Μελέτη για τις συνδυαστικές μεταφορές μεταξύ Βόλου και Σμύρνης παρουσιάστηκε από τον Οργανισμό Λιμένος Βόλου.
Σμύρνη-Βόλος σε 12 ώρες χωρίς τελωνειακούς ελέγχους και διόδια, για μεταφορές εμπορευμάτων, αλλά και τουριστών. Για τις εταιρείες μεταφορών, που ξεκινούν οδικώς από την Τουρκία προς την Ευρώπη το κόστος εξοικονόμησης σε χρόνο και χρήμα θα είναι τεράστιο. Τα πλοία θα προσεγγίζουν το Βόλο και τα φορτηγά θα κατευθύνονται για Ηγουμενίτσα. Ενδιαφέρον για τη μελέτη έχει δείξει η Ένωση Ναυτιλιακών Μεταφορών Μικρών Αποστάσεων.
Η μελέτη αυτή παρουσιάστηκε στο πλαίσιο της ευρύτερης στρατηγικής του Δ.Σ. του Οργανισμού Λιμένος Βόλου Α.Ε. να εντάξει το λιμένα Βόλου στο σχεδιασμό του δικτύου των διευρωπαϊκών λιμένων και των συνδυαστικών μεταφορών.
Η νέα αυτή πρόταση συνδυαστικών μεταφορών αφορά μια διευρυμένη πρόταση για εμπορική συνεργασία σε τομείς που μπορούν να δώσουν βιώσιμες απαντήσεις σε τομείς όπως οι μεταφορές, ο τουρισμός, η ναυτιλία μικρών αποστάσεων.
Για την εφαρμογή της μελέτης, καθώς από την Τουρκία τα εμπορεύματα μπορούν να περνούν στην Ευρώπη με χαμηλό κόστος, απαιτούνται υποδομές στο λιμάνι της Αμαλιάπολης, καθώς θεωρείται ιδανικό για την υποδοχή των πλοίων που μεταφέρουν φορτηγά, τα οποία θα περνούν άμεσα στην εθνική οδό. Η μελέτη παρουσιάστηκε από τον Χρήστο Μπάρδα, που τη συνέταξε.
Ένα φορτηγό που θέλει να μεταφέρει εμπορεύματα από την ευρύτερη περιοχή της Σμύρνης (Τουρκία) τόσο προς την Ιταλία (λιμάνια της Αδριατικής), τη Γερμανία (Μόναχο – Φρανκφούρτη), όσο και προς την Ελλάδα, η θαλάσσια οδός που μπορεί να ακολουθήσει «δυνητικά» είναι το Σμύρνη -Βόλος ή το Σμύρνη – Θεσσαλονίκη. Με κριτήρια οικονομοτεχνικά αρχικά προτείνεται η θαλάσσια διαδρομή Σμύρνη Βόλος, διότι είναι 225 περίπου μίλια όταν η διαδρομή Σμύρνη – Θεσσαλονίκη αγγίζει περίπου τα 250 ναυτικά μίλια.
Ως εκ τούτου με αυτό το αρχικό κριτήριο μελετάται η πολλά υποσχόμενη θαλάσσια σύνδεση Βόλου-Σμύρνης.
Η μελέτη περίπτωσης της μεταφοράς εμπορευμάτων ακολουθώντας το οδικό δίκτυο από την Τουρκία προς τη Γερμανία θεωρείται αντιπροσωπευτική, καθώς ο μεγαλύτερος εμπορικός εταίρος της Τουρκίας στην Ε.Ε. είναι η Γερμανία.
10,3% των 154 bn αξία εξαγωγών οδεύουν προς την Γερμανία. (δηλαδή, οι εξαγωγές της Τουρκίας προς την Γερμανία έχουν αξία 15,86 bn.
Ελλάδα & Ιταλία αποτελούν αποδέκτες του μεταφορικού έργου που εκτελείται μέσω τουρκικών Φορτηγών Διεθνών Μεταφορών.
Η τιμολογιακή πολιτική Σμύρνη (TUR) – Βόλος (GRE) (Θαλάσσια Σύνδεση):
F/B RO-RO PAX 10,5 -12 (hrs) ώρες, 45€ ανά άτομο, (τιμή χωρίς καμπίνα), 400€ ναύλος ανά φορτηγό (τιμές καθαρού ναύλου).
Χάρτης Βόλος – Ηγουμενίτσα
340 χλμ. / 5,5 ώρες ταξιδίου, 225€, κόστος καυσίμου + κόστος διοδίων.
Ένας τελωνειακός έλεγχος στο λιμάνι του Βόλου.
Η χρήση τμημάτων του Ε-65 και η σταδιακή του παράδοση στους χρήστες του θα μειώσει περαιτέρω τη διάρκεια του ταξιδίου.
Υποχρεωτική ανάπαυση των οδηγών φορτηγών ανά 4,5 ώρες οδήγησης.
Τοπικά
Μελέτη για συνδυαστικές μεταφορές από τον ΟΛΒ για τη γραμμή Βόλου-Σμύρνης “Θ”
Προηγούμενο ΆρθροΟ ΟΑΕΔ ανοίγει σελίδα στο Facebook και ζητάει να κάνουμε Like