Τοπικά

Eξαήμερη εκπαιδευτική εκδρομή του Πολυμέρειου Γυμνάσιου Ζαγοράς στην Σερβία , Ουγγαρία και Αυστρί

Το 1ο Ημερήσιο Γυμνάσιο Ζαγοράς – Πολυμέρειο στο πλαίσιο του Πολιτιστικού του προγράμματος «Μορφές που ανέδειξε η Ζαγορά» ακολουθώντας τα χνάρια του Ρήγα Φεραίου, του Γρηγορίου Κωνσταντά και του Άνθιμου Γαζή που σπούδασαν στην τότε σχολή της Ζαγοράς «Ελληνομουσείο», πραγματοποίησε εξαήμερη εκπαιδευτική εκδρομή σε Βελιγράδι, Βιέννη, Βουδαπέστη και Νις από την Τετάρτη 17/4/2024 έως και την Δευτέρα 22/4/2024.

Στην εκδρομή συμμετείχαν 43 μαθητές και από τις τρεις τάξεις του Γυμνασίου Ζαγοράς συνοδευόμενοι από τρεις καθηγήτριες και αρχηγό εκδρομής τον Διευθυντή του Σχολείου.

Όπως αναφέρεται σε ανακοίνωση:

Στην εκδρομή αυτή όλοι οι συμμετέχοντες, στο Βελιγράδι επισκεφθήκαμε τον μεγαλόπρεπο ρομανικού τύπου Σερβοορθόδοξο ναό του αγίου Σάββα, μια από της μεγαλύτερες εκκλησίες των Βαλκανίων με τα περίτεχνα χρυσά ψηφιδωτά και τις εικόνες του, ξεναγηθήκαμε στην πόλη και στο κάστρο του Βελιγραδίου και από εκεί είδαμε την φυλακή του Ρήγα, όπου βασανίσθηκε και τελικά στραγγαλίσθηκε από τους Οθωμανούς Τούρκους και πετάχτηκε στον Δούναβη. Την ίδια μέρα αναχωρήσαμε για Βουδαπέστη και Βιέννη.

Στην Βιέννη επισκεφθήκαμε στην «Συνοικία των Ελλήνων», το τυπογραφείο στο οποίο ο Ρήγας εκτύπωνε τα έργα του, την ελληνορθόδοξη μητρόπολη της «Αγίας Τριάδος» και την «Ελληνική Εθνική Σχολή της Βιέννης», το παλαιότερο ελληνικό σχολείο της διασποράς. Εκεί μας υποδέχθηκε και μας μίλησε για αυτήν και για τους Δασκάλους του Γένους ο Αναπληρωτής Δ/ντής της Σχολής πρωτοπρεσβύτερος του Οικουμενικού Θρόνου πατέρας Ιωάννης Νικολίτσης. Δεν παραλείψαμε φυσικά να του υπενθυμίσουμε ότι ερχόμαστε από το χωριό όπου και οι τρεις μεγάλες προσωπικότητες του ελληνικού διαφωτισμού δηλαδή ο Ρήγας Φεραίος, ο Άνθιμος Γαζής και ο Γρηγόριος Κωνσταντάς μαθήτευσαν πριν αρχίσουν την δράση τους στο εξωτερικό και την Ελλάδα.

Στην συνέχεια ξεναγηθήκαμε στην Βιέννη, περιηγηθήκαμε στο κέντρο, γύρω από τον επιβλητικό γοτθικού τύπου καθολικό ναό του Αγίου Στεφάνου και απολαύσαμε τα όμορφα κτήρια, τα παλάτια, τις όπερες, τα καφέ και τα μαγαζιά της πόλης.

Φθάνοντας βράδυ στη Βουδαπέστη βγήκαμε βόλτα παίρνοντας το Μετρό και πήραμε μια γεύση από την νυχτερινή ζωή της πόλης περιδιαβαίνοντας τα σοκάκια με τα γεμάτα κόσμο νυχτερινά μαγαζιά στο κέντρο της.

Το επόμενο πρωί, πηγαίνοντας με το λεωφορείο μας, μάθαμε ότι η Βουδαπέστη είναι δυο πόλεις που τις χωρίζει ο Δούναβης, η Βούδα και η Πέστη. Φθάνοντας στην Πέστη επισκεφθήκαμε την «Πλατεία των Ηρώων» και το πάρκο πίσω της, με την πρώτη τεχνητή λίμνη της Ευρώπης, το τεραστίων διαστάσεων παγοδρόμιο, το κάστρο με όλους τους αρχιτεκτονικούς ρυθμούς από τον Μεσαίωνα μέχρι σήμερα, το μοντέρνο Κτίριο της Μουσικής με τα δέντρα να διαπερνούν την οροφή του και το καμπύλο σε σχήμα πετάλου πολυώροφο Λαογραφικό μουσείο με την βάση του στο κέντρο να είναι βυθισμένη στο έδαφος

Στην συνέχεια στην Πέστη επισκεφθήκαμε την Βασιλική του Αγίου Στεφάνου στο κέντρο της πόλης και συνεχίζοντας περάσαμε την γέφυρα που ενώνει την Πέστη με το νησάκι της Μαργαρίτας στον Δούναβη και την Βούδα.

Στην Βούδα ανεβήκαμε στο Παλάτι και μετά στο κάστρο του «Λόφου των Ψαράδων με τον περίτεχνο ναό «του Τάματος» αφιερωμένο στον Άγιο Ματθία, με το επιβλητικό άγαλμα του Αγίου Στεφάνου στην πλατεία του και απολαύσαμε την θέα του Δούναβη και όλης της πόλης μπροστά μας.

Δυστυχώς λόγω της αργίας της Κυριακής δεν μπορέσαμε να επισκεφθούμε το Ελληνικό σχολείο «Μανώλης Γλέζος» στην Βουδαπέστη γιατί ήταν κλειστό.

Αργότερα το βράδυ σε πριβέ κρουαζιέρα με πλοιάριο στον Δούναβη μαγευτήκαμε από το ολόχρυσα φωτισμένο Κοινοβούλιο της χώρας, τις εκκλησίες και τα όμορφα φωτισμένα κτίρια στις όχθες του, το παλάτι και τον Λόφο των Ψαράδων, που είχαμε το πρωί επισκεφθεί. Κατά την διάρκεια της κρουαζιέρας περάσαμε κάτω από τις περίτεχνα διακοσμημένες γέφυρες του Δούναβη χορεύοντας στους ήχους της μουσικής του «Γαλάζιου Δούναβη» του Γιόχαν Στράους, που έπαιζαν τα μεγάφωνα του πλοίου, πίσω από την φωνή της ξεναγού μας.

Τέλος, επιστρέφοντας μέσω της Σερβίας επισκεφθήκαμε το Νις την γενέτειρα του Μεγάλου Κωνσταντίνου, όπου περιηγηθήκαμε στην πόλη και το κάστρο της.

Ήταν πιστεύουμε μια μοναδική εμπειρία για τα παιδιά του Σχολείου μας που τους διεύρυνε τον ορίζοντα και θα χαραχτεί ανεξίτηλα στην μνήμη τους καθώς και στη δική μας.

Μετά το αίσιο πέρας της εκδρομής όλοι οι συνοδοί καθηγητές και ο διευθυντής του Σχολείου ευχόμαστε σε όλους τους μαθητές μας, να έχουν και άλλες τέτοιες εμπειρίες στη ζωή τους και λέμε ένα μεγάλο ευχαριστώ σε όλους τους γονείς και σε όσους πίστεψαν και συνεισέφεραν στην πραγματοποίηση αυτής της εκδρομής στο εξωτερικό.