Άρθρα

κυκλο – φ – κορωνοϊκα 

Γράφει ο συγκοινωνιολόγος Χαράλαμπος Α. Σκυργιάννης

Σήμερα τα Φώτα κι ο Φωτισμός / και Χαρά μεγάλη κι ο Αγιασμός! Μπήκαμε αισίως στον 30ό χρόνο λειτουργίας της στήλης. Καλημέρα συμπολίτες, καλώς μας ήρθε το 2021, που όλοι ελπίζουμε να είναι καλύτερο από το προηγηθέν. Βέβαια το ξεκίνημά του δεν είναι και τόσο ενθαρρυντικό, αλλά όπως κατά κόρον λέγεται τα τελευταία χρόνια «η ελπίδα πεθαίνει τελευταία». Διότι το κύριο ζήτημα (ή «το κυρίαρχο ζήτημα», όπως συνηθίζαμε να λέμε στα τότε αμφιθέατρα του τότε φοιτητικού κινήματος…) είναι η πανδημία και η εξ αυτής απορρέουσα οικονομία – ήτοι ζητήματα δύο, αλλά τόσο αλληλένδετα, αδερφέ!

Διότι εκεί που οι επίσημες ανακοινώσεις έλεγαν τέρμα το κλικ αγουέι ζήτω το κλικ ιν σοπ (ήτοι μέσα στο μαγαζί), και είπαν να χαρούν εμπόροι και καταναλωτές, τσακ! αιφνιδίως κλείσιμο, καινούργιες δικαιολογίες με βάση το «ιικό φορτίο» και τον Άγιο Δημήτριο ο κύριος Άδωνις, απογοήτευση στην Αγορά, μαύρα σκοτάδια στην οικονομία.

Όμως υπάρχουν και αυτοί που έγιναν δισεκατομμυριούχοι ακριβώς λόγω της πανδημίας. Ο κύριος Amazon, οι κύριοι των εμβολίων (εντύπωση μεγάλη μου κάνει η απουσία της Novartis από αυτό το φαγοπότι), 28 κινέζοι εκπρόσωποι του κομμουνιστικού καπιταλισμού και (ίσως δεν πάει ο νους σας!) ένας ιταλός βιομήχανος, ο οποίος κατασκευάζει τα γυάλινα μπουκαλάκια για το υγρό των εμβολίων! Μάλιστα.

Κι επειδή θέλω να κλείσω για σήμερα τα περί κορωνοϊού, έχω δύο προβληματισμούς. Και οι δύο έχουν σχέση με την παραλία μας και με τη Λιμενική Αστυνομία μας. Ο πρώτος αφορά στο όχημα. Με ποια νομιμοποίηση κυκλοφορεί στον πεζόδρομο της παραλίας το όχημα του Λιμενικού, δεδομένου ότι ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας καθορίζει σαφώς (σαφέστερα δεν γίνεται) ότι «Πεζόδρoμoς: Οδός η oπoία χρησιμoπoιείται απoκλειστικά από τoυς πεζoύς και για είσoδo – έξoδo oχημάτων πρoς και από ιδιωτικoύς χώρoυς στάθμευσης, παρoδίων ιδιoκτησιών ως και για oχήματα εφoδιασμoύ ή έκτακτης ανάγκης». Σε ποια κατηγορία οχημάτων, που κατ’ εξαίρεση δικαιούνται να χρησιμοποιούν έναν πεζόδρομο, ανήκει ένα περιπολικό το οποίο δεν αντιμετωπίζει κάποια έκτακτη ανάγκη, δεν τροφοδοτεί ή επισκευάζει πλοίο, αλλά απλώς κάνει μια αργή διέλευση; Ο δεύτερος αφορά στην ενέργεια. Σε ποια νομιμοποιητική βάση στηρίζεται η απαγόρευση ξεκούρασης των περιπατητών στα πεζούλια του πάρκου της «στενής» ή στα παγκάκια της «φαρδιάς» παραλίας; Υπάρχει σχετικό άρθρο στις Πράξεις Νομοθετικού Περιεχομένου που έχουν έως τώρα εκδοθεί και είναι γενικής ανά την επικράτεια εφαρμογής; Έψαξα αλλά δεν βρήκα κάτι, ας με βοηθήσει κάποιος. Κι αν δεν υπάρχει ας μας εξηγήσει κάποιος άλλος πώς νομιμοποιείται αυτό το κυνηγητό.

Διότι μαζί με την αύξηση του ιικού φορτίου και των μεταλλάξεών του παρατηρείται και αύξηση αυθαιρεσιών, γενικώς, και φοβάμαι ότι «για το καλό μας» οδηγούμαστε σε περίεργα μονοπάτια. Ήρεμα το λέω.

Παραμονή Πρωτοχρονιάς, ως μποναμάς, ας πούμε, ανακοινώθηκε αρμοδίως και με πολλές ευχαριστίες προς αρμοδίους κυβερνητικούς παράγοντες, επικαιροποίηση της μελέτης του Περιφερειακού Δρόμου από τον κόμβο Αγριάς μέχρι το Μαλάκι «που θα δρομολογήσει την ανάπτυξη του έργου μέχρι την Κορώπη…» – ίσως και μέχρι τη Μηλίνα, συμπληρώνω εγώ. Τα κυκλο-φ-οριακα έχουν ασχοληθεί με το θέμα είκοσι μία (21) φορές, η τελευταία ήταν στις 20.07.2016, με αφορμή μια ανταλλαγή επιστολών μεταξύ του ΤΕΕ Μαγνησίας και της τότε υφυπουργού Δημοσίων Έργων κας Μαρίνας Χρυσοβελώνη, όπου το σεβαστό Υπουργείο επισημαίνει ότι για την παράκαμψη Αγριάς-Λεχωνίων «εκκρεμεί μόνο η έγκριση της προμελέτης 4 τεχνικών έργων, η οποία επίκειται τον Σεπτέμβριο 2016». Έτσι, επί λέξει. Και οι απορίες μας συγκεκριμενοποιήθηκαν τότε ως εξής: «Μήπως μιλάμε για κάποια άλλη παράκαμψη Λεχωνίων; Είναι έτοιμες, εγκεκριμένες και οριστικές, οι μελέτες οδοποιίας της λεγόμενης «ημιορεινής» χάραξης της παράκαμψης των Κάτω και Άνω Λεχωνίων; Ή συνεχίζει να μελετάται η «πεδινή» χάραξη; Και η έγκριση αυτών των 4 προμελετών «τον Σεπτέμβριο 2016» τι σημαίνει για το συνολικό έργο, το καθιστά ώριμο προς δημοπράτηση;». Κι άλλα γράφαμε τότε, όποιος ενδιαφέρεται ειδικά θα αναρτήσω τα σχετικά στο ιστολόγιό μου, και καταλήγαμε απευθυνόμενοι στους συναδέλφους «Γι’ αυτό ρωτάω, καλοί συνάδελφοι του ΤΕΕ, έχουμε εγκεκριμένη Οριστική Μελέτη Οδοποιίας για την παράκαμψη Αγριάς-Λεχωνίων;». Φυσικά απάντηση δεν πήρα.

Αυτά το 2016. Τώρα, παραμονή 2021 μαθαίνω ότι υπάρχει μελέτη η οποία πρέπει να επικαιροποιηθεί. Ορεινή ή Πεδινή μελέτη, άραγε; Δεν θα κάνω άλλες ερωτήσεις, να με συμπαθάτε, θα περιμένω να καταλάβω κάτι περισσότερο από τις πρωτοχρονιάτικες εξαγγελίες. Διότι το θέμα είναι, εδώ και περίπου 25 χρόνια, πάρα πολύ σοβαρό για την ανάπτυξη της περιοχής μας και δεν του πάει να εξαντλείται σε ευχαριστήρια.

Καλά είπα στην αρχή ότι δεν ξεκίνησε και πολύ ενθαρρυντικά το 2021…

Ύστερα έγινε και κυβερνητικός ανασχηματισμός και η Μαγνησία απέκτησε και πάλι, μετά από χρόνια, εκπροσώπηση στο Υπουργικό Συμβούλιο δια της Κυρίας Ζέττας Μακρή – σιδεροκέφαλη!

Εμείς εδώ θα είμαστε και θα γιορτάζουμε διαρκώς: 30 χρόνια κυκλο-φ-οριακα, 50 χρόνια από 2ο Γυμνάσιο Αρρένων, 200 χρόνια από Επανάσταση, μια ωραία ατμόσφαιρα. Να είστε καλά. Γεια σας.

Στη φωτογραφία η παραλία του Βόλου, Πρωτοχρονιά 2021.

 

 

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το