Τοπικά

Κίνδυνοι για πεζούς και οδηγούς στην οδό Λαρίσης

 

 

Η κυκλοφοριακή παιδεία είναι απαραίτητη όσο ποτέ στην Ελλάδα. Το 2021 καταγράφηκαν 57 θάνατοι από τροχαία ατυχήματα ανά εκατομμύριο κατοίκους, αριθμός που στη χώρα είναι σημαντικά πιο υψηλός από τον μέσο όρο της ΕΕ.

ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ ΦΥΣΣΑ

Από τα παραπάνω αντιλαμβάνεται κανείς ότι η ανάπτυξη κατάλληλης οδικής συμπεριφοράς και η κυκλοφοριακή αγωγή δεν είναι απλώς αναγκαίες συνθήκες, αλλά κρίνονται άκρως επιβεβλημένες.
Αν και στη Θεσσαλία τα στοιχεία που αφορούν στα θέματα οδικής ασφάλειας και τροχονομικής αστυνόμευσης που συνέβησαν κατά τη διάρκεια του μήνα Ιουλίου 2022, στην εδαφική αρμοδιότητα των νομών Λάρισας, Μαγνησίας, Τρικάλων και Καρδίτσας, έδειξαν μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και δυστυχημάτων, αυτό δεν σημαίνει ότι θα πρέπει να επαναπαυτούμε.
Το τροχαίο ατύχημα, που από θαύμα δεν θρηνήσαμε θύματα το περασμένο Σάββατο στη Λαρίσης και τα όσα έχουν δει το φως της δημοσιότητας από βίντεο που δείχνει τα δύο οχήματα που ενεπλάκησαν στην καραμπόλα να κινούνται με μεγάλη ταχύτητα, επανέφερε ανησυχίες, αλλά και προβληματισμούς για την κυκλοφοριακή παιδεία των Ελλήνων.
Αν και η κατασκευή των κυκλικών κόμβων στη Λαρίσης και στη Λαρίσης με Αθηνών έχει μειώσει τις ταχύτητες που κινούνται οι οδηγοί, ωστόσο δεν λείπουν ορισμένοι που στο οδικό τμήμα μεταξύ των δύο κόμβων επιλέγουν να αναπτύσσουν υψηλές ταχύτητες.

Η «Θ» μίλησε με επαγγελματίες που δραστηριοποιούνται σε αυτό το τμήμα αυτό της Λαρίσης για την οδηγική συμπεριφορά των οδηγών.


Ο πρόεδρος του ΣΕΗΜ Σεραφείμ Μαουσίδης που διατηρεί επιχείρηση στη Λαρίσης, ανέφερε «Επειδή σε αυτό το σημείο είναι κοντά τόσο το υποκατάστημα του ΔΕΔΔΗΕ, αλλά κι επιχείρηση με καφέδες και κινούνται πολλοί πεζοί καθημερινά κι ειδικά τις ώρες αιχμής, δεν αναπτύσσονται συνήθως μεγάλες ταχύτητες και δεν είναι σύνηθες το φαινόμενο να γίνονται κόντρες».
Από την πλευρά του, ο κ. Γιώργος, επαγγελματίας στην ίδια περιοχή, τονίζει ότι δεν είναι λίγες οι φορές που λόγω διπλοπαρκαρισμάτων στη συγκεκριμένη οδό κι επειδή κινούνται και οχήματα βαρέως τύπου, υπάρχει κίνδυνος πρόκλησης τροχαίου. «Πολλές φορές πεζοί βγαίνουν ανάμεσα από τα αυτοκίνητα που είναι παρκαρισμένα ή και διπλοπαρκαρισμένα και προσπαθούν να περάσουν απέναντι τον δρόμο. Είναι ένας δρόμος επικίνδυνος», επισημαίνει χαρακτηριστικά.
Εργαζόμενη σε επιχείρηση κοντά στον κόμβο Λαρίσης, τονίζει ότι δεν είναι λίγες οι φορές που οδηγοί διαπληκτίζονται μεταξύ τους. Όπως δηλώνει «Όλοι θέλουν να παρκάρουν έξω ακριβώς από το μαγαζί που θέλουν να πάνε. Με αλάρμ διπλοπαρκαρισμένα. Καμία πρόνοια και προσοχή. Μετά την έξοδο του κόμβου υπάρχουν φορές που οδηγοί διπλοπαρκάρουν και τριπλοπαρκάρουν προκειμένου να μην αφήσουν το όχημα λίγα μέτρα πιο μακριά από το μαγαζί που θέλουν να ψωνίσουν».
Ιδιοκτήτης επιχείρησης αναφέρει ότι το μεγάλο πρόβλημα είναι η έλλειψη κυκλοφοριακής παιδείας. «Δεν ξέρουμε να οδηγούμε. Δεν ξέρουμε πώς λειτουργούν οι κυκλικοί κόμβοι. Καθημερινά βλέπουμε οδηγούς να κινούνται χωρίς συναίσθηση, να φωνάζουν, να βρίζουν. Χρειαζόμαστε εκπαίδευση» όπως δηλώνει.
Ωστόσο, έγιναν αναφορές και για περιπτώσεις οδηγών, κυρίως νεαρής ηλικίας, που αναπτύσσουν ιλιγγιώδεις ταχύτητες, όχι μόνο κινούμενοι με αυτοκίνητα αλλά και με δίκυκλα στον συγκεκριμένο δρόμο. Όπως τονίστηκε «Αν κάποιος σταθεί για ένα 24ωρο στον συγκεκριμένο δρόμο και παρατηρήσει πώς κινούνται οχήματα και δίκυκλα, θα καταλάβει την οδηγική μας συμπεριφορά».

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το