Πρώτο Θέμα (old), Τοπικά

Μαθηματικά για καλά διαβασμένους

Μαθητές

Για πολύ καλά διαβασμένους ήταν τα θέματα των Μαθηματικών στη χθεσινή δεύτερη ημέρα των πανελλαδικών εξετάσεων, σύμφωνα με εκτιμήσεις των καθηγητών. Αντιθέτως τα θέματα της Ιστορίας και Φυσικής χαρακτηρίζονται μέτριας δυσκολίας, ενώ αυτά της Βιολογίας ήταν βατά. Η χθεσινή διαδικασία στο Νομό Μαγνησία κύλησε ομαλά, καθώς τα θέματα δόθηκαν στους υποψήφιους χωρίς καμία καθυστέρηση, ενώ δεν αναφέρθηκαν προβλήματα στα Εξεταστικά Κέντρα. Αύριο Τετάρτη οι υποψήφιοι της Θεωρητικής Κατεύθυνσης θα διαγωνιστούν στη Νεοελληνική Λογοτεχνία και την ίδια μέρα οι υποψήφιοι της Θετικής και Τεχνολογικής Κατεύθυνσης διαγωνίζονται στη Φυσική.

«Τα δυσκολότερα θέματα της δεκαετίας» χαρακτηρίζουν μαθηματικοί τα θέματα που επέλεξαν σήμερα τα μέλη της Κεντρικής Επιτροπής Εξετάσεων για τα Μαθηματικά και Στοιχεία Στατιστικής της Γενικής Παιδείας.

Τα ερωτήματα κρίνονται «φορτωμένα», απαιτούσαν το συνδυασμό γνώσεων πολλών διαφορετικών κεφαλαίων και δυσκόλεψαν ιδιαίτερα τους διαγωνιζόμενους από τη Θεωρητική Κατεύθυνση που διάλεξαν τα Μαθηματικά.

Μάλιστα, ακριβώς εξαιτίας των απαιτήσεων αυτών, αρχικά διατυπώθηκε ανησυχία για τη διατύπωση του ερωτήματος Γ3 των Μαθηματικών, που για κάποιους μαθηματικούς ήταν «περίεργη» από πλευράς μαθηματικής αυστηρότητας. Επιστημονικό λάθος, ωστόσο, δεν υπάρχει.

Το σίγουρο ωστόσο, είναι ότι τα θέματα των Μαθηματικών ήταν δυσκολότερα από πέρυσι, πράγμα που θα επηρεάσει πιθανότατα την κίνηση των βάσεων στα τμήματα που συνδέονται με αυτά.

Σε ανακοίνωσή της η Μαθηματική Εταιρεία αναφέρει ότι τα θέματα στα Μαθηματικά ήταν «μεγαλύτερου βαθμού δυσκολίας από τα αντίστοιχα περσινά και απαιτούσαν περισσότερο χρόνο.

Τα ερωτήματα καλύπτουν το σύνολο σχεδόν της ύλης, με πολλά ερωτήματα κλιμακούμενης δυσκολίας, που συνδυάζουν διαφορετικά κεφάλαια. Θα μπορούσε βέβαια να υπήρχε καλύτερη συνάφεια στα ερωτήματα.

Η επιτυχής αντιμετώπιση από τους υποψήφιους προϋποθέτει: Πολύ καλή γνώση των εννοιών, βασικές γνώσεις από τις προηγούμενες τάξεις, κριτική ικανότητα, ευχέρεια στους υπολογισμούς και αυξημένη προσοχή και δυνατότητα συνδυασμού γνώσεων από διαφορετικά κεφάλαια» καταλήγει η ανακοίνωση.

Στην Φυσική Γενικής Παιδείας απαιτητικό κρίνουν οι εκπαιδευτικοί το τέταρτο ερώτημα, αλλά συνολικά το επίπεδο των θεμάτων ήταν μέτριας δυσκολίας.

Το ίδιο ισχύει και στην Ιστορία, όπου οι υποψήφιοι κλήθηκαν να συσχετίσουν χώρες και ηγέτες της τελευταίας δεκαετίας και να σχολιάσουν θεσμούς όπως το Συμβούλιο της Ευρώπης.

Στη Βιολογία Γενικής Παιδείας τα θέματα ήταν κατανοητά και βατά και δεν αναμένεται να δυσκόλεψαν ιδιαίτερα τους υποψήφιους.

Από την πλευρά της, η Επιτροπή Λύσης των Θεμάτων της Ένωσης Ελλήνων Φυσικών αναφέρει για το μάθημα της Φυσικής ότι τα θέματα ήταν διατυπωμένα με σαφήνεια, δεν έχουν επιστημονικά λάθη, καλύπτουν το μεγαλύτερο μέρος της διδακτέας ύλης και έχουν διαβάθμιση ως προς την επεξεργασία τους.

Ομαλά και χωρίς το παραμικρό πρόβλημα κύλησε η δεύτερη ημέρα των πανελλαδικών εξετάσεων στα εξεταστικά κέντρα της Μαγνησίας. Όπως ανέφερε ο διευθυντής της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Μαγνησίας κ. Γ. Δοδοντσάκης «όλα πήγαν καλά και η διαδικασία μετάδοσης των θεμάτων έγινε στην προκαθορισμένη ώρα».

Από την πλευρά του ο προϊστάμενος ακαδημαϊκών θεμάτων της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης κ. Νικ. Χρυσανθόπουλος ανέφερε ότι «δεν δημιουργήθηκε το παραμικρό πρόβλημα και δεν χρειάστηκε να δοθεί καμία διευκρίνιση για τα θέματα».

Να αναφερθεί ότι τη χθεσινή ημέρα των πανελλαδικών εξετάσεων στη Μαγνησία διαγωνίστηκαν στο μάθημα των Μαθηματικών 698 υποψήφιοι και απουσίασαν 23, στη Βιολογία διαγωνίστηκαν 698 και απουσίασαν 17, στη Φυσική διαγωνίστηκαν 22 και απουσίασαν 2, ενώ στην Ιστορία διαγωνίστηκαν 15 και απουσίασαν 2 υποψήφιοι.

Όπως προαναφέρθηκε οι πανελλαδικές εξετάσεις θα συνεχιστούν αύριο Τετάρτη με μαθήματα κατευθύνσεων και συγκεκριμένα τη Νεοελληνική Λογοτεχνία Θεωρητικής Κατεύθυνσης και τη Φυσική Θετικής και Τεχνολογικής Κατεύθυνσης (και των δύο κύκλων).

Οι πανελλαδικές για το μεγαλύτερο όγκο των μαθητών θα ολοκληρωθούν στις 31 Μαΐου, με το μάθημα επιλογής όλων των κατευθύνσεων Αρχές Οικονομικής Θεωρίας.

 

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το