανθρωπότητα επανήλθε στο επίπεδο ανάπτυξης που είχε πριν από την πανδημία, όμως το ρεκόρ…

13 Μαρτίου 2024