Τοπικά

Υψηλότερη η μαθητική διαρροή από Γυμνάσια-Λύκεια στη Μαγνησία – Στο 8% στα ΕΠΑΛ

Στη Μαγνησία η μαθητική διαρροή στα ΕΠΑΛ ανέρχεται στο 8,11%, στα Γενικά Λύκεια στο 2,3%, στα Γυμνάσια στο 5,04% και στα Δημοτικά στο 1,34%.
Σε σχέση με τον πανελλαδικό μέσο όρο της χώρας η Μαγνησία έχει υψηλότερη μαθητική διαρροή από τα Γυμνάσια και τα Γενικά Λύκεια.
Στη Θεσσαλία η μαθητική διαρροή στα ΕΠΑΛ ήταν στο 9,65%, στα Γενικά Λύκεια στο 1,73%, στα Γυμνάσια στο 4,66% και στα Δημοτικά στο 1%.
Τα στοιχεία προέρχονται από το Παρατηρητήριο για τα θέματα καταγραφής και αντιμετώπισης της Μαθητικής Διαρροής του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) και την επιτελική σύνοψη της μελέτης για τη μαθητική διαρροή στην ελληνική δημόσια πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση.
Η παρακολούθηση της πορείας των μαθητών/τριών αφορά δεδομένα από το σχολικό έτος 2013-14 μέχρι και το προηγούμενο σχολικό έτος 2015-16.
Στα συμπεράσματα της μελέτης επισημαίνονται τα εξής: Οι αστικές περιοχές εμφανίζουν μικρότερα ποσοστά διαρροής σε σχέση με τις ημιαστικές και τις αγροτικές, χωρίς όμως μεγάλες διαφοροποιήσεις. Τα μεγαλύτερα ποσοστά μαθητικής διαρροής εμφανίζονται στην περιφέρεια-Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης σε όλους τους τύπους σχολείου και αντίστοιχα υψηλά ποσοστά έχουν όλοι οι Νομοί της συγκεκριμένης περιφέρειας. Η περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας παρουσιάζει τα μικρότερα ποσοστά διαρροής και ακολουθεί η περιφέρεια Ηπείρου, στην οποία τα ποσοστά διαρροής έχουν μειωθεί κατά το ήμισυ την τελευταία δεκαετία. Ανάλογη βελτίωση σημειώθηκε και στις περιφέρειες Βορείου Αιγαίου και Νοτίου Αιγαίου. Σε απόλυτους αριθμούς και σταθερά για όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης, οι περισσότεροι μαθητές διαρρέουν στην Αττική, γεγονός αναμενόμενο, καθώς το 1/3 του μαθητικού πληθυσμού βρίσκεται στη συγκεκριμένη περιφέρεια. Ακολουθεί για τους ίδιους λόγους η περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας.
Η έμφυλη διάσταση εμφανίζεται στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, εκεί όπου τα αγόρια εγκαταλείπουν το σχολείο με μεγαλύτερη συχνότητα από τα κορίτσια. Μεγαλύτερη ένταση του φαινομένου υπάρχει στο Γυμνάσιο όπου τα αγόρια διαρρέουν με ποσοστό 35 % περισσότερο από το αντίστοιχο ποσοστό των κοριτσιών.
Η έμφυλη διάσταση εμφανίζεται και σε περιφερειακό επίπεδο. Χαρακτηριστικότερα ευρήματα οι μεγάλες διακυμάνσεις μεταξύ περιφερειών στο Δημοτικό, τα πολύ μεγάλα ποσοστά διαρροής των αγοριών έναντι των κοριτσιών στα νησιά του Αιγαίου και την Κρήτη για το Γυμνάσιο και στη Θεσσαλία, Στερεά Ελλάδα και Νότιο Αιγαίο για το ΓΕΛ.
Οι μαθητές/τριες που φοιτούν σε τάξη όχι ανάλογη της χρονολογικής τους ηλικίας ή/και μαθητές/τριες που μένουν και επαναλαμβάνουν μία ή περισσότερες φορές μία σχολική τάξη διαρρέουν σε πολύ μεγάλο ποσοστό. Όσο περισσότερα είναι τα χρόνια που κάποιος είναι «στάσιμος/η», τόσο αυξάνονται οι πιθανότητες να διαρρεύσει ή καλύτερα να έχει ήδη διαρρεύσει.
Φώτης Σπανός

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το