Πολιτισμός

«Κάρμεν» και «24 Ελληνικοί Χοροί» σε εκπαιδευτικές συναυλίες

Δύο μοναδικές και κυρίως εκπαιδευτικές συναυλίες θα έχει την ευκαιρία να παρακολουθήσει το μικρό και μεγάλο κοινό του Βόλου τη Δευτέρα 25 Φεβρουαρίου στις 20.30 στο θέατρο της Νέας Ιωνίας (Πολιτιστικό Κέντρο) και την Τετάρτη 27 Φεβρουαρίου στις 20.30 στην αίθουσα εκδηλώσεων «Έρση Σαράτση» του Δημοτικού Ωδείου Βόλου, στο πλαίσιο του Χειμωνανθού 2019.

Η πρώτη συναυλία έχει τον τίτλο «Το Ερώτημα της Κάρμεν» και πρόκειται για την παρουσίαση του Εργαστηρίου Ορχήστρας Δωματίου, που πραγματοποιήθηκε με τον αρχιμουσικό Αναστάσιο Στρίκο από τις 21-25 Φεβρουαρίου. «Σε αυτή τη συναυλία σπουδαστές και καθηγητές θα καθίσουν μαζί στο ίδιο αναλόγιο, ενώ ως σολίστ θα συμμετέχουν μόνο οι σπουδαστές. Ο μαέστρος, οι καθηγητές, οι διπλωματούχοι σπουδαστές, οι προχωρημένοι, αλλά και οι λιγότερο προχωρημένοι σπουδαστές, όλοι σημαντικοί και απαραίτητοι από το 1ο έως και το τελευταίο αναλόγιο. Πάνω σε αυτό το πνεύμα αλληλοσυμπλήρωσης και συνεργασίας ήρθε και δούλεψε πέντε ολόκληρες ημέρες ο αρχιμουσικός Αναστάσιος Στρίκος» αναφέρει ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Δημοτικού ωδείου Βόλου Ανδρέας Μιμαίος. Στο 1ο μέρος της, λοιπόν, θα ακουστεί το «Αναπάντητο Ερώτημα» του Τσαρλς Άιβς, καθώς και κάποια κοντσέρτα με σολίστ σπουδαστές του Δημοτικού ωδείου Βόλου, ενώ στο 2ο μέρος της συναυλίας θα ακουστεί η Σουίτα «Κάρμεν» του Rodion Shchedrin βασισμένη στην ομότιτλη όπερα του Ζωρζ Μπιζέ και σε ειδική ενορχήστρωση για κρουστά κι έγχορδα. Η είσοδος είναι ελεύθερη.

Την Ορχήστρα του Εργαστηρίου του Δημοτικού Ωδείου Βόλου αποτελούν οι:
Βιολί Ι: Απόστολος Μητράς, Αμαριλύς Λιάλιου, Μάριος Αγγέλης, Θεοφανώ Μπατσκίνη, Εμμανουήλ Μελετιάδης, Μαντώ Αναστασίου, Μυρτώ Γκέκου, Χρυσάνθη Παπαπέτρου, Ελένη Κουτσουβάλη, Βασιλική Σακκελιάδη.
Βιολί II: Άντζελα Μπατίστα, Ασημίνα Χατζηαγγελάκη, Μαριλένα Καζάκη, Μανωλάκη Γιολάντα, Δημήτρης Γεωργίου, Μελτζινίτη Θεοδώρα, Τσαντιρίδης Αναστάσης, Κατσούδα Άννα, Ματθιοπούλου Αριάδνη, Χατζηγεωργίου Ευθυμία, Ελένη Αποστολοπούλου, Λήδα Αγγέλου.
Βιόλα: Γιώργος Σκίμπας, Βασιλική Αλεξίου, Παναγιώτα Μαυρογιαννέα, Μαριάνθη Σταμουλάκη.
Βιολοντσέλο: Θέμης Βαγενάς, Ζαφειρούλα Χαντή, Πέτρος Κανάνα, Άρης Νιζάμης.
Φλάουτο: Ελευθερία Φραγκουδάκη, Ελένη Νικολαΐδου, Ευτυχία Χριστομάνου, Ζωή Γιαννακοπούλου.
Τρομπέτα: Κωνταντίνος Γράβος.
Κλαρινέτο: Θανάσης Γατής, Κατερίνα Αναστασίου.
Κόρνο: Λίντα Αρσενοπούλου.
Κρουστά: Χρήστος Σιτικωνσταντίνου, Νίκος Χρονόπουλος, Χρυσόστομος Σακελλαρόπουλος, Γιάννης Λιόλιος, Νεφέλη Σγατζή, Γεωργία Τσούτσουρα.

Η δεύτερη συναυλία, που θα πραγματοποιηθεί στις 27 Φεβρουαρίου, πρόκειται για την παρουσίαση των «24 Ελληνικών Χορών» του Φιλίππου Τσαλαχούρη σε ειδική μεταγραφή για τέσσερα χέρια σε δύο πιάνα. Ο ίδιος ο συνθέτης αναφέρει «Αν και ακολούθησα για κάθε χορό διαφορετικό τρόπο εργασίας τήρησα σε όλους κάποιες βασικές μουσικές αισθητικές αρχές. Δεν επέτρεψα στον εαυτό μου να παρασυρθεί από τις δυνατότητες που μου παρέχουν οι κατακτήσεις της σύγχρονης μουσικής. Δεν πιστεύω πως η φόρμα αυτή προσφέρεται για υπέρ-επεξεργασίες ή πολύπλοκες συνθετικές κατασκευές. Η καθαρότητα ήταν ο στόχος και διαπίστωσα πως είναι ότι δυσκολότερο η κατάκτησή της. Αποφάσισα να σταθώ προσανατολισμένος στην ομορφιά του κάθε χορού. Προσπάθησα πρώτα να διαμορφώσω εντός μου μία εντύπωση για κάθε χορό την οποία στη συνέχεια έβαλα στόχο να ανασυστήσω, να αναμορφώσω αναδεικνύοντας τα στοιχεία εκείνα που φέρουν την ομορφιά. Η συγκεκριμένη φόρμα των συμφωνικών χορών που έχουν τιμήσει με το ταλέντο και τη δουλειά τους μέγιστοι συνθέτες στην ιστορία της μουσικής δεν υπήρξε ποτέ πεδίο άσκησης τεχνικών ή καμβάς παράθεσης ευρημάτων. Η μουσική πρέπει να κυλάει αβίαστα και να ηχεί φυσικά. Οι όποιες επεξεργασίες πρέπει να έχουν βαθιές ρίζες στα συστατικά στοιχεία του χορού και να παραμένουν σε κάθε περίπτωση προσδεμένες στο βασικό σχήμα. Η ανέλιξή τους θα πρέπει να ταξιδεύει τον νου στον χρόνο και όχι τις νότες στο χαρτί. Με σκέψεις σαν αυτές που προανέφερα αφιερώθηκα για περισσότερους από είκοσι μήνες στο έργο της σύνθεσης των χορών».

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το