Τοπικά

Εντυπωσιασμός μαθητών του 3ου Δημοτικού Σχολείου Κάρλας Καναλίων από τη συνύπαρξη Ρώσων-Ουκρανών σε «υιοθετημένο» πλοίο

 

Μαθητές και μαθήτριες των τάξεων Ε’-ΣΤ’ του 3ου Δημοτικού Σχολείου Κάρλας Καναλίων υιοθέτησαν ένα πλοίο, στο πλαίσιο εκπαιδευτικού προγράμματος. Το πρόγραμμα «Υιοθεσία πλοίου» υλοποιείται από την Project Connect υπό την αιγίδα του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής και είναι εγκεκριμένο από το υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων. Οι μαθητές και οι μαθήτριες είχαν την εμπειρία να γνωρίσουν από κοντά την Αργώ, αλλά και να επισκεφτούν πολεμικό πλοίο, κάτι που τους ενθουσίασε.

Το πρόγραμμα «Υιοθεσία πλοίου» έχει στόχο μέσα από την επικοινωνία και την αλληλογνωριμία μέσω εβδομαδιαίων ηλεκτρονικών μηνυμάτων των παιδιών και του πληρώματος του υιοθετημένου πλοίου, την επαφή των παιδιών με τη θάλασσα και τη ναυτιλία γενικότερα.
Η υπεύθυνη σχεδιασμού και υλοποίησης του προγράμματος, εκπαιδευτικός Φυσικής Αγωγής κ. Σταυρούλα Μέλλη τόνισε πως «μέσα από μια διαθεματική προσέγγιση οι μαθητές/τριες έχουν την ευκαιρία με ελκυστικό και ευχάριστο τρόπο να αποκτήσουν γνώσεις για τη ναυτιλία και τη θάλασσα γενικότερα, να μάθουν για τα πλοία, για τις θάλασσες και τους ωκεανούς, για τα εμπορεύματα που μεταφέρουν τα πλοία, για τη ζωή των ναυτικών κ.λπ. Παράλληλα τα παιδιά έχουν τη δυνατότητα να αναπτύξουν επικοινωνιακές και συνεργατικές δεξιότητες, να εξασκήσουν την αγγλική γλώσσα, αφού τα πληρώματα των πλοίων είναι διεθνή και η επικοινωνία γίνεται στην αγγλική γλώσσα και να διευρύνουν τις γνώσεις τους στη γεωγραφία».
Όπως η ίδια εξήγησε, «οι μαθητές/τριες μέσω του προγράμματος που υλοποιήσαμε, κατάφεραν με διερευνητικό και βιωματικό τρόπο να ανακαλύψουν τη γνώση. Στο πρόγραμμα «Υιοθεσία πλοίου» από όσα μπορούμε να γνωρίζουμε κατά τη διάρκεια του διδακτικού έτους 2021-2022 συμμετέχουν γύρω στις 250 σχολικές τάξεις από όλη την Ελλάδα».
Οι μαθητές/τριες των τάξεων Ε’-ΣΤ’ του 3ου Δημοτικού Σχολείου Κάρλας Καναλίων το πλοίο υιοθέτησαν το φορτηγό χύδην «M/V MINI». Το μήκος του πλοίου είναι 255,2 μέτρα και το πλάτος του είναι 43 μέτρα, ενώ διαθέτει 7 αμπάρια φορτίου. Το πλήρωμα είναι διεθνές και σε αυτό επιβαίνουν Ουκρανοί, Ρώσοι και Φιλιππινέζοι ναυτικοί.
«Όταν ξεκινήσαμε την επικοινωνία, ενημερωθήκαμε στο πρώτο email από τον καπετάνιο και το πλήρωμα, ότι το πλοίο μας βρισκόταν στη Θάλασσα της Νότιας Κίνας και ταξίδευε από το λιμάνι της Σιγκαπούρης προς Port Pohang στη Νότια Κορέα. Μέσα από την εβδομαδιαία ηλεκτρονική επικοινωνία που είχαμε με το υιοθετημένο πλοίο μας, μας δόθηκε η ευκαιρία να γνωρίσουμε τη ζωή των ναυτικών. Μάθαμε ότι η διάρκεια του τελευταίου ταξιδιού τους από τη Ρωσία στη Ν. Κορέα ήταν 41 ημέρες και διαπιστώσαμε πόσο μεγάλα χρονικά διαστήματα χρειάζεται να λείπουν οι ναυτικοί από τις οικογένειές τους. Παράλληλα ο καπετάνιος και το πλήρωμα του Μ/V MINI μας ενημέρωναν για τις καιρικές συνθήκες που αντιμετώπιζαν και μας έστελναν φωτογραφίες από το ταξίδι τους και εμείς στέλναμε φωτογραφίες από την περιοχή μας και τους ενημερώναμε αντίστοιχα για τη ζωή μας εδώ. Από την Project Connect μάς στάλθηκε και ένας ναυτικός παγκόσμιος χάρτης, στον οποίο μπορούσαμε να αντιληφθούμε την πορεία του πλοίου και συμβολικά μας έστειλαν και ένα καπέλο καπετάνιου» επισήμανε η εκπαιδευτικός Φυσικής Αγωγής.
Η υπεύθυνη σχεδιασμού και υλοποίησης του προγράμματος σημείωσε πως «όταν ξέσπασε ο πόλεμος στην Ουκρανία, στενοχωρηθήκαμε γιατί όπως μας είχαν ενημερώσει στο δεύτερο email συνυπήρχαν και συνεργάζονταν στο Μ/V MINI Ρώσοι και Ουκρανοί ναυτικοί και μάλιστα όπως μας έγραψαν στις 16/2/2022, αποτελούσαν μια «δεμένη ομάδα». Προβληματιστήκαμε και αναρωτηθήκαμε αν συνεχιζόταν αυτή η καλή συνεργασία και αυτό το προγενέστερο καλό κλίμα που μας περιέγραφαν στις 16/2/2022 και μετά τον πόλεμο ή είχαν επηρεαστεί και διαταραχθεί οι μεταξύ τους σχέσεις και τώρα πια ήταν «εχθροί»; Μια απάντηση που δυστυχώς δεν έχουμε λάβει ακόμη και όπως ενημερωθήκαμε αυτό συμβαίνει λόγω του πολέμου».
Στο πλαίσιο του προγράμματος οι μαθητές και οι μαθήτριες επισκέφτηκαν το τουριστικό λιμάνι του Βόλου και είδαν από κοντά ένα σκάφος τύπου καταμαράν, στο οποίο ξεναγήθηκαν από τον κ. Μάκη Κεσμετζή, ενώ ξενάγηση έγινε και στο εμπορικό λιμάνι του Βόλου από τον υπεύθυνο ασφαλείας του Οργανισμού Λιμένος Βόλου κ. Παπαναστασίου. «Εκεί είχαμε την ευκαιρία να δούμε από κοντά φορτηγά πλοία, γερανούς, κοντέινερ κ.λπ. Εντύπωση μας έκανε η Ιχθυόσκαλα του Βόλου, η διαδικασία αλίευσης, μεταφοράς των αλιευμάτων, διαλογής και συντήρησής τους σε συγκεκριμένους χώρους. Επίσης στο εμπορικό λιμάνι είδαμε την Αργώ. Μια σύγχρονη ξύλινη κατασκευή στα πρότυπα του αρχαίου πλοίου του Ιάσονα, ο οποίος, σύμφωνα με τη μυθολογία, ταξίδεψε με την Αργώ από την αρχαία Ιωλκό στην Κολχίδα για να φέρει το Χρυσόμαλλο Δέρας. Τότε σκεφτήκαμε πόσα χρόνια αλήθεια οι Έλληνες κατασκευάζουν, ταξιδεύουν, μεταφέρουν εμπορεύματα ή πολεμούν με πλοία» ανέφερε η ίδια.
Στο τέλος της εκπαιδευτικής επίσκεψης οι μαθητές και οι μαθήτριες είχαν τη χαρά να φιλοξενηθούν για λίγες ώρες στο πολεμικό πλοίο Α/Γ ΧΙΟΣ, το οποίο βρισκόταν στο εμπορικό λιμάνι του Βόλου. «Εκεί ο κυβερνήτης και το πλήρωμα μας ξενάγησαν στους χώρους του πλοίου, μας δεξιώθηκαν στο καρέ των αξιωματικών, μας πρόσφεραν αναμνηστικά δώρα και μας έκαναν να αισθανθούμε υπερηφάνεια και συγκίνηση για το ελληνικό πολεμικό ναυτικό. Εμείς για να ανταποδώσουμε την εγκάρδια φιλοξενία τούς παραδώσαμε το Α/Γ ΧΙΟΣ σε ζωγραφιά και γράψαμε τις ευχές μας για να τους συνοδεύουν στα ταξίδια τους» τόνισε η κ. Σταυρούλα Μέλλη, προσθέτοντας: «Όλες αυτές οι βιωματικές εμπειρίες μας έδωσαν την ευκαιρία να γνωρίσουμε καλύτερα τη ναυτοσύνη σε όλες τις εκφάνσεις της. Τέτοιου είδους δράσεις ίσως απαιτείται να προωθούνται από τη σχολική κοινότητα μιας και η χώρα μας βρέχεται κατά κύριο λόγο από θάλασσα».
Η ίδια δεν παρέλειψε να ευχαριστήσει τον Οργανισμό Λιμένος Βόλου και τον κ. Παπαναστασίου, τον διευθυντή του 3ου Δημοτικού Σχολείου Κάρλας Καναλίων κ. Γιώργο Μαγγόπουλου για την ενθάρρυνση και την υποστήριξή του στην υλοποίηση του προγράμματος, την εκπαιδευτικό Αγγλικής Γλώσσας του σχολείου κ. Μένια Μαντάνη για τη συμβολή της στην επικοινωνία με τον καπετάνιο και το πλήρωμα του MINI M/V, τον δάσκαλο της συμμετέχουσας τάξης κ. Στέφανο Μπασδάνη και τους/τις εκπαιδευτικούς του σχολείου για την υποστήριξή τους, καθώς και τους γονείς των μαθητών/τριών για τη συνεργασία τους.

Οι εντυπώσεις των μαθητών/τριων
Μαθητές και μαθήτριες εκφράζουν στη «Θ» τις εντυπώσεις τους, αλλά και τι τους ενθουσίασε από το εκπαιδευτικό πρόγραμμα που συμμετέχουν και τις επισκέψεις τους, ενώ αναφέρονται στη συνύπαρξη Ρώσων και Ουκρανών στο πλοίο που υιοθέτησαν:
-«Εντυπωσιάστηκα από τη φιλοξενία και την ξενάγηση στο πολεμικό πλοίο και για να τους ευχαριστήσουμε στείλαμε ζωγραφιές και γράψαμε ευχές» Χ.Γ.
-«Εντυπωσιάστηκα από το πώς συνυπάρχουν Ρώσοι και Ουκρανοί, ιδιαίτερα τώρα με τον πόλεμο πώς θα αισθάνονται και τι θα σκέπτονται. Επίσης στην επίσκεψή μας στο Α/Γ ΧΙΟΣ μας υποδέχτηκαν σαν να ήμασταν επίσημοι και μας τίμησαν με ένα γεύμα στο καρέ των αξιωματικών και μας ξενάγησαν σε όλο το πλοίο. Εμείς ανταποδώσαμε με ζωγραφιές και ευχές. Πήγαμε και στην Ιχθυόσκαλα του Βόλου που δένουν τα ψαροκάικα και γίνεται η διαλογή των ψαριών» Α.Τ.
-«Ενθουσιάστηκα όταν έμαθα ότι θα επικοινωνούμε με ανθρώπους που μιλούν άλλη γλώσσα. Επίσης ενθουσιάστηκα από την Αργώ από τα παλιά χρόνια που οι Έλληνες ασχολούνταν με τη θάλασσα και τα πλοία. Κατασκεύαζαν, ταξίδευαν, μετέφεραν εμπορεύματα και πολεμούσαν. Επίσης πρώτη φορά είδα καταμαράν και πολεμικό πλοίο. Στο πολεμικό μάς ξενάγησαν σε όλα τα μέρη του πλοίου, μας πρόσφεραν φαγητό κι εμείς ζωγραφίσαμε το Α/ ΧΙΟΣ και τους γράψαμε ευχές μέσα από τις καρδιές μας» Ι. Α.
-«Έχω εντυπωσιαστεί από το μήκος του πλοίου που υιοθετήσαμε του Μ/V MINI, από την απόσταση που έχει διανύσει, για το πώς συνυπάρχουν Ρώσοι και Ουκρανοί. Ενθουσιάστηκα όταν έμαθα ότι θα μπορούμε να επικοινωνήσουμε με ανθρώπους που είναι τόσο μακριά και μιλάνε άλλες γνώσεις. Επίσης στο πολεμικό πλοίο ενθουσιάστηκα από τη φιλοξενία και την ξενάγηση. Για να τους ανταποδώσουμε τη φιλοξενία φτιάξαμε ζωγραφιές και γράψαμε ευχές από τις καρδιές μας. Δεν ήξερα ότι στο εμπορικό λιμάνι του Βόλου υπάρχει Ιχθυόσκαλα. Η Αργώ μας θύμισε πως οι Έλληνες από την αρχαιότητα κατασκευάζουν πλοία, ταξιδεύουν με πλοία, μεταφέρουν εμπορεύματα και πολεμούν με πλοία» Μ.Π.
-«Εντυπωσιάστηκα από τη φιλοξενία στο πολεμικό πλοίο. Τους ευχαριστήσαμε κι εμείς με ευχές και ζωγραφιές μέσα από την καρδιά μας. Στο εμπορικό λιμάνι μου έκαναν εντύπωση οι μεγάλοι γερανοί. Ήταν κάτι καινούργιο για εμένα να επικοινωνώ στα αγγλικά, με ανθρώπους από άλλες χώρες που βρίσκονται τόσο μακριά από την Ελλάδα. Το M/V MINI είναι πολύ μεγάλο. Είναι πολύ εντυπωσιακό που άνθρωποι από άλλες χώρες είναι όλοι μαζί σε ένα καράβι και επίσης είναι εντυπωσιακό ότι ένας Ρώσος και ένας Ουκρανός συνεργάζονται μαζί, ενώ στις χώρες τους γίνεται πόλεμος. Επίσης εντυπωσιάστηκα από την Αργώ, μου θύμισε ότι οι Έλληνες χρησιμοποιούσαν τα πλοία από την αρχαιότητα» Γ.Π.

Share
Ετικέτες: μαθητέςπλοίο

Πρόσφατα άρθρα

Απίστευτο: 11χρονος οδηγούσε BMW, ρυμουλκώντας κλεμμένο τροχόσπιτο!

H βρετανική αστυνομία συνέλαβε 11χρονο αγόρι το οποίο οδηγούσε μια BMW σε κεντρικό αυτοκινητόδρομο, ρυμουλκώντας…

8 Μαρτίου 2024

Είχε αλληλεπίδραση με εξωγήινους η κυβέρνηση των ΗΠΑ; Τι απαντά το Πεντάγωνο

Η έξαρση των παρατηρήσεων αγνώστου ταυτότητας ιπτάμενων αντικειμένων, ή αλλιώς UFO τη δεκαετία του 1960…

8 Μαρτίου 2024

Γάζα: Μέσα στο Σαββατοκύριακο ξεκινά ο ανθρωπιστικός διάδρομος – Στα όρια λιμοκτονίας ο θύλακας

Ένας θαλάσσιος διάδρομος βοήθειας προς τη Γάζα θα μπορούσε να αρχίσει να λειτουργεί αυτό το…

8 Μαρτίου 2024

Ερντογάν προαναγγέλλει απόσυρση: «Αυτές θα είναι οι τελευταίες μου εκλογές»

Την απόσυρσή του από την πολιτική προανήγγειλε ο πρόεδρος της Τουρκίας Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν κατά…

8 Μαρτίου 2024

Κύκλωμα νοθείας καυσίμων: Συμμετείχε και πρώην παίχτρια reality – 20 συλλήψεις

Πρώην παίχτρια γνωστού ριάλιτι συμμετείχε ανάμεσα σε άλλους στο κύκλωμα με τους χημικούς διαλύτες νόθευσης…

8 Μαρτίου 2024

Ιδιωτικά πανεπιστήμια: Έξω από τη Βουλή οι φοιτητές μετά τη μεγάλη πορεία

Μπροστά από τη Βουλή παραμένουν τα μπλοκ των φοιτητικών συλλόγων που συμμετέχουν στο πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο,…

8 Μαρτίου 2024