Τοπικά

Ζητούν ενημέρωση για τον κυκλικό κόμβο στο Δημαρχείο – Φόβοι ότι θα λειτουργήσει ως “βόμβα” στο κέντρο της πόλης

«Βροχή» ερωτήσεων προς τη δημοτική αρχή Βόλου για το έργο κατασκευής κυκλικού κόμβου στη συμβολή των οδών Δημητριάδος, Ιάσονος – Λαμπράκη, κατέθεσαν οι ανεξάρτητοι δημοτικοί σύμβουλοι Αχ. Καλυβιώτης και Ι. Λαϊνας, τονίζοντας ότι η διαχείριση των κονδυλίων για τέτοια μεγάλα έργα υποδομής προϋποθέτει την ύπαρξη τεχνοοικονομικής μελέτης καθώς και συναφών μελετών που θα στοχεύουν σε ένα ολοκληρωμένο έργο του μέλλοντος.

Όπως μεταξύ άλλων επισημαίνουν, αν δεν προβλεφθούν πριν την κατασκευή του έργου όλα τα ζητήματα που θα προκύψουν, ο κόμβος θα εξελιχθεί σε μία “βόμβα” στο κέντρο της πόλης.

Ολόκληρη η ερώτηση:
Απόφαση της Δημοτικής Αρχής είναι να εκτελέσει σύντομα τεχνικό έργο κυκλικού κόμβου στη συμβολή των οδών Δημητριάδος, Ιάσονος, στα δύο ρεύματα κυκλοφορίας προς Λαμπράκη (είσοδος-έξοδος), στα δύο ρεύματα κυκλοφορίας της οδού 2ας Νοεμβρίου προς Νέα Ιωνία (είσοδος-έξοδος) καθώς και προς την παραλιακή οδό Αργοναυτών.

Θεωρούμε ότι ο Βόλος είναι από τις ελάχιστες πόλεις της Ελλάδας που θα κάνει κυκλικό κόμβο μέσα στην καρδιά της πόλης. Η μελέτη του τόσο μεγάλου έργου, τι προβλέπει για τον μεγάλο όγκο των οχημάτων, τα οποία θα εισέρχονται από πέντε διαφορετικά σημεία συνεχόμενης ροής, στον κυκλικό κόμβο και στη συνέχεια στο κέντρο της πόλης με φανάρια; Έχουν γίνει οι σχετικές μετρήσεις των οχημάτων που διέρχονται καθημερινά προς το κέντρο ανά εικοσιτετράωρο; Τι προβλέπεται μετά την είσοδο των οχημάτων στην οδό Ιάσονος μέχρι τις διασταυρώσεις Ιωλκού και Καρτάλη, όπου θα γίνεται το αδιαχώρητο; Από την Ιάσονος- Πoλυμέρη στην έξοδο, που εκεί θα είναι μπλοκαρισμένη η κυκλοφορία των οχημάτων, τι προβλέπεται;

Επισημαίνουμε δε, ότι όλον αυτόν τον όγκο των οχημάτων θα τον δέχεται το κέντρο της πόλης σε μεγάλο βαθμό, διότι δεν θα υπάρχουν πλέον φανάρια, τα οποία θα μπορούσαν να ρυθμίζουν, έστω και με την ολιγόλεπτη στάση τεσσάρων έως δέκα λεπτών, την αποσυμφόρηση της κυκλοφορίας. Τι προβλέπεται για την αστική συγκοινωνία; Πως ρυθμίζεται η κυκλοφορία των λεωφορείων; Με την αναχώρηση πέντε αστικών ΚΤΕΛ την ίδια ώρα ανά μισάωρο, θα δημιουργείται ένας όγκος αυτοκινήτων επί της οδού Ιάσονος μέχρι και την Kαρτάλη τουλάχιστον και με την είσοδο
των ΙΧ αυτοκινήτων, το μπλοκάρισμα θα είναι μεγάλο, ιδίως τις ώρες αιχμής. Έχει προβλεφθεί η ρύθμιση του ωραρίου αναχώρησης ανά πέντε έως δέκα λεπτά του αστικού ΚΤΕΛ, ώστε .να μην επιβαρύνεται η κυκλοφορία στο κέντρο της πόλης; Το ίδιο ισχύει και για τις αφίξεις των ΚΤΕΛ. Προβλέπεται τυχόν αλλαγή διαδρομής του ΚΤΕΛ από την αφετηρία, με είσοδο στην πόλη από τον παραλιακό δρόμο Αργοναυτών όπως παλιά, που θα έφερνε αποσυμφόρηση της οδού Ιάσονος; Πως θα ρυθμίζεται η κυκλοφορία των οχημάτων; Όπως σήμερα; Δημιουργώντας στα χαρτιά τρία ρεύματα κυκλοφορίας με λεωφορειόδρoμo και στην ουσία πετύχατε να υπάρχει ένα ρεύμα
κυκλοφορίας στους δύο μεγαλύτερους κεντρικούς δρόμους; Έχετε προβλέψει να κατασκευαστούν δύο νέοι υπόγειοι χώροι στάθμευσης στην Πλατεία Πανεπιστημίoυ και στην Πλατεία Ελευθερίας; Οι προτεινόμενοι χώροι στάθμευσης θα εξυπηρετούν καταναλωτές και καταστηματάρχες. Προβλέπεται ότι οι μεγαλύτερες τράπεζες στο κέντρο της πόλης θα πρέπει να διαθέτουν Χώρους στάθμευσης για εξυπηρέτηση των πελατών τους; .

‘Έχει προβλεφτεί ωράριο φορτοεκφόρτωσης των φορτηγών αυτοκινήτων στο κέντρο της πόλης; Κυκλικός κόμβος στον ΝΟB στη Γορίτσα, που εκεί θα πρέπει να είναι ελεύθερη η ροή των οχημάτων στην έξοδο; Ενδιάμεσο πάρκινγκ στον ΝΟΒ, με αφετηρία την Αγριά στον σταθμό του ΟΣΕ, όπου υπάρχει υποδομή; Μήπως τελικά πρέπει να γίνει ανακάτεμα της τράπουλας για το κέντρο της πόλης; Κάποτε η οδός Δημητριάδος είχε δυο ρεύματα κυκλοφορίας και στη μέση ένα τρένο. Θα πείτε βέβαια ΟΤΙ τότε δεν ήταν τόσα τα αυτοκίνητα. Σήμερα όμως πετύχατε να έχουμε μόνο ένα ρεύμα κυκλοφορίας. Έχετε προβλέψει για δυο ρεύματα κυκλοφορίας στην οδό Ιάσονος όπου θα κινούνται υποχρεωτικά και τα μεγάλα οχήματα ΚΤΕΛ κλπ. Έχετε πρόβλεψη για την οδό Δημητριάδος, μονόδρομος όπως σήμερα, κατάργηση του λεωφορειόδρομου, αριστερά θέσεις στάθμευσης σε όλο το μήκος της Δημητριάδος, με μικρές παρεμβάσεις στο πεζοδρόμιο και μικρό τραμ από Δημαρχείο, οδός Λαμπράκη, έως την Αγριά. Υπόβαθρο υπάρχει. Πολιτική βούληση υπάρχει; Αν δεν περιλαμβάνονται όλα τα παραπάνω που αναφέρουμε σε μια μελέτη και άλλα ενδεχομένως που πρέπει να γίνουν, μήπως τελικά με την κατασκευή του κυκλικού κόμβου δημιουργηθούν περισσότερα προβλήματα από τα ήδη υπάρχοντα;

Μήπως με την κατασκευή του κυκλικού κόμβου, δεν θα μπορούμε αν χρειαστεί, να ξανακάνουμε στην οδό Δημητριάδος δύο ρεύματα κυκλοφορίας; Μήπως τελικά θα πρέπει να ασχοληθούν μελετητές- συγκοινωνιολόγοι σοβαρά; Αν δεν προβλεφτούν όλα αυτά πριν την κατασκευή του έργου, το μόνο που θα πετύχουμε είναι να έχουμε μία βόμβα στο κέντρο της πόλης. Η διαχείριση των κονδυλίων για τέτοια μεγάλα έργα υποδομής προϋποθέτει την ύπαρξη τεχνοοικονομικής μελέτης καθώς και συναφών μελετών που θα στοχεύουν σε ένα ολοκληρωμένο έργο του μέλλοντος. Και να μην κοιτάμε το χθες και τις πρόχειρες κατασκευές για ιδιοτελείς λόγους .

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το