Τοπικά

Έρευνα 10ου Γυμνασίου Βόλου – Χρονοβόρες και πολύπλοκες οι εργασίες για 50% μαθητών

Ένας στους μαθητές Γυμνασίου θεωρούν που οι εργασίες που τους δίνουν οι καθηγητές τους για το σπίτι, είναι μια αρκετά χρονοβόρα δραστηριότητα με περιεχόμενο βαρετό και πολύπλοκο και μειώνεται ο ελεύθερος χρόνος τους, με αποτέλεσμα την αύξηση του άγχους.
Πρόκειται για μερικά μόνο από τα ενδιαφέροντα συμπεράσματα έρευνας που πραγματοποιήθηκε σε 195 μαθητές και μαθήτριες του 10ου Γυμνασίου Βόλου.
Όπως τονίζουν οι υπεύθυνες εκπαιδευτικοί για την υλοποίηση της έρευνας οι κ.κ. καθηγήτρια πληροφορικής ΠΕ86 Νικολέττα Βελέντζα, και φιλόλογος ΠΕ02 Αποστολία Κοτζαγιώτου, «πολλά έχουν ειπωθεί για τις εργασίες στο σπίτι. Οι εκπαιδευτικοί μιλούν για υποχρεωτική δραστηριότητα εξάσκησης δεξιοτήτων, αφομοίωση της νέας γνώσης, που βελτιώνει τη δημιουργικότητα, αυξάνει την κριτική ικανότητα και την αυτόνομη σκέψη των μαθητών/τριών. Ωστόσο, διαφορετική γνώμη έχουν οι μαθητές και οι μαθήτριες για τις εργασίες στο σπίτι. Θεωρούν ότι οι κατ’ οίκον εργασίες άλλοτε είναι χρήσιμες και άλλοτε άχρηστες, ότι αποτελούν αποκλειστικά μέσο για την αξιολόγησή τους και πως δεν συμβάλλουν σημαντικά στη μάθηση. Αρκετοί/ές επίσης θεωρούν ότι ο φόρτος των εργασιών στο σπίτι είναι μεγάλος με αποτέλεσμα να μειώνεται ο ελεύθερος προσωπικός χρόνος τους και να αυξάνεται το άγχος τους».
Στο 10ο Γυμνάσιο Βόλου υλοποιήθηκε μια έρευνα για να καταγράψει την εμπειρία και τα σχόλια των μαθητών σχετικά με τις εργασίες στο σπίτι, καθώς και τη γνώμη τους σχετικά με την εισαγωγή στοιχείων εναλλακτικών δραστηριοτήτων, όπως παιχνίδια (επιτραπέζια ή ψηφιακά), κουίζ, σταυρόλεξα, εκπαιδευτικά λογισμικά στην εκπαίδευση.

Τα αποτελέσματα της έρευνας

Στην έρευνα αυτή συμμετείχαν 195 μαθητές/τριες και των τριών τάξεων του σχολείου και σύμφωνα με τις απαντήσεις τους:
-17,9% των μαθητών αξιολογεί την εμπειρία του από την εργασία στο σπίτι μεταξύ 1-4, 54,9% μεταξύ 5-7 και μόνο 27,2% μεταξύ 8-10 (1=πολύ κακή, 10=εξαιρετική)
-52,3% θεωρεί την εργασία στο σπίτι ως μια αρκετά χρονοβόρα δραστηριότητα
-30,3% θεωρεί το περιεχόμενο και το ύφος της εργασίας στο σπίτι βαρετό, 23,1% πολύπλοκο και μόνο 15,9% ενδιαφέρον και ελκυστικό
-24,6% ολοκληρώνουν την εργασία τους στο σπίτι με ευχαρίστηση, 25,1% χωρίς διαμαρτυρία και 22,1% χωρίς ενδιαφέρον (μόνο και μόνο επειδή πρέπει να την κάνουν)
-33,8% βρίσκει τα θέματα της εργασίας στο σπίτι ενδιαφέροντα, 24,6% δύσκολα και 22,6% σύνθετα
-55,9% ολοκληρώνουν τις εργασίες τους στο σπίτι χωρίς καμία βοήθεια/από μόνοι τους
-46,2% πιστεύει ότι οι εργασίες για το σπίτι μειώνουν τον ελεύθερο χρόνο τους και 28,7% ότι τους προκαλούν άγχος
-68,3% χρησιμοποιούν σπάνια ή μάλλον μερικές φορές ηλεκτρονική συσκευή για να κάνουν τις εργασίες τους στο σπίτι
-81,4% υποστηρίζει ότι η εργασία στο σπίτι με στοιχεία που βασίζονται σε παιχνίδια θα ήταν πιο ενδιαφέρουσα από την παραδοσιακή εργασία
Τέλος, όσον αφορά τις ατομικές προτιμήσεις και τα ενδιαφέροντά τους για τις δραστηριότητες ανάπτυξης παιχνιδιών (σχετικά με το αντικείμενο που μελετούν), 27,2% ψηφίζει τα κουίζ, 20% τα ψηφιακά παιχνίδια και τα εκπαιδευτικά λογισμικά, 13,3% τα σταυρόλεξα και 11,3% τις ιστορίες μυστηρίου.

Η ενίσχυση της μαθησιακής εμπειρίας

Η διευθύντρια κ. Αποστολία Κοτζαγιώτου και η καθηγήτρια κ. Νικολέττα Βελέντζα τόνισε πως «Εμείς, οι εκπαιδευτικοί, καλό είναι να ακούμε τις φωνές των μαθητών/τριών μας (Harmer, 2008) και να μάθουμε να αναθέτουμε εργασίες στο σπίτι σύμφωνα με τα ενδιαφέροντα των παιδιών, αλλά και τις μαθησιακές τους ανάγκες, καθώς με τον τρόπο αυτό θα ενισχύσουμε τη μαθησιακή τους εμπειρία και θα βελτιώσουμε τα εκπαιδευτικά αποτελέσματα. Η παιχνιδοποίηση αλλάζει τις παραδοσιακές μεθόδους διδασκαλίας και τις μετατρέπει σε πιο διαδραστικές και ελκυστικές. Αντί οι μαθητές να είναι παθητικοί αποδέκτες πληροφοριών, με την παιχνιδοποίηση ενθαρρύνονται να συμμετέχουν ενεργά στη μάθηση. Πρόκειται για ένα χρήσιμο εκπαιδευτικό εργαλείο που προσελκύει την προσοχή, αιχμαλωτίζει το ενδιαφέρον και επηρεάζει τη συμπεριφορά των συμμετεχόντων (Bohyun, 2015). Φαίνεται πως η παιχνιδοποίηση μπορεί να προσφέρει λύσεις για τις εκπαιδευτικές ανάγκες των μαθητών της νέας γενιάς (Biro, 2014) και για το λόγο αυτό θεωρείται από πολλούς ως μια ανερχόμενη εκπαιδευτική τεχνολογία (Johnson, Becker, Estrada, & Freeman, 2014).
Στο 10ο Γυμνάσιο Βόλου χρησιμοποιούμε το παιχνίδι ως εργαλείο μάθησης περισσότερο στα μαθήματα των φυσικών επιστημών, τα μαθηματικά, αλλά και την ιστορία σε συνεργασία με το 3ο Γυμνάσιο Λάρισας και την εργαλειοθήκη που δημιουργήθηκε μέσα από το ευρωπαϊκό πρόγραμμα Εrasmus+ “EduGraal”, στο οποίο συμμετέχει το συγκεκριμένο σχολείο».

Share

Πρόσφατα άρθρα

Πάνω από 16.000 έκαναν διακοπές το πρώτο δεκαήμερο του Ιουνίου με voucher κοινωνικού τουρισμού

Συνολικά 16.011 επιταγές κοινωνικού τουρισμού 2023-2024 της Δημόσιας Υπηρεσίας Απασχόλησης (ΔΥΠΑ) ενεργοποιήθηκαν σε τουριστικά καταλύματα…

12 Ιουνίου 2024

Στις 14 Ιουλίου η αθλητική συνάντηση MILINA – ALATAS GO ΔΙΑΠΛΟΥΣ

Την Κυριακή 14 Ιουλίου 2024, θα πραγματοποιηθεί για πρώτη φορά, η Αθλητική συνάντηση MILINA -…

12 Ιουνίου 2024

Ερώτηση Αλ.Μεϊκόπουλου: «Τρίτο συνεχόμενο καλοκαίρι χωρίς κλιματισμό στον ΕΦΚΑ Βόλου»

«Σε τουλάχιστον τρείς κοινοβουλευτικές παρεμβάσεις έχουμε προχωρήσει τα τελευταία τρία χρόνια για το πρόβλημα κλιματισμού…

12 Ιουνίου 2024

Πραγματοποίηση στρογγυλής τράπεζας ΥΠΑΡΧΕΙ ΦΥΣΙΚΗ ΘΕΟΛΟΓΙΑ ΣΤΗΝ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ;

Πραγματοποιήθηκε την Δευτέρα 10 Ιουνίου η στρογγυλή τράπεζα με θέμα «Υπάρχει φυσική θεολογία στην Ορθοδοξία;»,…

12 Ιουνίου 2024

Για απειλητική συμπεριφορά κατηγορείται ο διαδηλωτής που πέταξε κομμάτι από βρεγμένο τσιμέντο και καφέ

Η βρετανική αστυνομία ανακοίνωσε ότι απήγγειλε κατηγορίες εις βάρος ενός 28χρονου για απειλητική συμπεριφορά σχετικά…

12 Ιουνίου 2024

Πώς οι διαστημικές πτήσεις επηρεάζουν την υγεία των αστροναυτών

Ακόμα και οι διαστημικές πτήσεις μικρής διάρκειας σε χαμηλή τροχιά γύρω από τη Γη έχουν…

12 Ιουνίου 2024