Τοπικά

Ζητούν μπλε θέσεις στάθμευσης ΑμεΑ στο Βόλο “Θ”

bfdf7bed0d2b83e8ceea7222051e39a0

Θεσσαλονίκη, Πύργος, Τρίκαλα, Πτολεμαΐδα είναι μερικές μόνο από τις πόλεις στην Ελλάδα, που έχουν ξεκινήσει να εφαρμόζουν το Διεθνές Σύμβολο Προσβασιμότητας σχετικά με τις θέσεις στάθμευσης ΑμεΑ. Πρόκειται για επικάλυψη του χώρου στάθμευσης με μπλε χρώμα σε όλη την επιφάνειά τους, καθώς και επιδαπέδια σήμανση. Στην πόλη του Βόλου, οι θέσεις στάθμευσης ΑμεΑ προσδιορίζονται με χρώμα κίτρινο και λευκό, παρά το αίτημα του Σωματείου Κινητικά Αναπήρων Μαγνησίας «Ιππόκαμπος» προς το Δήμο Βόλου να εφαρμοστεί το Διεθνές Σύμβολο Προσβασιμότητας. Παράλληλα, για την προαναφερόμενη κατάσταση διαμαρτύρονται και πολίτες, οι οποίοι έχουν σταθμεύσει παράνομα σε θέσεις στάθμευσης ΑμεΑ, έχοντας υποστεί τις νόμιμες κυρώσεις, καθώς δηλώνουν πως «το αχνό κίτρινο χρώμα, με το οποίο είναι διαγραμμισμένες οι θέσεις, δεν τις καθιστά ευδιάκριτες».

Αφορμή για το ρεπορτάζ στάθηκε η επίσκεψη στα γραφεία της «Θ» ενός οδηγού ΙΧ, ο οποίος είχε σταθμεύσει παράνομα σε θέση ΑμεΑ, στη συμβολή των οδών Σπ. Σπυρίδη και Ιάσονος. Ο ίδιος επισκέφτηκε την Αστυνομία και διαμαρτυρήθηκε, καθώς υποστήριξε πως «το κίτρινο χρώμα της διαγράμμισης είναι αχνό και παράλληλα δεν αντιλήφθηκε τη σχετική πινακίδα στο πεζοδρόμιο. Το θέμα δεν είναι το πρόστιμο που θα πληρώσω για το παράνομο παρκάρισμα, αλλά το γεγονός ότι οι θέσεις στάθμευσης για ΑμεΑ δεν είναι ευδιάκριτες. Σε πολλές, μάλιστα, περιπτώσεις, το κίτρινο χρώμα της διαγράμμισης έχει ξεθωριάσει και δεν φαίνεται καθόλου. Θα πρέπει και στο Βόλο να ακολουθήσουμε το παράδειγμα της Θεσσαλονίκης και άλλων πόλεων, όπου οι θέσεις στάθμευσης ΑμεΑ βάφονται με μπλε χρώμα, σε συνδυασμό με την αντίστοιχη σήμανση» προσέθεσε χαρακτηριστικά.

Για το θέμα της σήμανσης των θέσεων στάθμευσης ΑμεΑ στην πόλη του Βόλου ρωτήθηκε σχετικά ο πρόεδρος του Σωματείου Κινητικά Αναπήρων Μαγνησίας κ. Πέτρος Μπέλλος, ο οποίος συμφωνεί με την ιδέα να εφαρμοστεί το Διεθνές Σύμβολο Προσβασιμότητας.

Όπως ο ίδιος ανέφερε, «έχει ήδη απευθυνθεί το Σωματείο στο Δήμο Βόλου και ξεκίνησαν οι συζητήσεις για να εφαρμοστεί η πρόταση. Μπορεί ακόμη να μην έχει γίνει Νόμος του Κράτους και να ισχύει το κίτρινο και το άσπρο χρώμα για τη διαγράμμιση των θέσεων στάθμευσης ΑμεΑ, ωστόσο θα ήταν καλό κάποια στιγμή στο εγγύς μέλλον να επικαλυφθούν με το μπλε χρώμα και την επιδαπέδια σήμανση. Οι συζητήσεις με τον αρμόδιο αντιδήμαρχο θα συνεχιστούν, καθώς τη δεδομένη χρονική στιγμή υπάρχει έλλειψη μπλε μπογιάς, για να ξεκινήσουν οι διαγραμμίσεις. Θεωρώ ότι σύντομα μπορεί να βρεθεί λύση και να ακολουθήσει και ο Βόλος το παράδειγμα των άλλων πόλεων στην Ελλάδα, που ήδη εφαρμόζουν το Διεθνές Σύμβολο Προσβασιμότητας. Φυσικά, αυτό πρέπει να γίνει και Νόμος του Κράτους» προσέθεσε ο κ. Μπέλλος.

Τι προβλέπει το Διεθνές Σύμβολο Προσβασιμότητας

-Οι χώροι στάθμευσης ΑμεΑ φέρουν το Διεθνές Σύμβολο Προσβασιμότητας αποτυπωμένο στο έδαφος και αναρτημένο πάνω από την αντίστοιχη θέση ή στον τοίχο. Σήμανση σε χώρους στάθμευσης ΑμεΑ σε κτίρια στα οποία παρέχονται υπηρεσίες σε μεγάλο αριθμό ατόμων και που ως εκ τούτου δέχονται συχνά τις επισκέψεις των ατόμων αυτών.

-Για χώρους στάθμευσης πέραν των 50 θέσεων, οι διαδρομές προς τις θέσεις στάθμευσης των ΑμεΑ θα επισημαίνονται με το Διεθνές Σύμβολο Προσβασιμότητας.

-Η καθοδήγηση, επιδαπέδια ή με πινακίδες, πρέπει να ξεκινά από την είσοδο του χώρου στάθμευσης μέχρι τις θέσεις των ΑμεΑ.

-Οι διαδρομές αυτές, αλλά και οι θέσεις στάθμευσης των ΑμεΑ, θα φωτίζονται με άπλετο φωτισμό σε όλο το μήκος τους.

-Οι αυτόματες μηχανές εισιτηρίων έχουν τα πλήκτρα χειρισμού σε ύψος 0,80 έως 1,10m και επιτρέπουν την προσέγγιση αμαξιδίου.

-Οι χώροι στάθμευσης ΑμεΑ σε οδούς αστικών περιοχών πρέπει να προβλέπονται με την αναλογία 2 ανά 50 χώρους στάθμευσης και να βρίσκονται κοντά σε σημεία με προσέλκυση κοινού.

-Σε περίπτωση που ο χώρος διαμορφώνεται πλησίον και παράλληλα με το πεζοδρόμιο, θα έχει μήκος 6,60m και πλάτος 3,00m.

-Ο χώρος στάθμευσης φέρει επικάλυψη χρώματος μπλε σε όλη την επιφάνειά του και επιδαπέδια σήμανση με το Διεθνές Σύμβολο Προσβασιμότητας. Επίσης απαιτείται κάθετη πινακίδα σήμανσης με το Διεθνές Σύμβολο Προσβασιμότητας.

-Προβλέπεται ράμπα στο παρακείμενο πεζοδρόμιο ελάχιστου πλάτους 90cm, για άμεση σύνδεση του χώρου στάθμευσης με αυτό, η οποία φέρει επιδαπέδια σήμανση για τυφλά άτομα.

-Όπου υπάρχει άμεση, κάθετη έξοδος προς διάδρομο κυκλοφορίας, να υπάρχει ανάγλυφη προειδοποίηση με φολιδωτές πλάκες τύπου Β.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το