Τοπικά

Μαγνησία:Δύο καταγγελίες στην πλατφόρμα για περιστατικά ενδοσχολικής βίας

Δύο περιστατικά βίας που σχετίζονται με σχολεία δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης της Μαγνησίας έχουν καταγγελθεί μέχρι στιγμής στην σχετική πλατφόρμα που δημιούργησε το υπουργείο Παιδείας στο πλαίσιο αντιμετώπισης της ενδοσχολικής βίας.
Η λειτουργία της πλατφόρμας που αποτελεί ένα ακόμη όπλο στη αντιμετώπιση του εκφοβισμού στα σχολεία, κυριάρχησε στην στρογγυλή τράπεζα που διοργάνωσε στο σχολικό συγκρότημα Μουρτζούκου η διεύθυνση δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Μαγνησίας
σε συνεργασία με την Ένωση Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων Βόλου με τα Στελέχη Εκπαίδευσης, τους Ψυχολόγους, τους Κοινωνικούς Λειτουργούς και τους γονείς.
Στην εκδήλωση τονίστηκε πως πρωταρχικής σημασίας θεωρείται η συνεργατική αξιοποίηση των «εργαλείων» με τα οποία η πολιτεία έχει εφοδιάσει την εκπαιδευτική κοινότητα και ιδιαίτερα την αξιοποίηση της ψηφιακής πλατφόρμας stop- bulling.
Για τη λειτουργία της πλατφόρμας ήδη έχει συσταθεί, όπως ορίζει το υπουργείο παιδείας 4μελής ομάδα δράσης για την Πρόληψη και Αντιμετώπιση της Ενδοσχολικής Βίας. Η πλατφόρμα έχει αρχίσει να λειτουργεί από τα τέλη Μαρτίου.
Η Προϊσταμένη Εκπαιδευτικών θεμάτων Δ.Δ.Ε. Μαγνησίας και Αναπληρώτρια Πρόεδρος της 4μελούς Ομάδας Ρηγώ Φασουράκη τόνισε πως «έχουμε δύο αναφορές στην πλατφόρμα για ενδοσχολική βία που είναι η λεκτική μορφή. Η μία αναφορά έγινε από μαθήτρια και η άλλη από γονέα μαθητή από γυμνάσια. Εμείς τα διερευνούμε τα περιστατικά ,ε τα σχολεία με το υπουργείο και τους διευθυντές των σχολείων. Το μήνυμα προς τους γονείς είναι να μιλούν για τα περιστατικά. Οι καταγγελίες είναι επώνυμες και μπορούν να περιγραφούν όχι μόνο ως ένα απλό κείμενο, αλλά και με την συμπλήρωση κάποιων πεδίων. Οι μαθητές εισέρχονται με τους κωδικούς που έχουν για να κάνουν την τηλεκπαίδευση και οι γονείς εισέρχονται στην πλατφόρμα με τους κωδικούς του taxis.

Στα Γυμνάσια τα περισσότερα περιστατικά βίας

Ο αντιπρόεδρος της 4μελούς Ομάδας Δράσης, Σύμβουλος Εκπαίδευσης Φυσικής Αγωγής κ. Ιωάννης Δημακόπουλος είπε πως «οι καταγγελίες αφορούν κυρίως το λεκτικό περιεχόμενο. Η σχολική μονάδα γνωρίζει τις ιδιαιτερότητες της κάθε περίπτωσης, ενώ και η ομάδα δράσης μπορεί να παρέμβει. Μετά την πανδημία οι άνθρωποι έχουν αποστασιοποιηθεί μεταξύ τους και μπήκε περισσότερο το «εγώ», πρέπει λοιπόν να ενεργοποιηθεί το «εμείς» που είναι η σχολική κοινότητα, η συνεργασία με τους γονείς που θα είναι και επιμορφούμενοι. Το υπουργείο Παιδείας έδειξε τα αντανακλαστικά του δημιουργώντας αυτή την πλατφόρμα. Και η Διεύθυνση δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης Μαγνησίας είναι η πρώτη που κάνει μα τέτοια εκδήλωση ενημέρωσης για τους φορείς. Τα περιστατικά βίας είναι κυρίως στα γυμνάσια. Βλέπουμε τα παιδιά να μην έχουν αυτοπεποίθηση».
Η γραμματέας του συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων κ. Ασημίνα Μωραΐτου ανέφερε πως «είναι μια πολύ θετική η εξέλιξη η δημιουργία της πλατφόρμας, γιατί εκεί θα μπορούν να αναφερθούν τα περιστατικά ακόμη και από μαθητές που έχουν μια συστολή και δεν θέλουν να το κάνουν στο σχολείο. Η έξαρση του σχολικού εκφοβισμού μάς απασχολεί πάρα πολύ και γι’ αυτό είμαστε εδώ για να συνεργαστούμε όλοι οι αρμόδιοι φορείς και να έχουμε τα καλύτερα αποτελέσματα».
Ερωτηθείσα για τα αίτια της σχολικής βίας είπε πως «οι ψυχολόγοι και οι διευθυντές έχουν μια σαφέστερη άποψη για τα αίτια. Εμείς σαν γονείς εκφράζουμε την αγωνία μας, όταν γίνονται τέτοια περιστατικά μέσα στο σχολείο. Γιατί πολλές φορές άλλη εικόνα έχουμε για τα παιδιά μας με αυτά που βιώνουμε στο σπίτι και άλλη για αυτή που υπάρχει στο σχολείο. Και τα παιδιά πιθανόν να έχουν και διαφορετική συμπεριφορά εντός του σχολείου. Μάλιστα οι γονείς μαθητών κυρίως Γυμνασίου, αλλά και τελευταίων τάξεων δημοτικών εκφράζουν όλο και περισσότερο την ανησυχία τους για όσα συμβαίνουν στα σχολεία νιώθοντας ανασφάλεια».
Στη συνάντηση απέστειλε χαιρετισμό η υφυπουργός Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, αρμόδια για θέματα σχολικής βίας και παραβατικότητας, Ζέττα Μακρή.

 

Προηγούμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το