Photo Gallery, Πολιτική

Πλαφόν από σήμερα στα καύσιμα

 

Αποφάσισε το υπουργείο Ανάπτυξης σε μια προσπάθεια να ελεγχθεί η κερδοσκοπία

Προηγήθηκαν, κατά το  υπουργείο, αδικαιολόγητες ανατιμήσεις σε βενζινάδικα

 

Την επιβολή πλαφόν στα καύσιμα από αύριο (σήμερα) αποφάσισε το υπουργείο Ανάπτυξης σε μια προσπάθεια να ελεγχθεί η κερδοσκοπία.

Όπως άλλωστε αποδείχθηκε την προηγούμενη εβδομάδα με την απεργία στα ΕΛΠΕ, και μόνο η ανακοίνωση μιας κινητοποίησης αρκεί για να πυροδοτήσει κερδοσκοπικές συμπεριφορές.

Αναλυτικότερα η ηγεσία του υπουργείου προχώρησε σε πλαφόν στις τιμές μετά από τιμοληψίες που πραγματοποίησαν την Πέμπτη (χθες), σύμφωνα με τις οποίες μέσα σε μια ημέρα και με αφορμή την έναρξη της απεργίας των τελωνειακών υπάλληλων οι τιμές τις αμόλυβδης «τσίμπησαν» αδικαιολόγητα 3-4 λεπτά το λίτρο και χωρίς αυτό να δικαιολογείται από τις διεθνείς τιμές.

Σε δηλώσεις του, ο αναπληρωτής υπουργός Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, Σωκράτης Ξυνίδης επισήμανε πως σε ορισμένα πρατήρια διαπιστώθηκαν αδικαιολόγητες ανατιμήσεις και η απόφαση της κυβέρνησης έχει στόχο να αποτρέψει την επέκταση τέτοιων φαινομένων.

 

Πρόσθεσε πως το υπουργείο θα επανακαθορίσει τη μετέπειτα στάση του, αναλόγως με τιε εξελίξεις.

 

 

Όπως έλεγαν στελέχη του υπουργείου αποφασίστηκε ως ανωτάτη τιμή για κάθε τύπο καύσιμου σε όλη τη χώρα, η μέση τιμή ανά νόμο της περασμένης Πέμπτης για όσο χρονικό διάστημα κριθεί αναγκαίο.

 

Οι ανώτατες τιμές καταναλωτή ανά Νομό έχουν αναρτηθεί στην ιστοσελίδα www.fuelprices.gr. Σύμφωνα με αυτές στη Μαγνησία είναι: Αμόλυβδη 95 1,652, αμόλυβδη 97 1,744, αμόλυβδη 100 1,816, πετρέλαιο κίνησης 1,468, super 1,761.

 

Οι καταναλωτές, αν διαπιστώσουν υψηλότερες τιμές από το πλαφόν, μπορούν να το καταγγέλλουν στη γραμμή καταναλωτή 1520 και στον αριθμό fax 210-3815317 της Διεύθυνσης Παρατηρητηρίου Τιμών της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου.

 

Εντύπωση πάντως προκαλεί το γεγονός ότι από το πλαφόν στα καύσιμα εξαιρείται το πετρέλαιο θέρμανσης, η διανομή του οποίου ξεκινά από το Σάββατο, 15 Οκτωβρίου. Η τιμή του πετρελαίου θέρμανσης αναμένεται να κινηθεί στα 0,85 ευρώ/λίτρο.

 

Η αντίδραση της ΠΟΠΕΚ

 

Η Πανελλήνια Ομοσπονδία Πρατηριούχων Εμπόρων Καυσίμων (ΠΟΠΕΚ) επισημαίνει ότι η κυβέρνηση με την επιβολή πλαφόν μόνο στη λιανική και όχι στη χονδρική ή/και τις τιμές διυλιστηρίου εκτίθεται για πολλοστή φορά ενώπιον του κλάδου και των καταναλωτών.

 

«Υποθέτουμε ότι ο λόγος για τον οποίο επιβάλλεται διατίμηση είναι η απεργία των τελωνειακών που θα δημιουργήσει προβλήματα εφοδιασμού της αγοράς με καύσιμα και ο κίνδυνος αύξησης των τιμών λόγω ελλείψεων.

 

» Το ερώτημα που θέτουμε στην κυβέρνηση είναι για ποιο λόγο θεωρεί ότι ο κίνδυνος αυτός υπάρχει μόνο στη λιανική και όχι στη χονδρική πώληση. Επειδή, λοιπόν, το κράτος ομολογεί μετά από 19 χρόνια ότι αδυνατεί να διασφαλίσει όρους υγιούς ανταγωνισμού και επειδή η κυβέρνηση έχει έλθει σε αντιπαράθεση με τους τελωνειακούς, την πληρώνουν οι πρατηριούχοι και οι καταναλωτές.»

 

Η Ομοσπονδία σημειώνει ακόμα ότι από τις 5 Οκτωβρίου έως σήμερα η τιμή διυλιστηρίου για την αμόλυβδη έχει αυξηθεί κατά 5 λεπτά το λίτρο.

 

Με υπουργική απόφαση

θα αίρεται η απαγόρευση

της πετρελαιοκίνησης

 

Με Κοινή Υπουργική Απόφαση των υπουργών Περιβάλλοντος και Υποδομών θα μπορεί να αίρεται η απαγόρευση της πετρελαιοκίνησης για τα Ι.Χ. και τα ελαφρά φορτηγά στα πολεοδομικά συγκροτήματα Αθήνας και Θεσσαλονίκης.

 

Τροπολογία που θα κατατεθεί στη Βουλή από το υπουργείο Περιβάλλοντος θα προβλέπει πως για την άρση της απαγόρευσης θα αρκεί Κοινή Υπουργική Απόφαση και δεν θα απαιτείται διάταξη νόμου.

 

Σημειώνεται πως ο υπουργός Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής Γ. Παπακωνσταντίνου είχε προ ημερών παρουσιάσει στη Μόνιμη Επιτροπή Προστασίας Περιβάλλοντος της Βουλής τις κυβερνητικές προτάσεις για την πετρελαιοκίνηση στα ΙΧ και τα ελαφρά φορτηγά στα πολεοδομικά συγκροτήματα Αθήνας και Θεσσαλονίκης

 

Από τότε είχε καταδειχθεί πως η κυβέρνηση εξετάζει να επιτρέψει τη χρήση του πετρελαίου κινήσεως σε Αθηνά και Θεσσαλονίκη και να άρει την απαγόρευση χρήσης πετρελαίου κίνησης που ισχύει από το 1985, ενώ την ίδια στιγμή εξετάζει να δώσει κίνητρα απόσυρσης στα επαγγελματικά οχήματα που χρησιμοποιούν ως καύσιμο το πετρέλαιο.

 

Σημειώνεται πως η συνολική κυκλοφορία των επιβατικών οχημάτων με πετρέλαιο στην Ελλάδα είναι περίπου 4%, όταν στην Ευρώπη κυκλοφορούν ευρέως με μέσο όρο 51%. Της απαγόρευσης εξαιρούνται τα ταξί, τα βαρέα οχήματα αλλά και τα φορτηγά κάτω των 4 ωφέλιμων τόνων, που χρησιμοποιούνται από παραγωγούς και εμπόρους των λαϊκών αγορών.

 

 

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το