Photo Gallery, Τοπικά

ΑΓΟΡΑ: Κάθε πέρσι και καλύτερα

 

Ο κ. Παύλος Χαρχαρής

 

 

Πτώση κίνησης κατά 20-30% στις φετινές θερινές εκπτώσεις

 

 

 

 

Οι θερινές εκπτώσεις που λήγουν την Τετάρτη, δεν έφεραν τα επιθυμητά αποτελέσματα, παρόλο που αρκετά από τα καταστήματα στο Βόλο έκαναν μειώσεις τιμών, που άγγιξαν και το 70%. Η αγορά κινήθηκε αλλά σε αργούς ρυθμούς, αφού οι καταναλωτές εξαιτίας της οικονομικής κρίσης δεν έβαλαν το χέρι βαθιά στην τσέπη.

 

Ρεπορτάζ:

ΣΟΦΙΑ ΜΑΥΡΑΝΤΖΑ

 

Η «Θεσσαλία της Δευτέρας» περπάτησε στους κεντρικούς δρόμους της πόλης του Βόλου, όπου λειτουργούν μικρές ή μεγάλες εμπορικές επιχειρήσεις και μίλησε με επιχειρηματίες, προκειμένου να καταγράψει τις αντιδράσεις τους. Τα μεγάλα ποσοστά των εκπτώσεων στις βιτρίνες των καταστημάτων -από την πρώτη κιόλας μέρα- δεν συγκίνησαν τους καταναλωτές, οι οποίοι φάνηκαν πολύ διστακτικοί και ιδιαίτερα προσεκτικοί στις αγορές τους.

Ο κ. Σπύρος Παπασταφίδας, ιδιοκτήτης καταστήματος ειδών υπόδησης, τονίζει: «Την περίοδο των εκπτώσεων δεν τα πήγαμε καλά. Ο κόσμος δεν έχει λεφτά, αυτή είναι η αλήθεια τελικά. Ρευστότητα δεν υπάρχει και με τα πισωγυρίσματα της κυβέρνησης την πληρώνουμε εμείς. Η αγορά της ένδυσης και της υπόδησης έχει πατώσει και δεν γνωρίζουμε πού είναι ο πάτος. Εξάλλου, όσοι έχουν ακόμη χρήματα, προσπαθούν να κάνουν σίγουρες αποταμιεύσεις, αγοράζοντας χρυσό ή αποταμιεύοντας σε τράπεζες του εξωτερικού. Οι εγχώριες τράπεζες έχουν κλείσει τις… «κάνουλες». Όταν σε δύο χρόνια θα ενδιαφερθούν, να μας στηρίξουν, τότε όλες οι επιχειρήσεις θα είναι λαβωμένες».

Όλες οι εμπορικές επιχειρήσεις από την αρχή της καλοκαιρινής περιόδου είχαν επηρεαστεί από την καθίζηση της κατανάλωσης, που οφείλεται κατά κύριο λόγο στη μείωση των εισοδημάτων, στην αύξηση της φορολογίας και στην εντεινόμενη αβεβαιότητα.

Φοβόσαστε για το μέλλον; «Δεν ξέρω που θα οδηγήσει όλο αυτό. Ο βρεγμένος τη βροχή δεν τη φοβάται, που λέει και η παροιμία. Θα προσπαθήσουμε να διασώσουμε τις οικογενειακές μας επιχειρήσεις και να επιβιώσουμε. Αν δεν τα καταφέρουμε, τότε τι να πω… Ο καθένας από εμάς φαίνεται πως έχει ημερομηνία λήξης», καταλήγει ο κ. Παπασταφίδας.

 

Μειώθηκε και το «πλαστικό χρήμα»

 

Οι επιχειρηματίες προσπαθούν να προσελκύσουν τους καταναλωτές στις επιχειρήσεις τους για αγορές ακόμη και με τη χρήση πιστωτικών καρτών, όμως η χρήση των εν λόγω καρτών τη θερινή περίοδο περιορίστηκε στις περιπτώσεις άτοκων δόσεων, ενώ γενικά ήταν και πάλι μειωμένη, γεγονός που συνεχίζει να οφείλεται στην υπερχρέωση των καρτών των καταναλωτών και φυσικά στα υψηλά επιτόκια χρέωσης.

«Τα πράγματα πήγαν σχεδόν όπως πέρσι. Βέβαια φέτος κάναμε μικρότερες παραγγελίες λόγω της μείωσης της ζήτησης και αυτό συντέλεσε, στο να είμαστε ικανοποιημένοι. Η κατάσταση ήταν σταθερή και αυτό δεν είναι αρνητικό. Εξάλλου φροντίσαμε να βάλουμε ένα νέο είδος στο κατάστημα, το παιδικό ρούχο, που γνώρισε ανέλπιστη αποδοχή από τους καταναλωτές. Μείναμε ικανοποιημένοι βάσει των καιρών», λέει ο κ. Κωνσταντίνος Αλεξίου, ιδιοκτήτης καταστήματος ένδυσης στο κέντρο του Βόλου. Ο ίδιος προσθέτει: «Ιδιαίτερο ενδιαφέρον έδειξαν οι καταναλωτές και στο κατάστημα stock. Το γεγονός ότι δεν έχουν χρήματα, αλλά και ότι φοβούνται, να τα ξοδέψουν, έστρεψε την προτίμηση των καταναλωτών σε προϊόντα stock, δηλαδή χαμηλών τιμών, με εξίσου καλή ποιότητα».

Εξάλλου, σύμφωνα με τα πρώτα στοιχεία έρευνας, που έκανε η Εθνική Συνομοσπονδία Εμπόρων Ελλάδος, που προχώρησε σε δειγματοληπτικές έρευνες στις περιοχές τους, προκύπτει ότι ανεξαρτήτως του ποσοστού μείωσης, 8 στους 10 εμπόρους επιβεβαιώνουν την πτωτική πορεία του τζίρου τους, ενώ 2 στους 10 δηλώνουν ότι ο τζίρος τους κινείται στα ίδια εξίσου χαμηλά περσινά επίπεδα.

Σχετικά ικανοποιημένη δηλώνει η κ. Σία Λαλοπούλου- Σινάνη, που διαθέτει κατάστημα δερμάτινων ειδών: «Η κίνηση ήταν λίγο πιο πεσμένη σε σχέση με πέρσι, αλλά εγώ έφτιαχνα και καινούργιο μαγαζί, οπότε ήταν σχετικά ικανοποιητικά. Με όλα αυτά που ακούμε, κάτι καταφέραμε να κάνουμε. Μην είμαστε και αχάριστοι».

Πάντως, η παρατεταμένη οικονομική κρίση, σε συνδυασμό με την ολοένα και εντεινόμενη αποδυνάμωση της αγοραστικής δύναμης των καταναλωτών, αλλά και τη σχετική αναδουλειά στη διάρκεια των θερινών εκπτώσεων, με τη μείωση της εμπορικής κίνησης, δεν αφήνουν πολλά περιθώρια αισιοδοξίας για το μέλλον του εμπορικού κόσμου.

«Υπάρχει πτώση του τζίρου μας, παρά τις θερινές εκπτώσεις. Ο καταναλωτής δεν έχει από τη μία την ψυχολογία και από την άλλη την οικονομική άνεση, να βάλει το χέρι στην τσέπη και να δαπανήσει τα χρήματά του, για να αποκτήσει κάποιο προϊόν. Δεν ξέρω πόσο ο εμπορικός κόσμος θα αντέξει. Εμείς βέβαια κάναμε μικρότερες παραγγελίες σε σχέση με πέρσι. Σιγά-σιγά επιστρέφουμε στον παλιό καλό καιρό, όταν κάναμε μικρότερες παραγγελίες. Αυτό που γινόταν πριν, ήταν ένα χάλι. Γεμίζαμε τις βιτρίνες, αγόραζε ο κόσμος ένα σωρό πράγματα, χαλούσαμε μετά κι εμείς με τη σειρά μας, σωρό τα λεφτά. Τώρα τα πράγματα θα είναι πιο ισορροπημένα. Θα κάνουν τα λεφτά κύκλο. Μέχρι τώρα κινούμαστε συντηρητικά, στο μέλλον θα δούμε τι θα γίνει», διαπιστώνει ο κ. Παύλος Χαρχαρής, ιδιοκτήτης κεντρικού καταστήματος.

Από τη μεριά του Εμπορικού Συλλόγου Βόλου και διά στόματος του προέδρου του κ. Κώστα Τσέλιου, ο τζίρος στα εμπορικά καταστήματα έχει σημειώσει μείωση κατά 20-30% σε σχέση με πέρσι. «Διανύουμε μια πάρα πολύ δύσκολη περίοδο, την οποία βιώνουν όλοι οι συνάδελφοι. Είναι αλήθεια, πως η αγορά κατά τη διάρκεια των εκπτώσεων κινήθηκε καλύτερα σε σχέση με τους προηγούμενους μήνες. Πολλές επιχειρήσεις έχουν βάλει λουκέτο -περίπου 100 μέσα σε ένα χρόνο- ενώ μέχρι το τέλος της χρονιάς φαίνεται πως θα βάλουν και δεκάδες άλλες. Η υψηλή φορολογία και τα λειτουργικά έξοδα μας έχουν οδηγήσει εδώ. Εύχομαι ο εμπορικός κόσμος να πάρει την ανάσα που χρειάζεται».

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το