Τοπικά

Με απώλειες η κίνηση στην εμπορική αγορά του Βόλου – Οι καταναλωτές αγοράζουν μόνο τα απαραίτητα

Διακυμάνσεις εμφανίζει η κίνηση στη εμπορική αγορά κατά τη διάρκεια των θερινών εκπτώσεων, καθώς οι καταναλωτές παρά τις μεγάλες μειώσεις των τιμών αγοράζουν μόνο τα απαραίτητα.
Σύμφωνα με τον πρόεδρο του Εμπορικού Συλλόγου Βόλου και Νέας Ιωνίας κ. Απόστολο Οντόπουλο, η πρώτη εκτίμηση της εμπορικής αγοράς δείχνει πως η κίνηση τους θερινούς μήνες παρουσίασε μικρή μείωση. Συγκεκριμένα αναφέρει ότι «από τις πρώτες εκτιμήσεις και οι ανεπίσημες μετρήσεις προκύπτει πως υπήρξαν πολλές απώλειες στην κίνηση της αγοράς κατά τη διάρκεια του Ιουλίου. Από την άλλη πλευρά το πρώτο δεκαπενθήμερο του Αυγούστου εμφανίζετΑΙ μια σημαντική αύξηση της κίνησης, καθώς υπήρξε αυξημένη επισκεψιμότητα στα καταστήματα τόσο από ντόπιους κατοίκους όσο και από ξένους τουρίστες. Το καλό κλίμα δεν φαίνεται να κράτησε πολύ, καθώς μετά τις 15 Αυγούστου παρουσιάζεται εκ νέου πτώση της κίνησης. Έτσι μπορούμε να πούμε πως αυτό το καλοκαίρι η εμπορική κίνηση είναι κατά περίπου 10% αρνητική σε σχέση με πέρυσι». Παράλληλα συμπληρώνει πως «οι διακυμάνσεις της εμπορικής αγοράς του Βόλου ακολουθούν την τάση που υπάρχει στα μεγάλα αστικά κέντρα, απλά αυτή την φορά οι διακυμάνσεις ήταν πιο έντονες από άλλες φορές. Επίσημη έρευνα του συλλόγου πάνω στο θέμα της κίνησης της αγοράς θα παρουσιαστεί μέχρι τις 15 Σεπτεμβρίου».

Στην ερώτηση ποιες είναι οι διαφορές της εμπορικής αγοράς φέτος σε σχέση με πέρυσι ο κ. Οντόπουλος απαντάει ότι «πέρισι υπήρχε άλλη ψυχολογία στην αγορά, καθώς και μεγαλύτερη ρευστότητα. Αυτή τη χρονιά είναι ιδιαίτερα αισθητή η έλλειψη της ρευστότητας. Οι προμηθευτές λόγω capital controls αλλά και έλλειψης ρευστότητας δεν μπορούν πλέον να εισάγουν μεγάλες ποσότητες προϊόντων. Παρόλα αυτά υπάρχει επάρκεια προϊόντων σε μεγάλο βαθμό. Από την άλλη πλευρά μια σημαντική διαφορά με πέρισι είναι πως φέτος η κίνηση ενισχύθηκε από τον τουρισμό, καθώς ο Βόλος αποτελεί τουριστικό πέρασμα για τις Σποράδες και το Πήλιο. Οι επαγγελματίες θέλουμε τους τουρίστες αλλά πρέπει να γίνουμε αμιγώς τουριστική πόλη ώστε η τουριστική κίνηση να παρουσιάσει οφέλη στην τοπική αγορά».

Σχετικά με τις θερινές εκπτώσεις ο κ. Οντόπουλος αναφέρει ότι «αν και οι εκπτώσεις ξεκίνησαν από το 20% φτάνοντας μέχρι και το 60% της τιμής, κατά την κορύφωση της περιόδου των εκπτώσεων, ο κόσμος αγοράζει μόνο αυτά που θεωρεί απολύτως απαραίτητα. Η αυθόρμητη αγορά προϊόντων δεν υφίσταται πλέον τα τελευταία χρόνια καθώς ο καταναλωτής πραγματοποιεί συγκρατημένες αγορές ψάχνοντας φθηνά και ταυτόχρονα ποιοτικά προϊόντα».

Ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Βόλου και Νέας Ιωνίας μίλησε και για το πώς εκτιμά ότι θα εξελιχθεί η κατάσταση την αγορά αλλά και στους μικρομεσαίους εμπόρους, μετά από τα πρόσφατα φορολογικά μέτρα υποστηρίζοντας ότι «από τον Σεπτέμβριο ξεκινούν πολλές υποχρεώσεις. Μαζί με τις φορολογικές επιβαρύνσεις, όπως ο ΕΝΦΙΑ και ο φόρος εισοδήματος, έρχεται και η έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς η οποία θα επιβαρύνει τον οικογενειακό προϋπολογισμό. Τα έξοδα για μια επιχείρηση είναι πολλά, ενώ ο τζίρος συνεχώς μειώνεται. Προσπαθούμε να είμαστε συνεπείς προς τον καταναλωτή, το μοναδικό μας αιμοδότη, ενώ πασχίζουμε στο να κρατήσουμε την κατανάλωση στην πόλη ζωντανή. Στο πλαίσιο αυτής της προσπάθειας έχει προγραμματιστεί καμπάνια στήριξης τοπικών επιχειρήσεων και προϊόντων η οποία θα υλοποιηθεί τους επόμενους μήνες».

Τέλος ο κ. Οντόπουλος δηλώνει πως «θα πρέπει να δημιουργηθεί συνείδηση στον καταναλωτή να στηρίζει τις τοπικές επιχειρήσεις. Αυτό θα προσπαθήσουμε να το πετύχουμε. Ο μόνος τρόπος για την ανάπτυξη της τοπικής αγοράς είναι η στήριξη των τοπικών επιχειρήσεων». Και προσθέτει: «Πάνω σε αυτό το πλαίσιο τώρα που ξεκινάει η νέα σχολική χρονιά και ενώ δεχόμαστε ένα καταιγισμό διαφημίσεων από μεγάλες πολυεθνικές επιχειρήσεις και πολυκαταστήματα, θα προτρέπαμε τους καταναλωτές να επιλέξουν τοπικά βιβλιοπωλεία και επιχειρήσεις για να πραγματοποιήσουν τις αγορές τους».
Χαράλαμπος Σοφιάδης

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το