Τοπικά

2ο πανελλήνιο βραβείο για πρωτότυπη τεχνική αφήγησης σε μαθητές 17ου Δημοτικού Βόλου

Το 2ο βραβείο στην κατηγορία των δημοτικών σχολείων, στον πανελλήνιο διαγωνισμό Πολύγλωσσου Kamishibai 2023-24 απέσπασαν οι μαθητές και οι μαθήτριες της ΣΤ’ τάξης του 17ου Δημοτικού Σχολείου Βόλου.
Ο διαγωνισμός διοργανώθηκε από την ερευνητική ομάδα Pluralités του Τμήματος Γαλλικής Γλώσσας και Φιλολογίας του ΑΠΘ, στο πλαίσιο της συνεργασίας της με τον επιστημονικό σύλλογο DULALA. Το θέμα φέτος ήταν: “Μόνος πηγαίνεις πιο γρήγορα, μαζί πηγαίνουμε πιο μακριά”.

Πρωτότυπη τεχνική αφήγησης από Ιαπωνία

Όπως τονίζεται από τους αρμόδιους του σχολείου, το Kamishibaï στα ιαπωνικά σημαίνει «Θέατρο από χαρτί» και είναι μία πρωτότυπη τεχνική αφήγησης, ένα είδος περιφερόμενου θεάτρου, το οποίο χρησιμοποιούσαν στην Ιαπωνία, για να αφηγηθούν ιστορίες στα παιδιά χρησιμοποιώντας ένα ξύλινο πλαίσιο, το butaï, μέσα από το οποίο περνούν κάρτες με εικονογράφηση και κείμενο. Κάθε κάρτα δείχνει ένα επεισόδιο της ιστορίας. Το πολύγλωσσο Kamishibaï αποτελεί ένα παιγνιώδες παιδαγωγικό εργαλείο, το οποίο όχι μόνο προάγει την εκμάθηση της ανάγνωσης, της γραφής, της διήγησης, της προφορικής και καλλιτεχνικής έκφρασης, αλλά και αναπτύσσει την πολυγλωσσική δεξιότητα των παιδιών.
Οι μαθητές και οι μαθήτριες της ΣΤ’ τάξης εργάστηκαν στο πλαίσιο του μαθήματος των γαλλικών με την καθηγήτριά τους κ. Μαρία Τεχνοπούλου. Εμπνεύστηκαν την ιστορία τους από τις πρόσφατες καταστροφικές πλημμύρες, την εικονογράφησαν και χρησιμοποιώντας πέντε διαφορετικές γλώσσες (ελληνικά, γαλλικά, αγγλικά, ρομανί, πολωνικά), ανέδειξαν τη σημασία της συνεργασίας και της αλληλοβοήθειας. Ο τίτλος της ιστορίας τους είναι: “Τρεις γάτες, δυο σκύλοι και ένα καναρίνι”.
Ο διευθυντής του σχολείου κ. Γιώργος Κίτσιος ευχαρίστησε θερμά για την επιτυχία τους μαθητές και τις μαθήτριες της ΣΤ’ Τάξης, τα δασκάλα της ΣΤ’ Τάξης Όλγα Αντωνίου και την εκπαιδευτικό γαλλικής γλώσσας Μαρία Τεχνοπούλου. «Στο σχολείο μας φοιτούν και μαθητές Ρομά που συνυπάρχουν αρμονικά με τους υπόλοιπους συμμαθητές» τόνισε ο ίδιος.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το