Ελλάδα

Δώδεκα χρόνια από τον θάνατο του ήρωα πιλότου Κώστα Ηλιάκη

Δώδεκα χρόνια συμπληρώνονται σήμερα από το θάνατο του ήρωα πιλότου της Πολεμικής Αεροπορίας, Κώστα Ηλιάκη.
Το ημερολόγιο έδειχνε 23 Μαΐου του 2006, όταν ο Σμηναγός της Ελληνικής Πολεμικής Αεροπορίας, έχασε τη ζωή του, με το αεροσκάφος του καταπέφτει κοντά στην Κάρπαθο, μετά από θερμό επεισόδιο με τουρκικά μαχητικά.
Ο 36χρονος πιλότος άφησε πίσω του 2 παιδιά.

Η επίσημη εκδοχή

Επισήμως ο θάνατος του αποδόθηκε σε «ατύχημα» που προήλθε από «ανθρώπινο λάθος» του Τούρκου πιλότου με τον οποίο ενεπλάκη σε αερομαχία, ο οποίος αν και έπεσε σε διεθνή χωρικά ύδατα, εντός του FIR Αθηνών, τελικά τον περισυνέλεξαν Τούρκοι και επέστρεψε άμεσα στη χώρα του.
Όταν συναντήθηκαν οι δύο σχηματισμοί στον αέρα και ξεκίνησε η καταδίωξή τους, ο Κωνσταντίνος Ηλιακής δέχθηκε ξαφνικά επίθεση από το ένα τουρκικό μαχητικό.
Ο Τούρκος χειριστής Χαλί Ιμπραήμ Οσκεμπίρ, χτυπώντας με το δεξί φτερό τού RF-4 την καλύπτρα του αεροσκάφους του Ηλιάκη, το οδήγησε σε κάθετη και ανεξέλεγκτη πτώση, στέλνοντάς τον στον θάνατο.

Το Γενικό Επιτελείο Αεροπορίας (ΓΕΑ), μετά από «έρευνες», είχε προχωρήσει στη σύνταξη επισήμου πορίσματος για τις συνθήκες της κατάρριψης του ελληνικού μαχητικού, αναγνωρίζοντας το γεγονός ότι ο Ηλιάκης εκτέλεσε άψογα την αποστολή του.
«Ο σμηναγός Ηλιάκης κατευθύνθηκε προς το τουρκικό αεροσκάφος RF-4, στο πλαίσιο διατεταγμένης και σύμφωνης με το περιεχόμενο και τα δεδομένα αποστολής του προσπάθειας αναχαίτισης – αναγνώρισης σε ευθεία και οριζόντια πτήση, χωρίς να ελιχθεί καθ’ οποιονδήποτε τρόπο και χωρίς να παραβιάσει την απόσταση ασφαλείας των 1.000 ποδών που ορίζεται για την αποφυγή εναέριων συγκρούσεων μεταξύ αεροσκαφών», ανέφερε το πόρισμα.

Σε άλλο σημείο του πορίσματος γινόταν αναφορά στο Τούρκο πιλότο, περιγράφοντας το όλο περιστατικό ως «ατύχημα» που οφειλόταν σε «ανθρώπινο λάθος», χωρίς να υπάρχει ίχνος δόλου:
«Αντίθετα, προέκυψε σαφώς ότι ο χειριστής του leader (αρχηγού) αεροσκάφους του τουρκικού σχηματισμού προέβη στην εκτέλεση βίαιου και επικίνδυνου ελιγμού σε απόσταση μικρότερη των 100 ποδών, προς παρενόχληση – αποτροπή προσέγγισης του Ηλιάκη στο τουρκικό RF-4, αναπτύσσοντας έτσι υψηλή ταχύτητα (εμμονή να παραμείνει εσωτερικά και ψηλότερα από το ελληνικό μαχητικό, έχοντας πορεία σύγκρουσης, αντί να περάσει από κάτω). Συνέπεια όλων αυτών ήταν ο Τούρκος χειριστής να απολέσει τον έλεγχο του αεροσκάφους του, το οποίο ανεξέλεγκτο προσέκρουσε βίαια σε εκείνο του Ηλιάκη».

Μετά τη σύγκρουση, που είχε ως αποτέλεσμα τον θάνατο του Ηλιάκη, ο Τούρκος πιλότος έπεσε στη θάλασσα και διασώθηκε από δεξαμενόπλοιο που έπλεε στην περιοχή, ενώ στη συνέχεια κατόπιν υποβολής σχετικού αιτήματος από τις τουρκικές Αρχές, τουρκικό ελικόπτερο έρευνας και διάσωσης μάχης AS 532 2AL Cougar τον παρέλαβε.

Πηγή: iefimerida

Share

Πρόσφατα άρθρα

Μεσολόγγι: «Ο Μπάμπης έψαχνε για θησαυρούς, ήθελε να αγοράσει και μηχάνημα» – Η απολογία του κρεοπώλη

Τους νέους ισχυρισμούς του 50χρονου κρεοπώλη εξετάζουν οι Αρχές μετά την απολογία του στην ανακρίτρια…

23 Ιανουαρίου 2024

Ισραήλ: Πρώην όμηροι κατέθεσαν για τη «σεξουαλική κακοποίηση» που υπέστησαν στα χέρια της Χαμάς

Δύο γυναίκες που είχαν απαχθεί από τη Χαμάς και κρατήθηκαν σε ομηρεία στη Λωρίδα της…

23 Ιανουαρίου 2024

“Ερυθρόλευκος” και τυπικά ο Βλάχος

Από την περασμένη εβδομάδα οι Ηλίας Βλάχος και Κώστας Οικονόμου ανήκουν στο δυναμικό του Ολυμπιακού.…

23 Ιανουαρίου 2024

Ξαναχτυπά ο Πολάκης: Τα βάζει με δημοσιογράφους, σκιτσογράφους και τον Άδωνι Γεωργιάδη

Παρά το άδειασμα από τον ΣΥΡΙΖΑ, ο Παύλος Πολάκης δεν ρίχνει τους τόνους στη νέα…

23 Ιανουαρίου 2024

Μεσολόγγι: Δεν «σπάει» ο κρεοπώλης στις ερωτήσεις του εισαγγελέα – «Σε βλέπουμε» – «Δεν γνωρίζω τίποτα»

Με τίποτα δεν λέει να σπάσει την σιωπή του ο 50χρονος κρεοπώλης, ο οποίος κατηγορείται…

23 Ιανουαρίου 2024

Επιστολή Ελλάδας στον ΟΗΕ: Η Λιβύη επιχειρεί να επαναφέρει το παράνομο τουρκολιβυκό μνημόνιο

Με επιστολή της που επιδόθηκε στον ΟΗΕ στις 17 Ιανουαρίου, η Ελλάδα χαρακτηρίζει αντίθετη προς…

23 Ιανουαρίου 2024