Πρώτο Θέμα (old), Τοπικά

Αμερικανοί θέλουν το λιμάνι για κρουαζιέρες

 

Εκπρόσωποι εταιρίας επισκέφθηκαν χθες τον ΟΛΒ και ενημερώθηκαν
Εκπρόσωποι εταιρίας επισκέφθηκαν χθες τον ΟΛΒ και ενημερώθηκαν

Για το λιμάνι του Βόλου δείχνει ενδιαφέρον αμερικανική εταιρία κρουαζιέρας, ωστόσο το μοναδικό εμπόδιο, όπως φαίνεται, για να έρθουν οι Αμερικανοί, είναι η μη λειτουργία ακόμη του επιβατικού σταθμού (τέρμιναλ). Εκπρόσωποι αμερικάνικης εταιρείας, η οποία διοργανώνει κρουαζιέρες υψηλού επιπέδου, επισκέφτηκαν χθες το λιμάνι του Βόλου και διερεύνησαν τις δυνατότητές του, ώστε να ενταχθεί στο πρόγραμμα των προορισμών της.

Στον Οργανισμό Λιμένος Βόλου (ΟΛΒ) ο εκπρόσωπος της εταιρείας «Seabourn» κ. T. Littley και ο εκπρόσωπός της στην Ελλάδα κ. Γ. Παντελής, συναντήθηκαν με τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο κ. Γ. Πρίγκο και στελέχη της Ο.Λ.Β. Α.Ε. και συζήτησαν διεξοδικά για όλα τα θέματα που θέτει ως προϋποθέσεις η «Seabourn», για να περιληφθεί στα ταξίδια της και ο Βόλος.

Δεν ήταν η πρώτη φορά, που εκπρόσωποι της αμερικάνικης εταιρείας, μίλησαν με τον κ. Πρίγκο. Οι πρώτες συζητήσεις με τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο της Ο.Λ.Β. Α.Ε., είχαν γίνει στο πλαίσιο της διεθνής έκθεσης κρουαζιέρας που πραγματοποιήθηκε στο Μαϊάμι.

Εκεί, στελέχη της «Seabourn» ενημερώθηκαν για τα πλεονεκτήματα του Βόλου και της Μαγνησίας και έδειξαν ιδιαίτερο ενδιαφέρον, με αποτέλεσμα να στείλουν υψηλόβαθμο στέλεχός τους, για να διαπιστώσει από κοντά τις δυνατότητες του λιμανιού και της περιοχής.

Η εταιρεία ειδικεύεται στις κρουαζιέρες τουριστών, οι οποίοι αναζητούν ιδιαίτερες ανέσεις και υψηλή παροχή υπηρεσιών.

Οι πελάτες της Seabourn, ξοδεύουν σημαντικά ποσά κατά τη διάρκεια της κρουαζιέρας και επιζητούν πολύ καλές υπηρεσίες.

Στο πλαίσιο αυτό, για παράδειγμα, απαιτούνται δυνατότητες γρήγορης μεταφοράς στις παραλίες και στα αξιοθέατα του Πηλίου, με μισθωμένα οχήματα (ταξί) και δυνατότητες αγορών στην εμπορική αγορά.

Οι τουρίστες αυτού του επιπέδου, οι οποίοι ξοδεύουν αρκετά χρήματα, απαιτούν και αντίστοιχες υπηρεσίες στο φαγητό ή στη διασκέδαση και αποτελούν πρόκληση στις δυνατότητες μιας πόλης να ανταποκριθεί, με σημαντικά οικονομικά αποτελέσματα.

Σε πρώτη φάση, όπως φάνηκε από τις συζητήσεις, η αμερικάνικη εταιρεία ενδιαφέρεται για την προσέγγιση μικρών πολυτελών κρουαζιερόπλοιων, χωρητικότητας περίπου 400 τουριστών στην κεντρική προβλήτα του Βόλου, ώστε να υπάρχει άμεση πρόσβαση των επισκεπτών στο κέντρο της πόλης.

Αξίζει να σημειωθεί πως περίπου το 60% των επιβατών των κρουαζιερόπλοιων της εταιρείας, παραμένει συνήθως στα λιμάνια που αγκυροβολούν τα πλοία, ενώ μόνο το 40%, συμμετέχει στις εκδρομές που διοργανώνονται.

Βασική προϋπόθεση για να ενταχθεί ο Βόλος στο πρόγραμμα της αμερικάνικης εταιρείας είναι – όπως τέθηκε και στις συζητήσεις – η λειτουργία του επιβατικού σταθμού στην κεντρική προβλήτα, από τον οποίο θα περνούν όλοι οι επιβάτες των κρουαζιερόπλοιων.

Στα θέματα που έθεσαν οι εκπρόσωποι της εταιρείας απάντησε ο κ. Πρίγκος και τους διαβεβαίωσε πως το λιμάνι είναι διατεθειμένο να κάνει ό,τι είναι δυνατόν, για να υλοποιηθούν οι προϋποθέσεις που απαιτούνται, για να καταστεί ο Βόλος τόπος προορισμού της «Seabourn».

Μετά την ξενάγηση στο λιμάνι του Βόλου, οι εκπρόσωποι της «Seabourn», επισκέφθηκαν διάφορες περιοχές του Πηλίου, για να διαπιστώσουν τα φυσικά του πλεονεκτήματα, στις παραλίες ή τα χωριά του.

Αξίζει να σημειωθεί, πως για το ενδεχόμενο επέκτασης της δραστηριότητας της αμερικάνικης εταιρείας και στο λιμάνι του Βόλου, ο εκπρόσωπός της κ. Littley θα συναντηθεί τις επόμενες ημέρες με τον υπουργό Ναυτιλίας και Αιγαίου κ. Κ. Μουσουρούλη.

Φέτος στο λιμάνι του Βόλου αναμένονται 31 αφίξεις, δηλαδή αύξηση κατά 50%, σε σχέση με το 2012, όταν είχαν καταπλεύσει στο λιμάνι της πρωτεύουσας της Μαγνησίας 21 κρουαζιερόπλοια.

Σύμφωνα με εκτιμήσεις της διοίκησης του Οργανισμού Λιμένος Βόλου (ΟΛΒ), το 2014 θα είναι ακόμη καλύτερο στο πεδίο της κρουαζιέρας για το λιμάνι, καθώς ο Βόλος γίνεται πιο γνωστός πλέον στις διεθνείς αγορές κρουαζιέρας. Ο ΟΛΒ συμμετείχε μάλιστα στην παγκόσμια έκθεση κρουαζιέρας, που έληξε χθες στο Μαϊάμι των ΗΠΑ.

Τα τιμολόγια που έχει θεσπίσει ο Οργανισμός για τα κρουαζιερόπλοια, είναι ελκυστικά, καθώς κάθε πλοίο καταβάλει 0,32 ευρώ για κάθε επιβάτη, ενώ τα τέλη προσόρμισης, παραβολής και πρόσδεσής του είναι ανάλογα με το μήκος του πλοίου, τη χωρητικότητά του σε κόρους κ.ά. Βέβαια αυτά είναι τα έσοδα για το λιμάνι, καθώς προκύπτουν πολύ περισσότερα για την τοπική οικονομία από τους χιλιάδες επιβάτες, οι οποίοι αποβιβάζονται κάθε φορά. Κατά τη διάρκεια της τελευταίας πενταετίας και με εξαίρεση το 2010, κατά μέσο όρο το λιμάνι του Βόλου, που αποτελεί ενδιάμεσο σταθμό στις κρουαζιέρες της ανατολικής Μεσογείου, επισκέπτονται 37 κρουαζιερόπλοια και 25.952 τουρίστες ετησίως. Το 2011 καταγράφτηκε απότομα μεγάλη αύξηση του αριθμού των τουριστών, οι οποίοι ανήλθαν σε 72.796 με 62 αφίξεις από 23 διαφορετικά κρουαζιερόπλοια, δηλαδή επταπλασιασμός, σε σχέση με το έτος 2005. Η διεύρυνση αυτή αποδίδεται σε ενέργειες, όπως η μερική άρση του καμποτάζ, αλλά και η γενικότερη ανάπτυξη της κρουαζιέρας στη Μεσόγειο.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το