Τοπικά

«Γέφυρες» για ομαλή μετάβαση μαθητών στο Γυμνάσιο

Προγράμματα και πρακτικές που θα βοηθήσουν τους μαθητές της ΣΤ’ Τάξης Δημοτικού, προκειμένου να είναι ομαλή η μετάβασή τους στο καινούριο γνωστικό και συναισθηματικό περιβάλλον του Γυμνασίου, σχεδιάζουν να υλοποιήσουν από κοινού Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας και οι δύο διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Μαγνησίας.
Στον νομό χθες πραγματοποιήθηκε η πρώτη συνάντηση εκπροσώπων του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας και της τοπικής εκπαιδευτικής κοινότητας, ώστε να τεθούν οι βάσεις για την υλοποίηση ενός πρωτοποριακού προγράμματος ομαλής μετάβασης μαθητών του Δημοτικού στο Γυμνάσιο το οποίο μάλιστα θα προταθεί και στο υπουργείο Παιδείας και στο Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής για καθολική εφαρμογή.
Στη χθεσινή συνάντηση παρευρέθηκαν οι δύο διευθυντές Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Μαγνησίας κ.κ. Γιώργος Πολύζος και Σωκράτης Σαβελίδης, η πρόεδρος του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας κ. Μαρίτα Παπαρούση, καθώς και σχολικοί σύμβουλοι και από τις δύο βαθμίδες εκπαίδευσης.
Μέχρι στιγμής η κύρια γνωριμία των μαθητών Δημοτικού με το Γυμνάσιο ήταν κάποιες επισκέψεις που πραγματοποιούσαν τα μελλοντικά «πρωτάκια» στο Γυμνάσιο. Από φέτος, όμως όλη αυτή η προσπάθεια θα συστηματοποιηθεί ακόμη περισσότερο και θα αποκτήσει πιο οργανωμένα χαρακτηριστικά με νέες παιδαγωγικές πρακτικές, εκπαιδευτικά σενάρια και άλλες δράσεις που θα προτείνει το πανεπιστήμιο.

Η έλευση της εφηβείας

Εξάλλου η ομαλή μετάβαση από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο είναι κρίσιμης σημασίας για τον μαθητή και αυτό επιβεβαιώνεται από εκπαιδευτικούς και πανεπιστημιακούς.
Πιο συγκεκριμένα η κ. Παπαρούση ανέφερε πως «το Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας ανταποκρίθηκε με πολλή χαρά στην ενδιαφέρουσα ιδέα που είχε η Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης για να συζητήσουμε στο κατά πόσο μπορεί το τμήμα μας να βοηθήσει στο κρίσιμο ζήτημα της ομαλής μετάβασης των μαθητών από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο. Από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο αλλάζουν πολλά δεδομένα, όπως στο συναισθηματικό κομμάτι, καθώς τα παιδιά εισέρχονται στην εφηβεία και αυτό πρέπει να το λάβουν υπόψη οι καθηγητές. Επίσης είναι τελείως διαφορετικές οι συνθήκες σε κοινωνικό και γνωστικό επίπεδο, καθώς οι μαθητές από τον ένα δάσκαλο του Δημοτικού, θα βρεθούν στους πολλούς καθηγητές του Γυμνασίου, όπου οι απαιτήσεις είναι διαφορετικές».
Και συμπλήρωσε η κ. Παπαρούση πως «για αυτό τον λόγο απαιτούνται οι συντονισμένες προσπάθειες των δασκάλων και των καθηγητών οι οποίες θα πρέπει να γίνονται, προτού οι μαθητές αποφοιτήσουν από το Δημοτικό, με προγράμματα που θα είναι οργανωμένα, τα οποία θα ξεκινούν από την ΣΤ’ Τάξη και ολοκληρώνονται στην Α’ Τάξη Γυμνασίου».
Σε τι μπορεί, όμως να δυσκολέψει η ομαλή μετάβαση των μαθητών από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο; «Μπορεί να νιώσουν ότι ψυχολογικά υστερούν σε κάτι. Αυτό θα πρέπει να προλάβουμε. Να μην νιώσουν ότι αυτή η αλλαγή είναι εις βάρος τους, ότι δεν μπορούν να ανταποκριθούν με τον καλύτερο τρόπο. Εκεί είναι ο ρόλος των εκπαιδευτικών, των γονέων, των ψυχολόγων και άλλων επιστημόνων για να συζητήσουν και να βρουν τους καλύτερους τρόπους» απάντησε η κ. Παπαρούση.

Τα νέα δεδομένα για τους μαθητές

Από την πλευρά του ο κ. Πολύζος επισήμανε πως «πάντα για όλους τους μαθητές μια μετάβαση είναι κρίσιμη. Όμως η μετάβαση από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο είναι ακόμη πιο κρίσιμη, αποτελεί μια στρεσογόνο διαδικασία, καθώς οι μαθητές αλλάζουν περιβάλλον, εκπαιδευτικούς, συμμαθητές, πρόγραμμα σπουδών και όλα αυτά έρχονται σε συνδυασμό με την ηλικία τους, όπου από την παιδική οδηγούνται στην προεφηβική. Γι’ αυτό και συγκεντρωθήκαμε οι πλέον αρμόδιοι για να βρούμε τις καλές πρακτικές και τους μηχανισμούς, ώστε να γίνει πιο εύκολη η μετάβαση και η συνεργασία των εκπαιδευτικών με τους μαθητές».

Δράσεις από τέλη Ιανουαρίου

Από την πλευρά του ο κ. Σαβελίδης δήλωσε πως «Εμείς θέλουμε να γνωρίσουν οι τελειόφοιτοι του δημοτικού με τέτοιο τρόπο τα Γυμνάσια, ώστε να αγαπήσουν τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση και να προχωρήσουν στη ζωή τους. Θα επιδιώξουμε να βρούμε τους κατάλληλους τρόπους, όπως είναι οι πιλοτικές επιμορφώσεις εκπαιδευτικών, η σύνταξη εκπαιδευτικών σεναρίων και ό,τι άλλο μας πουν οι επιστήμονες, ώστε ακόμη και από τα τέλη Ιανουαρίου να υλοποιήσουμε τις δράσεις».

Share

Πρόσφατα άρθρα

Αυτοκόλλητα σε καταστήματα για κακοποιημένες γυναίκες

  Στα 250 ανέρχονται τα αυτοκόλλητα που άρχισαν να τοποθετούνται από χθες στα δοκιμαστήρια καταστημάτων…

24 Νοεμβρίου 2023

Πιο ακριβές 4% έως 4,3% το 2024 οι εισφορές αγροτών στον ΕΦΚΑ

  Σε ποσοστό 4% έως 4,3% αναμένεται πως θα αυξηθούν οι εισφορές των αγροτών για…

24 Νοεμβρίου 2023

Οι τηλεοπτικές μεταδόσεις της Παρασκευής 24/11

Το σημερινό πρόγραμμα των τηλεοπτικών μεταδόσεων έχει ως εξής: COSMOTE SPORT 1 18.15 ΟΦΗ-Βόλος -Ζ-…

24 Νοεμβρίου 2023

Ο Σύνδεσμος λιμενεργατών για επιπτώσεις στο λιμάνι – Έως 2 μέτρα άλλαξαν τα βάθη λόγω πλημμυρών

  Ως και δύο μέτρα έχουν αλλάξει τα βάθη του λιμανιού σε ορισμένα σημεία μετά…

24 Νοεμβρίου 2023

Ανάδειξη της γαστρονομικής ταυτότητας του Βόλου

  Ένα νέο θεματικό έντυπο γαστρονομίας με τίτλο «Τα τσιπουράδικα του Βόλου» δημιούργησε ο Δήμος…

24 Νοεμβρίου 2023

ΜΝΗΜΟΣΥΝΟ ΑΠΟΣΤΟΛΟΥ ΠΑΪΠΑΗ

Με τη συμπλήρωση 40 ημερών από την απώλεια του πολυαγαπημένου μας συζύγου, πατέρα, παππού, αδελφού…

24 Νοεμβρίου 2023