Τοπικά

«Διημερίδα: “Εμπειρίες και ανταλλαγές στη λογοτεχνική εκπαίδευση: Αξιολόγηση και προοπτικές σε επίπεδο θεωρίας και έρευνας”»

 

Το Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας διοργανώνει στις 15-16 Ιουνίου 2024 επιστημονική διημερίδα με τίτλο “Εμπειρίες και ανταλλαγές στη λογοτεχνική εκπαίδευση: Αξιολόγηση και προοπτικές σε επίπεδο θεωρίας και έρευνας” στο αμφιθέατρο Σαράτση, κτήριο Παπαστράτου.

ΣΑΒΒΑΤΟ 15 ΙΟΥΝΙΟΥ

ΑΜΦΙΘΕΑΤΡΟ ΣΑΡΑΤΣΗ
Α’ ΣΥΝΕΔΡΙΑ

[ΣΥΝΤΟΝΙΣΜΟΣ ΔΙΑΜΑΝΤΗ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΠΟΥΛΟΥ]

9.30–9.50 ΣΠΥΡΟΣ ΚΙΟΣΣΕΣ «Δημιουργική γραφή και διδακτική της
λογοτεχνίας: καλλιεργώντας την κριτική και δημιουργική σκέψη των
μαθητών μέσα από τα λογοτεχνικά κείμενα»
9.50–10.10 ΧΡΗΣΤΟΣ ΧΑΡΑΚΟΠΟΥΛΟΣ – ΤΑΣΟΥΛΑ ΤΣΙΛΙΜΕΝΗ
«Δημιουργική γραφή σε κείμενα Σέρβων συγγραφέων στη διδακτική της
Λογοτεχνίας Γ ́ Γυμνασίου»
10.10–10.30 ΕΛΕΝΗ ΧΑΤΖΗΜΑΥΡΟΥΔΗ – ΜΑΓΔΑ ΚΟΛΟΚΥΘΑ «Αξιοποίηση
της Δημιουργικής γραφής ως μαθησιακού αντικειμένου και διδακτικού
εργαλείου – Διερεύνηση απόψεων και πρακτικών στην πρωτοβάθμια και
δευτεροβάθμια εκπαίδευση»
10.30–10.50 ΣΥΖΗΤΗΣΗ

10.50-11.10 ΔΙΑΛΕΙΜΜΑ

ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ

ΣΧΟΛΗ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΔΙΗΜΕΡΙΔΑ

«Εμπειρίες και ανταλλαγές στη λογοτεχνική εκπαίδευση: Αξιολόγηση και

προοπτικές σε επίπεδο θεωρίας και έρευνας»

 

ΣΑΒΒΑΤΟ 15 ΙΟΥΝΙΟΥ
ΑΜΦΙΘΕΑΤΡΟ ΣΑΡΑΤΣΗ

Β’ ΣΥΝΕΔΡΙΑ

[ΣΥΝΤΟΝΙΣΜΟΣ ΒΕΝΕΤΙΑ ΑΠΟΣΤΟΛΙΔΟΥ]

11.10–11.30 ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΦΡΥΔΑΚΗ – ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΑΚΗΣ «Η
Διαλογικότητα στη διδασκαλία της λογοτεχνίας: ο [διά]λογος των
συνομιλητών και οι αναδυόμενες εκπαιδευτικές προεκτάσεις»

11.30–11.50 ΔΙΑΜΑΝΤΗ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΠΟΥΛΟΥ «Ο μαθητής αναγνώστης ως
αναγνώστης υποκείμενο και ως κριτικός αναγνώστης»
11.50–12.10 ΕΛΕΝΗ ΧΟΝΤΟΛΙΔΟΥ «Ο μαθητής αναγνώστης σήμερα. Τι
γνωρίζουμε γι’ αυτόν, πώς μπορούμε να τον προσεγγίσουμε»
12.10–12.30 ΣΥΖΗΤΗΣΗ

12.30–12.50 ΔΙΑΛΕΙΜΜΑ

ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ

ΣΧΟΛΗ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΔΙΗΜΕΡΙΔΑ

«Εμπειρίες και ανταλλαγές στη λογοτεχνική εκπαίδευση: Αξιολόγηση και

προοπτικές σε επίπεδο θεωρίας και έρευνας»

 

ΣΑΒΒΑΤΟ 15 ΙΟΥΝΙΟΥ
ΑΜΦΙΘΕΑΤΡΟ ΣΑΡΑΤΣΗ

Γ’ ΣΥΝΕΔΡΙΑ

[ΣΥΝΤΟΝΙΣΜΟΣ ΕΛΕΝΗ ΧΟΝΤΟΛΙΔΟΥ]

12.50–13.10 ΒΕΝΕΤΙΑ ΑΠΟΣΤΟΛΙΔΟΥ «Μαθητικές ψηφιακές αφηγήσεις με
αφορμή λογοτεχνικές αναγνώσεις: Οι μαθητές/τριες ως αναγνώστες και
δημιουργοί αφηγήσεων»
13.10–13.30 ΖΗΣΟΥΛΑ ΓΚΟΥΤΣΙΟΥΚΩΣΤΑ «Η ψηφιακή ιστορία (digitalstory)
ως πολυτροπικό κείμενο στη λογοτεχνική εκπαίδευση»
13.30–13.50 ΜΑΡΙΑΝΝΑ ΜΙΣΙΟΥ «Από την περιγραφή στην κατανόηση και
ερμηνεία των εικονιστικών αφηγήσεων»
13.50–14.10 ΡΟΖΗ-ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΙΑ ΑΓΓΕΛΑΚΗ «Homo narrans – homo
ludens – homo interneticus: Διερευνώντας τη σχέση ιστοριογραφικού και
λογοτεχνικού λόγου με τη συνδρομή των Ψηφιακών Εκπαιδευτικών
Παιχνιδιών»
14.10–14.30 ΣΥΖΗΤΗΣΗ

14.30–17.30 ΜΕΣΗΜΕΡΙΑΝΟ ΔΙΑΛΕΙΜΜΑ

ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ

ΣΧΟΛΗ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΔΙΗΜΕΡΙΔΑ

«Εμπειρίες και ανταλλαγές στη λογοτεχνική εκπαίδευση: Αξιολόγηση και

προοπτικές σε επίπεδο θεωρίας και έρευνας»

 

ΣΑΒΒΑΤΟ 15 ΙΟΥΝΙΟΥ

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΤΗΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ

ΑΙΘΟΥΣΑ ΣΚΟΥΒΑΡΑ

17.30 ΕΛΕΝΗ ΧΑΤΖΗΜΑΥΡΟΥΔΗ «Στρατηγικές καλλιέργειας δεξιοτήτων
του 21ου αιώνα και ενεργοποίησης στο μάθημα της Λογοτεχνίας»
Το εργαστήριο έχει σχεδιαστεί για διδάσκοντες της λογοτεχνίας στη Δευτεροβάθμια
εκπαίδευση. Οι φιλόλογοι θα εστιάσουν -μέσω παραδειγμάτων που συνδέονται με τη
διδασκαλία της λογοτεχνίας- σε δεξιότητες 21ου αιώνα οι οποίες αναπτύσσουν, μεταξύ
άλλων, την κριτική και αναλυτική σκέψη και τη δημιουργικότητα. Οι 20 συμμετέχοντες
θα εξοικειωθούν με πολλές διαφορετικές στρατηγικές και θα έχουν τον χρόνο να σκεφτούν
τρόπους ενσωμάτωσής τους στο δικό τους μάθημα.

ΑΙΘΟΥΣΑ ΣΚΟΥΒΑΡΑ

19.00 ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΑΚΗΣ “Διδάσκοντας λογοτεχνία με
ερμηνευτικό διάλογο. Μια προσομοίωση μαθήματος”
Το εργαστήριο απευθύνεται σε 25 φιλολόγους της Β/θμιας και έχει σκοπό να τους
εξοικειώσει με τα βήματα και τις τεχνικές του ερμηνευτικού διαλόγου, της αναγνωστικής
δηλαδή πρακτικής που περιγράφεται στο Πρόγραμμα Σπουδών για το μάθημα της
Λογοτεχνίας στη Γ ́ Λυκείου. Το εργαστήριο θα είναι προσομοίωση μαθήματος και θα
διαρκέσει 1 ώρα.
ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΤΑ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΠΟΣΤΑΛΕΙ
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΜΗΝΥΜΑ ΣΤΟ [email protected]
Η ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΩΝ ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΝΤΩΝ ΘΑ ΓΙΝΕΙ ΜΕ ΒΑΣΗ ΤΗΝ ΗΜΕΡΑ ΚΑΙ ΩΡΑ
ΑΠΟΣΤΟΛΗΣ ΤΟΥ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΥ ΜΗΝΥΜΑΤΟΣ

ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ

ΣΧΟΛΗ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΔΙΗΜΕΡΙΔΑ

«Εμπειρίες και ανταλλαγές στη λογοτεχνική εκπαίδευση: Αξιολόγηση και

προοπτικές σε επίπεδο θεωρίας και έρευνας»

 

ΚΥΡΙΑΚΗ 16 ΙΟΥΝΙΟΥ
ΑΜΦΙΘΕΑΤΡΟ ΣΑΡΑΤΣΗ
[ΣΥΝΤΟΝΙΣΜΟΣ ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΦΡΥΔΑΚΗ]

9.30–10.10 ΤΑΣΟΣ ΜΑΤΟΣ – ΒΙΚΥ ΜΑΝΤΖΩΡΟΥ «Περιπέτειες της
Λογοτεχνίας στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση»:
α. Από το “τι θέλει να πει ο ποιητής;” στον ερμηνευτικό διάλογο / σχόλιο.
β. Αναλύοντας την εμπειρία από τη διδασκαλία ολόκληρου λογοτεχνικού
έργου με βάση το νέο Π.Σ. Λογοτεχνίας Λυκείου.
10.10–10.30 ΑΧΙΛΛΕΑΣ ΝΤΕΛΛΗΣ «Η πρόκληση του αυτοτελούς
λογοτεχνικού έργου: παραδοχές, προϋποθέσεις και μεθοδολογία»
10.30–10.50 ΜΑΡΙΤΑ ΠΑΠΑΡΟΥΣΗ «Σκέψεις και προβληματισμοί σχετικά με
την εκπαίδευση στη Λογοτεχνία και τη Διδακτική της Λογοτεχνίας στα
Τμήματα Φιλολογίας και τα Παιδαγωγικά Τμήματα»
10.50–11.10 ΤΖΙΝΑ ΚΑΛΟΓΗΡΟΥ « Η ηθική διάσταση στη διδασκαλία της
Λογοτεχνίας»

11.10–11.30 ΣΥΖΗΤΗΣΗ

11.30–11.50 ΔΙΑΛΕΙΜΜΑ

ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ

ΣΧΟΛΗ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΔΙΗΜΕΡΙΔΑ

«Εμπειρίες και ανταλλαγές στη λογοτεχνική εκπαίδευση: Αξιολόγηση και

προοπτικές σε επίπεδο θεωρίας και έρευνας»

 

ΚΥΡΙΑΚΗ 16 ΙΟΥΝΙΟΥ
ΑΜΦΙΘΕΑΤΡΟ ΣΑΡΑΤΣΗ
[ΣΥΝΤΟΝΙΣΜΟΣ ΤΖΙΝΑ ΚΑΛΟΓΗΡΟΥ]

11.50–12.10 ΧΡΗΣΤΟΣ ΤΣΟΛΑΚΗΣ – ΜΑΡΙΑ ΜΑΜΟΥΡΑ – ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ
ΦΡΥΔΑΚΗ «Διερευνώντας συμπεριφορές υιοθέτησης προοπτικών σε
διαλογικά περιβάλλοντα: Μία προσέγγιση Ανασκοπικής Ποιοτικής
Μοντελοποίησης»
12.10–12.30 ΒΟΙΒΟΝΤΑ ΘΕΟΔΩΡΑ «Ανάδυση ανταπόκρισης και
πρωτοβουλία: μοτίβα διαλόγου σε ένα περιβάλλον μεικτής μάθησης για τη
διδασκαλία της λογοτεχνίας»
12.30–12.50 ΓΕΩΡΓΙΑ ΚΑΡΑΝΤΩΝΑ – ΤΑΣΟΥΛΑ ΤΣΙΛΙΜΕΝΗ «Η διδασκαλία
του Ολοκαυτώματος στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση: αξιοποιώντας το
graphicnovel στο μάθημα της λογοτεχνίας»
12.50–13.10 ΣΟΦΙΑ ΝΙΚΟΛΟΥΛΗ-ΤΣΑΤΣΟΥ – ΤΑΣΟΥΛΑ ΤΣΙΛΙΜΕΝΗ «”Ταξίδι
στα Βαλκάνια με μύθους”: Ένα διδακτικό σενάριο για τη Λογοτεχνία και τη
Δημιουργική Ανάγνωση/Γραφή σύμφωνα με το ΝΠΣ της Νεοελληνικής
Γλώσσας στο Δημοτικό»
13.10–13.30 ΓΙΑΝΝΑ ΖΑΡΚΑΔΑ «Διδάσκοντας λογοτεχνία μέσα από δίκτυα
κειμένων: Οι μεταμορφώσεις της μυθικής Ελένης»
13.30–14.00 ΣΥΖΗΤΗΣΗ – ΚΛΕΙΣΙΜΟ ΔΙΗΜΕΡΙΔΑΣ

ΒΕΒΑΙΩΣΕΙΣ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗΣ ΤΗΣ ΔΙΗΜΕΡΙΔΑΣ ΚΑΙ ΒΕΒΑΙΩΣΕΙΣ
ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ ΣΤΑ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΘΑ ΑΠΟΣΤΑΛΟΥΝ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΑ

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το