Photo Gallery, Τοπικά

Χωρίς Γραφείο Καταναλωτή ο Βόλος

Από το Σεπτέμβριο «θα δούμε τι θα γίνει»

 

 


 

 

 

Το 2009 είχε δημιουργηθεί και στο Βόλο το «Γραφείο Καταναλωτή» από τη Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Μαγνησίας και σε συνεργασία με την Ένωση Καταναλωτών Βόλου και τον Καταναλωτικό Συνεταιρισμό Μαγνησίας. Τότε μιλούσαμε για μία πρωτοποριακή υπηρεσία, που στόχος της ήταν η προστασία και η διασφάλιση του πολίτη. Και έτσι ήταν.

 

Ρεπορτάζ:

ΣΟΦΙΑ ΜΑΥΡΑΝΤΖΑ

 

Πρόβλημα φαίνεται να υπάρχει με το Γραφείο Καταναλωτή, καθώς μετά τον «Καλλικράτη» το εν λόγω Γραφείο δεν υπάγεται πουθενά. «Το Γραφείο Καταναλωτή συστάθηκε το 2009 από τη Νομαρχία Μαγνησίας, η οποία είχε παραχωρήσει στη Ένωση Καταναλωτών χώρο, πλήρωνε τους λογαριασμούς, τις πρώτες ύλες, τα εκτυπωτικά, κ.λπ. Όμως, μετά τον «Καλλικράτη» το Γραφείο Καταναλωτή δεν υπάρχει πουθενά», λέει η προϊσταμένη του Γραφείου και αντιπρόεδρος της Ένωσης Καταναλωτών, κ. Κυριακή Πλαστάρα.

Δεν έγινε κάποια συνάντηση με τους πλέον αρμόδιους φορείς της Περιφέρειας Θεσσαλίας;

«Βέβαια και έχουν γίνει συναντήσεις με τον Περιφερειάρχη Θεσσαλίας κ. Αγοραστό αλλά και με τον αντιπεριφερειάρχη κ. Αλεξόπουλο και τον θεματικό αντιπεριφερειάρχη κ. Κοπάνα. Εξάλλου και ο Δήμος Βόλου έχει δείξει ενδιαφέρον για το Γραφείο Καταναλωτή. Όμως δεν μας λένε ούτε ναι, ούτε όχι. Όλοι λένε: «Θα το κοιτάξουμε». Και έχει περάσει ένας χρόνος με το… «κοίταγμα». Αντιλαμβάνομαι πως το πρόβλημά τους είναι οικονομικό, όμως εδώ και τόσους μήνες, μετά τις εκλογές δηλαδή, εργαζόμαστε όλοι εθελοντικά. Έτσι όμως η λειτουργία του είναι αδύνατη. Εδώ και δύο μήνες έχουμε σταματήσει τη λειτουργία του Γραφείου λόγω θέρους. Από το Σεπτέμβριο θα δούμε τι θα γίνει…», διευκρινίζει η προϊσταμένη του Γραφείου.

Οι καταγγελίες γίνονταν από άτομα 20 χρονών έως και 80, όπως μας πληροφορεί η κ. Πλαστάρα, ενώ συμπληρώνει: «Λειτουργούσαμε δύο χρόνια και είχαμε πάνω από 5.000 καταγγελίες. Από αυτές τις περιπτώσεις το 99,9% των καταγγελθέντων δικαιώθηκαν. Εξαίρεση αποτελεί μία και μόνο υπόθεση, στην οποία βέβαια ο καταγγελθείς είχε άδικο, η καταγγελία δεν μπορούσε να «σταθεί». Ομολογώ πως αυτό το Γραφείο δεν είχε σταματήσει να δουλεύει, ήταν σαν ένα μικρό εργοστάσιο, τόσο δουλειά και κίνηση είχε. Έρχονταν πολλοί καταναλωτές, έκαναν καταγγελίες, αλλά διαρκώς αναρωτιόνταν, ποιος θα τους προστατεύσει. Αυτό είναι το άγχος και η απορία των καταναλωτών».

Το συγκεκριμένο Γραφείο όμως έχει και άλλες αρμοδιότητες, αφού μπορεί να ενημερώνει τον πολίτη για να προστατευθεί αυτός στην καθημερινή του ζωή. «Αυτό το γραφείο δεν είναι μόνο για καταγγελίες, οι καταναλωτές μπορούν να έρχονται και να ενημερώνονται, πώς μπορούν να προστατευθούν, τι μπορούν να κοιτάξουν, ποιες είναι οι απαραίτητες αναγραφές σε ένα προϊόν και άλλα πολλά και ενδιαφέροντα θέματα», διευκρινίζει η κ. Πλαστάρα.

«Ήταν ένα Γραφείο-πρότυπο. Μοναδικό στην Ελλάδα. Μας έπαιρναν τηλέφωνο από όλες τις περιοχές της Ελλάδας αλλά και από το εξωτερικό, για να ζητήσουν τη βοήθειά μας. Είχε γίνει μεγάλη δημοσιογραφική έρευνα, για τη δουλειά που κάναμε. Το Γραφείο Καταναλωτή είχε πετύχει, είχε κάνει ντόρο. Ποιον ενοχλούμε λοιπόν και δεν θέλουν, να συνεχίσουμε, να υπάρχουμε; Μήπως τις τράπεζες; Διότι οι τοπικές επιχειρήσεις σίγουρα δεν έχουν πρόβλημα με την ύπαρξη του Γραφείου, αφού όλες οι υποθέσεις λύθηκαν με φιλικούς διακανονισμούς», διαπιστώνει η προϊσταμένη του Γραφείου.

 

Καταγγελίες

 

Σε τι αναφέρονται όμως -μέχρι σήμερα- οι περισσότερες καταγγελίες; «Οι καταγγελίες αφορούν ανατιμήσεις, διατροφικά σκάνδαλα, μεταλλαγμένα προϊόντα, υποβαθμισμένα ποιότητα προϊόντων, παραπλανητική διαφήμιση, καταναλωτικά δάνεια, «ψιλά» γράμματα σε δάνεια, ρύπανση του περιβάλλοντος, θέματα σχετικά με το φυσικό αέριο και ό,τι άλλο μπορεί να απασχολεί τον καταναλωτή», τονίζει η κ. Πλαστάρα.

 

 

 

Δικαιωμένη για

την παραγραφή χρέους

 

Δικαιωμένη είναι η κυρία που προσέφυγε στην Κίνηση Πολιτών Δανειοληπτών, για το υπέρογκο χρέος που είχε σε τράπεζες και δεν μπορούσε να αποπληρώσει. Η δικηγόρος που είχε αναλάβει την υπόθεση, κ. Αντωνία Μπαλλούς -μαζί με τον κ. Κ. Μπαρτζώκη– είπε στη «ΘτΔ»: «Η εν λόγω κυρία χρωστούσε πάνω από 227.000 ευρώ, ενώ καταφέραμε να παραγραφεί ένα πάρα πολύ μεγάλο χρέος, της τάξης περίπου των 170.000 ευρώ», σημαντική μείωση, αφού πλέον η εν λόγω κυρία θα κληθεί να πληρώσει μόλις 57.000 ευρώ από το αρχικό της χρέος.

Εξάλλου, η παραπάνω απόφαση του Δικαστηρίου εξαιρεί την κύρια κατοικία της, η οποία παραμένει στο όνομά της. Έτσι, θα κληθεί να αποπληρώσει το χρέος της, σύμφωνα με τον διακανονισμό, σε 240 δόσεις των 300 ευρώ, δηλαδή σε βάθος 20ετίας, αφού η οφειλέτης έχει πηγή εσόδων 700 ευρώ μηνιαίως. «Ήταν η δεύτερη -τέτοιου είδους- σημαντική απόφαση, που πάρθηκε σε πανελλήνιο επίπεδο. Τώρα πια ανοίγει ο δρόμος και για τους υπόλοιπους πολίτες, γιατί κινούμαστε σε σωστή βάση. Διότι πλέον δεν μιλάμε για ρύθμιση, αλλά για διαγραφή χρέους», προσθέτει η κ. Μπαλλούς.

Η  κίνηση του γραφείου Κίνησης Πολιτών Δανειοληπτών έχει αυξηθεί, ενώ άλλες δέκα παρόμοιες αιτήσεις πολιτών για διαγραφή χρέους έχει καταθέσει η κ. Μπαλλούς στο Δικαστήριο. «Η εκδίκαση των υποθέσεων αναμένεται να γίνει τον Ιανουάριο του 2012. Είμαστε σίγουροι, πως θα δικαιωθούμε, διότι ξέρουμε πολύ καλά, τι λέει ο νόμος και ξέρουμε που πατάμε. Ο δρόμος άνοιξε και οι οφειλέτες θα δικαιωθούν», καταλήγει. Η πιο «δύσκολη» υπόθεση αφορά χρέος 550.000 ευρώ, ενώ η αίτηση με τη μικρότερη οφειλή αναφέρεται στο ποσό των 140.000 ευρώ.

 

 

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το