Τοπικά

Μηχανάκια με «πειραγμένα» χιλιόμετρα στην Ελλάδα – Φτάνουν «ταλαιπωρημένα» μέσω Βουλγαρίας και πωλούνται σε χαμηλές τιμές

Προσοχή στην αγορά μεταχειρισμένου δικύκλου εφιστούν ειδικοί, αφού στην ελληνική αγορά τον τελευταίο καιρό έχουν κάνει την εμφάνισή τους μηχανάκια από τη Βουλγαρία. Βούλγαροι κάνουν «απόβαση» στην Ιταλία και αγοράζουν μηχανάκια, τα οποία μεταφέρουν στη χώρα τους και μετά από μετατροπή στα χιλιόμετρα να διοχετεύουν στην ελληνική αγορά.

Σύμφωνα με έμπορο του Βόλου, έχουν εμφανιστεί στην αγορά μοντέλα από μηχανάκια μεγάλων εταιρειών, τα οποία δεν έχουν κυκλοφορήσει στην Ελλάδα ποτέ και έχουν εμφανιστεί να πωλούνται μεταχειρισμένα μέσω αγγελιών σε διαδικτυακές ιστοσελίδες.

Ο ίδιος επισήμανε ότι τον τελευταίο καιρό έχει παρατηρηθεί το φαινόμενο να πωλούνται ανταλλακτικά από μηχανάκια που δεν έχουν κυκλοφορήσει στην αγορά, αλλά κυρίως πώληση ανταλλακτικών που δεν είχαν ζήτηση μέχρι σήμερα, διότι δεν παρουσιάζονταν τα συγκεκριμένα προβλήματα.

Σύμφωνα με πληροφορίες του ίδιου, στην αγορά της Ελλάδας έχουν εμφανιστεί μηχανάκια που προέρχονται από τη Βουλγαρία σε χαμηλές τιμές και με «πειραγμένα» τα χιλιόμετρα.

Έλεγχος δεν μπορεί να γίνει από αρμόδιες αρχές και αυτά είναι ήδη γνωστά στις ελληνικές αντιπροσωπείες που έχουν σηκώσει τα χέρια ψηλά και δεν έχουν τρόπο να αντιμετωπίσουν το φαινόμενο, το οποίο παίρνει ανεξέλεγκτες διαστάσεις.

Το κακό στην όλη υπόθεση είναι ότι δεν προστατεύεται ο καταναλωτής και αγοράζει εν αγνοία του ένα μηχανάκι ναι μεν φτηνά, αλλά αμφιβόλου ποιότητας και με μη πραγματικά χιλιόμετρα, δηλαδή μηχανάκια που είναι «ταλαιπωρημένα».

Ο ίδιος επισημαίνει ότι κάποτε είχε εμφανιστεί η τάση εισαγωγής μοτοσικλετών από τη Γερμανία, τα οποία όμως ήταν ελεγμένα, διότι εκεί υπάρχουν νόμοι και ελεγκτικοί μηχανισμοί.

Η όλη κατάσταση έχει και μία άλλη επίπτωση στους κατόχους δικύκλων. Οι έχοντες μηχανάκια χάνουν χρήματα από τη μεταπώληση, αφού έχουν εμφανιστεί δίκυκλα μέσω Βουλγαρίας σε πολύ πιο μειωμένες τιμές από αυτές που επικρατούν στην ελληνική αγορά.

Τα ηλεκτρικά ποδήλατα

Ένα ακόμη πρόβλημα που έχει εμφανιστεί στην ελληνική αγορά είναι και αυτό με τα ηλεκτρικά ποδήλατα. Στην ελληνική αγορά έχουν εμφανιστεί καιρό τώρα ηλεκτρικά ποδήλατα από την Κίνα που δεν τηρούν κάποιες βασικές προδιαγραφές.

Το σημαντικότερο από όλα είναι ότι ενώ έχουν ηλεκτρική κίνηση μεγαλύτερη των 250 watt αυτά πωλούνται ως 250 watt, κάτι που δεν μπορεί να ελεγχθεί παρά μόνο από ειδικούς όπως είναι τα κέντρα τεχνικού ελέγχου οχημάτων.

Η νομοθεσία αναφέρει ότι το ηλεκτρικό ποδήλατο για να μην απαιτείται άδεια και δίπλωμα οδήγησης πρέπει ο κινητήρας να είναι μέγιστης ισχύος 250 watt, να μην υπερβαίνει τα 25 km/h και ο κινητήρας για να υποβοηθά πρέπει να μη σταματά η ποδηλάτηση.

Στην Ευρώπη πωλούνται ετησίως περίπου 2 εκατομμύρια ηλεκτρικά υποβοηθούμενα ποδήλατα και ο νομοθέτης απαγορεύει αυτά να φέρουν γκάζι και διακόπτη για την ενεργοποίηση του κινητήρα, που γίνεται μόνο ποδηλατώντας.

Άλλη περίπτωση που έχει εμφανιστεί και στον Βόλο είναι το γεγονός ότι απλά και συμβατικά ποδήλατα μετατρέπονται σε ηλεκτρικά, που και πάλι δεν είναι σωστό, διότι δεν έχουν τις απαιτούμενες προδιαγραφές. Αποτελεί μόδα απλά ποδήλατα με την τοποθέτηση ηλεκτρικού κινητήρα να μετατρέπονται σε ηλεκτρικά υποβοηθούμενα ποδήλατα.

 

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το