Χωρίς κατηγορία

Η ΛΑΣ για το πρόβλημα σχολικής στέγης στον Βόλο και για την αντιπυρική προστασία

Οι σύμβουλοι της ΛΑΣ Βόλου Απ. Ριζόπουλος και Κ. Γαργάλας κατέθεσαν δύο προτάσεις θεμάτων για την ειδική συνεδρίαση λογοδοσίας της Δημοτικής Αρχής Βόλου, σχετικά με το πρόβλημα της σχολικής στέγης στον Βόλο και για την αντιπυρική προστασία

 

Όπως αναφέρεται:

Οξυμένο παραμένει το πρόβλημα της σχολικής στέγης στον Βόλο. Πρόσφατα στο δημοτικό συμβούλιο Βόλου συζητήθηκε σχετική εισήγηση για ενοικίαση χώρων για τις στεγαστικές ανάγκες 12 Νηπιαγωγείων, και 7 αιθουσών για το 10ο Δ.Σ. Ν. Ιωνίας. Επίσης, σε 7 σχολικές μονάδες της πόλης οι ανάγκες καλύπτονται από ακατάλληλες προκατασκευασμένες αίθουσες, ενώ στα σχολειά μας, ειδικά για την Πρωτοβάθμια εκπαίδευση δεν υπάρχουν αίθουσες για τα ειδικά μαθήματα (Μουσική, Εικαστικά , Εργαστήρια, Γυμναστήρια, κ.α.). Σημαντικές είναι και οι ελλείψεις σε αναγκαίους χώρους ατομικής υγιεινής, ενώ πολλοί αύλιοι χώροι είναι μικροί με επικίνδυνα σημεία για τους μαθητές.

Απαράδεκτη είναι η κατάσταση και σε σχολεία ειδικής αγωγής, όπως στο Εργαστήριο Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης Κατάρτισης Βόλου (ΕΕΕΕΚ) και στο Ενιαίο Ειδικό Επαγγελματικό Γυμνάσιο και Λύκειο Νέας Ιωνίας (ΕΝΕΕΓΥΛ) που οι κτηριακές εγκαταστάσεις είναι ακατάλληλες και επικίνδυνες για την φιλοξενία και τις ιδιαίτερες εκπαιδευτικές ανάγκες των μαθητών.
Το πρόβλημα με την σχολική στέγη στην πραγματικότητα είναι πολύ μεγαλύτερο, αν πάρει κανείς υπόψη ότι το 60% των κτιρίων είναι χτισμένα με τους παλιούς αντισεισμικούς κανονισμούς, δεν έχουν την αναγκαία αντισεισμική θωράκιση, ενώ πολλά απ’ αυτά έχουν προβλήματα και από τις διαβρώσεις των φερόντων οργανισμών, με αποτέλεσμα να πέφτουν ακόμη και σοβάδες στα κεφάλια των μαθητών.

Η παραπάνω τραγική εικόνα στην σχολική στέγη είναι αποτέλεσμα της πολιτικής που ακολούθησαν όλες οι κυβερνήσεις και η Ε.Ε., απόρροια της πολιτικής «κόστους – οφέλους», που θεωρεί κόστος την προστασία των μαθητών και το δικαίωμά τους να έχουν κατάλληλους χώρους για την διδακτική – παιδαγωγική διαδικασία. Τεράστια ποσά από τα προγράμματα της Ε.Ε. κατευθύνονται σε επιχειρηματικούς ομίλους, ενώ η σχολική στέγη μένει στα «αζήτητα».

Μεγάλες είναι και οι ευθύνες της δημοτικής αρχής Βόλου. Στο τεχνικό πρόγραμμα του 2024 προβλέπεται γενικώς, χωρίς να υπάρχει η αναγκαία χρηματοδότηση, η κατασκευή νέου Ενιαίου Ειδικού Επαγγελματικού Γυμνασίου-Λυκείου Νέας Ιωνίας Μαγνησίας, μια «μελέτη» για την κατασκευή του 13ου Νηπιαγωγείου Ν.Ι., ενώ το συνεχιζόμενο έργο «Προσθήκη κατ’ επέκταση και καθ’ ύψος στο 27ο Δημοτικό Σχολείο Βόλου» στις Αλυκές, έχει γίνει, εδώ και δέκα χρόνια «Γιοφύρι της Άρτας», βρίσκεται ακόμη στο «μπετό καθαριότητας» του ισογείου, μαθητές και εκπαιδευτικοί στεγάζονται σε ασφυκτικές άθλιες συνθήκες.

Παρά τις ελλείψεις η δημοτική αρχή Βόλου δεν έχει πρόγραμμα σχολικής στέγης. Είναι πρόσχημα ότι δεν μπορεί να βρει κατάλληλα οικόπεδα. Είχε την ευκαιρία να επαναδεσμεύσει ακίνητα της Εθνικής Τράπεζας, με πιο εμβληματική την περίπτωση του ακινήτου στη συνοικία «Εφτά Πλατάνια – Οξυγόνο». Ένα ακίνητο 3.000 τμ, με αντικειμενική αξία 1.073.670 €, που θα μπορούσε να στεγάσει, π.χ., ένα πολυδύναμο Νηπιαγωγείο «δίνοντας ανάσα» στο πρόβλημα της σχολικής στέγης στην προσχολική αγωγή, τελικά επεστράφη – «χαρίστηκε» στην Εθνική Τράπεζα για επενδύσεις και κέρδη.

Συνεπώς, τι θα κάνει η δημοτική αρχή για το οξυμμένο πρόβλημα της σχολικής στέγης στον Βόλο;

 

Όσον αφορά στην αντιπυρική προστασία στον Δήμο Βόλου επισημαίνεται ότι:

Τον Ιούλιο του 2023 η περιοχή μας και ειδικότερα ο Δήμος μας βίωσε μια από τις πιο μεγάλες καταστροφές που έχει υποστεί από πυρκαγιές στην ιστορία του. Είναι γνωστό πως η πυρκαγιά κατέστρεψε περιουσίες, κατέκαψε χορτολιβαδικές εκτάσεις με μεγάλες ζημιές στο ζωικό και φυτικό κεφάλαιο της περιοχής ενώ κινδύνεψαν στην ζώνη ευθύνης της πόλης μας ανθρώπινες ζωές. Στην ίδια πυρκαγιά είχαμε στην ευρύτερη περιοχή δυο νεκρούς και τρεις πυροσβέστες τραυματίες μεταξύ των οποίων ο ένας βαριά εγκαυματίας.

Επιπλέον περιοχές όπως η Νέα Αγχίαλος ιδιαίτερα με τις γνωστές και πολλές ζημιές από τις εκρήξεις πολεμικού υλικού σε εγκαταστάσεις της Πολεμικής Αεροπορίας , τα Μελισσάτικα, οι Βιομηχανικές Ζώνες με την ανύπαρκτη, εξαιτίας διακοπής λειτουργία τους, υδροδότηση από το δίκτυο της ΔΕΥΑΜΒ, κατέστησαν φανερό πως τα μέτρα που είχαν ληφθεί και γενικότερα η αντιμετώπιση της πυρκαγιάς ήταν είτε τερατωδώς ελλιπής είτε και σε κάποιες περιπτώσεις ανύπαρκτη.

Αυτό μεταξύ άλλων οφείλεται και στις τεράστιες ελλείψεις υλικο-τεχνικού και ανθρώπινου δυναμικού που οφείλονται φυσικά στην συνειδητή πολιτική των Κυβερνήσεων που πέρασαν (και φυσικά την σημερινή) και στην βασική τους αρχή, αυτή «του κόστους- οφέλους» για τους λίγους και την εξυπηρέτηση των συμφερόντων μεγάλων οικονομικών ομίλων.

Επιπρόσθετα η ανυπαρξία ενημέρωσης των πολιτών με σαφείς οδηγίες και οργανωμένο τρόπο για την προφύλαξη και προστασία αυτών και των ιδιοκτησιών τους ήταν κάτι πασίδηλη. Και βέβαια σε καμιά περίπτωση δεν μπορούσε να αναπληρωθεί είτε με ασυντόνιστες ενέργειες, που μόνο στη δημόσια εικόνα κάποιων που φωτογραφιζόταν την ώρα που κινδύνευαν ζωές στόχευαν είτε με επικλήσεις προς μια ανώτερη δύναμη για να τους σώσει.

Σήμερα δέκα μήνες σχεδόν αργότερα της πυρκαγιάς και στην 12η Συνεδρίαση του ΔΣ Βόλου δόθηκε η σύμφωνη γνώμη της Δημοτικής Αρχής σε προμελέτη Σχεδίου Αντιπυρικής Προστασίας και στο πλαίσιο μιας υποτιθέμενης διαβούλευσης. Η Μελέτη αυτή στηρίχθηκε σε υπόβαθρο και δεδομένα που φτάνουν μέχρι το 2022 λες και δεν υπήρξε ποτέ το 2023 που όμως ανέδειξε και το τεράστιο πρόβλημα. Στην μελέτη αυτή καταγράφονται στην ευθύνη του Δήμου Βόλου περί τα 45.000 στρέμματα περιλαμβανομένων των δασών του Αγ. Λαυρεντίου, της Δράκειας και της Μακρινίτσας. Η ίδια μελέτη εξαιρεί από τις περιοχές υψηλού κινδύνου περιοχές που το 2023 βρέθηκαν στο μάτι του κυκλώνα όπως η Ν. Αγχίαλος, που μάλιστα βρίσκεται σε εξαιρετικά ευαίσθητη θέση όπως και το 2023 καταγράφηκε, και τα Μελλισάτικα. Ένας πρόχειρος επιμερισμός του συνολικού προϋπολογισμού των 10,5 εκατομμυρίων, που αφορά στην περιοχή ευθύνης του Δήμου μας, βεβαιώνει έργα και παρεμβάσεις που κινούνται στο ύψος των 3,5 περίπου εκατομμυρίων ευρώ (χωρίς μάλιστα, όπως επισημαίνει η μελέτη, το εργολαβικό όφελος και του ΦΠΑ) και που θα πρέπει να καταβληθούν σε διάστημα δυο ετών.

Στην 7η Αναμόρφωση του Προϋπολογισμού του Δήμου μας για τον έκτακτο καθαρισμό λόγω κακοκαιρίας και για λόγους πυροπροστασίας και πολιτικής προστασίας προβλέπονται 240.000 ευρώ που υποτίθεται θα καλύψουν τις παραπάνω περιγραφόμενες ανάγκες της πόλης και του περιβάλλοντος χώρου της. Ποσό φυσικά που τερατωδώς απέχει των αναγκών και των έργων που απαιτούνται. Την ίδια ώρα μηδενίστηκε μέσω της ίδιας Αναμόρφωσης το ποσό που θα διατίθετο για τον καθαρισμό των κοινοχρήστων χώρων, δημοτικών οικοπέδων αλλά και των ρεμάτων Μακρινίτσας (κωδικοί 20.6275.005-014-015 και 20.6279.901).

Ερωτάται η Δημοτική Αρχή

· Ποιες ενέργειες έχει κάνει για την διεκδίκηση από τον Κρατικό Προϋπολογισμό του ποσού που ακόμα και η μελέτη προβλέπει και για την οποία θετικά γνωμοδότησε η ίδια η δημοτική αρχή;

· Ποια η κατάσταση του δικτύου ύδρευσης και αν έχει διασφαλίσει πως σε ανάλογη περίπτωση δεν θα ξαναμείνουν χωρίς νερό τα δίκτυα σε περιοχές ιδιαίτερα ευαίσθητες όπως οι Βιομηχανικές ζώνες και αλλού;

· Ποια η σημερινή εικόνα των αντλιοστασίων της ΔΕΥΑΜΒ;

· Ποια εικόνα, όπως οφείλει, έχει για τις αποκαταστάσεις από το Κράτος και τις αποζημιώσεις για τις ζημιές που υπέστησαν πολίτες, επαγγελματίες, αγρότες και κτηνοτρόφοι;

· Πόσες αντιπυρικές ζώνες έχουν πραγματοποιηθεί και σε ποια σημεία αυτές έχουν υλοποιηθεί;

· Πόσες συνεδριάσεις έχουν γίνει με αντικείμενο την αντιπυρική προστασία στα πλαίσια της αρμόδιας Επιτροπής Πολιτικής Προστασίας;

Προηγούμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το