Μια βασική στόχευση έχουν τα νομοσχέδια, σύμφωνα με το Μέγαρο Μαξίμου, που συζητήθηκαν την Τρίτη, στο Υπουργικό Συμβούλιο: να κάνουν τη ζωή των Ελλήνων καλύτερη. Αυτό που κυριάρχησε είναι η νομοθετική παρέμβαση της υπουργού Παιδείας, Νίκης Κεραμέως, η οποία παρουσίασε τις νομοθετικές πρωτοβουλίες για το σύστημα εισαγωγής στα ΑΕΙ.
Η παρακάτω δέσμη ρυθμίσεων, με γνώμονα τη συνολική βελτίωση των σπουδών στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, επαναριοθετεί τη σχέση των φοιτητών με το Πανεπιστήμιο, τον τρόπο εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση και τη διάρκεια φοίτησης σε αυτή. Ειδικότερα:
Στόχος είναι η βελτίωση του ακαδημαϊκού περιβάλλοντος, ενός χώρου ελεύθερης διακίνησης ιδεών, απρόσκοπτης διεξαγωγής έρευνας και διδασκαλίας.
Με το προτεινόμενο Σχέδιο Νόμου επιδιώκεται η αναδιάταξη του πλαισίου των μουσείων και των υπηρεσιών που παρέχονται από αυτά ώστε να μην αποτελούν απλώς θεματοφύλακες συλλογών, αλλά σύνθετους θεσμούς με επιστημονικό, εκπαιδευτικό, κοινωνικό και αναπτυξιακό ρόλο.
Στο πλαίσιο αυτό κρίνεται σκόπιμη η απεμπλοκή από το κεντρικό Κράτος των 5 μεγάλων μουσείων της χώρας και η μετατροπή τους σε Νομικά Πρόσωπα Δημοσίου Δικαίου προκειμένου να παρασχεθεί σε αυτά διοικητική και οικονομική αυτοτέλεια και, συνεπώς, μεγαλύτερη ευελιξία και ταυτόχρονα σταδιακής μείωσης των κρατικών πόρων τους. Στόχος της μετατροπής είναι τα μουσεία αυτά, αξιοποιώντας τις τεχνικές διοίκησης και διαχείρισης επιχειρήσεων, επικοινωνίας και marketing, να βελτιώσουν την αποδοτικότητά τους με υιοθέτηση νέων στρατηγικών και αυτενέργεια. Η οργάνωση και η λειτουργία κάθε Μουσείου καθορίζεται με Προεδρικό Διάταγμα, που εκδίδεται με πρόταση του Υπουργού Πολιτισμού και Αθλητισμού.
Οι πόροι κάθε Μουσείου θα προέρχονται από: (α) το αντίτιμο του εισιτηρίου, (β) τα έσοδα των αναψυκτηρίων/εστιατορίων, (γ) εκθέσεις, εκδηλώσεις, ξεναγήσεις, προβολή και εκμετάλλευση του οπτικοακουστικού τους υλικού, (δ) την επιχορήγηση από το Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού, (ε) από διεθνή και ευρωπαϊκά προγράμματα, (στ) δωρεές, χορηγίες, κληρονομίες, κληροδοσίες, κάθε είδους εισφορές.
Ειδικότερα:
Α. Εθνική Επιτροπή για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου.
Αναβαθμίζεται η Εθνική Επιτροπή για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου σε ανεξάρτητο συμβουλευτικό όργανο με διακριτή νομική προσωπικότητα, λειτουργική ανεξαρτησία και διοικητική και οικονομική αυτοτέλεια. Συστήνεται θέση Διευθυντή πλήρους και αποκλειστικής απασχόλησης, ο οποίος θα συντονίζει τις εργασίες του επιστημονικού και διοικητικού προσωπικού της Εθνικής Επιτροπής για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου. Μειώνεται ο αριθμός των μελών της από 32 σε 18 κατ’ ανώτατο όριο, προκειμένου να αντιμετωπιστούν στρεβλώσεις στην προηγούμενη σύνθεση και να ενισχυθεί η λειτουργικότητα και αποτελεσματικότητά της Επιτροπής. Παρέχεται η δυνατότητα προσθήκη έως 4 μελών που ορίζονται από ερευνητικά ιδρύματα ή οργανώσεις ανθρωπίνων δικαιωμάτων που επιλέγονται από την Ολομέλεια της Επιτροπής, με κριτήριο, για 2 τουλάχιστον από τους ανωτέρω φορείς, την κατά το δυνατό οριζόντια κάλυψη των ανθρωπίνων δικαιωμάτων.
Β. Εθνική Αρχή Προσβασιμότητας.
Συστήνεται Εθνική Αρχή Προσβασιμότητας, ως συμβουλευτικό όργανο της Πολιτείας για τη διασφάλιση της πρόσβασης των ατόμων με αναπηρία, σε όλους τους τομείς της ανθρώπινης δραστηριότητας. Η Αρχή διαμορφώνει προδιαγραφές προσβασιμότητας σε όλους τους τομείς, όπως στο φυσικό, δομημένο, ψηφιακό περιβάλλον, τις επικοινωνίες, τις μεταφορές, την παροχή υπηρεσιών και την προμήθεια αγαθών. Συμμετέχουν εξειδικευμένοι επιστήμονες, Γενικοί Γραμματείς των συναρμόδιων υπουργείων και εκπρόσωποι της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και της ΕΣΑΜΕΑ.
Γ. Επιτροπή Βιοηθικής και Τεχνοηθικής.
Διεύρυνση του αντικειμένου της Επιτροπής Βιοηθικής, ώστε να αποτελεί συμβουλευτικό όργανο της Πολιτείας ως προς τους τομείς, όχι μόνο των επιστημών της ζωής αλλά και των νέων τεχνολογιών εν γένει, όπως της τεχνητής νοημοσύνης, των προηγμένων αλγορίθμων και της ρομποτικής.
Μετά από μια παρουσίαση των βασικών καινοτομιών του νόμου για το επιτελικό κράτος και των εγχειριδίων καλής νομοθέτησης της Γενικής Γραμματείας Νομικών και Κοινοβουλευτικών Θεμάτων, ανέδειξε την εδραίωση επιμέρους πρακτικών στα 144 νομοσχέδια που έχουν ψηφισθεί από τον Ιούλιο 2019 και επεσήμανε τους βασικούς κανόνες καλής νομοθέτησης που πρέπει να ακολουθεί η Κυβέρνηση. Αναδείχθηκαν η σημαντική μείωση που έχει ήδη επιτευχθεί στον αριθμό των επειγόντων και κατεπειγόντων νομοσχεδίων, η αύξηση του μέσου χρόνου διαβούλευσης των νομοσχεδίων που ανέρχεται σε 15 ημέρες κατά το 2020 έναντι σχεδόν 7 ημερών κατά το 2019 και 5,5 ημερών κατά το 2018, όπως επίσης η μείωση κατά ποσοστό που υπερβαίνει το 30% του αριθμού των τροπολογιών και κατά ποσοστό που προσεγγίζει το 50% των εκπρόθεσμων τροπολογιών.
Το «Ενοποιημένο Σχέδιο Κυβερνητικής Πολιτικής για το 2021» είναι ένα μελετημένο πρόγραμμα. Με τακτικούς στόχους και στρατηγικές κατευθύνσεις για τον μετασχηματισμό της οικονομίας και του παραγωγικού μοντέλου της χώρας. Οι δράσεις του κατανέμονται ανά Υπουργείο και αποκρυσταλλώνονται σε μορφή συγκεκριμένων μέτρων τα οποία έχουν κοστολογηθεί με συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα υλοποίησης. Πρόκειται για έναν συνδυασμό μεταρρυθμίσεων με μεσοπρόθεσμο ορίζοντα και άμεσων έργων του 2021, όπως είναι για παράδειγμα, ο ΒΟΑΚ, ο άξονας Πατρών-Πύργου, η επέκταση του Μετρό στην Αθήνα και η πρόοδος του Μετρό στη Θεσσαλονίκη, η ηλεκτρική διασύνδεση των νησιών μας και τα νέα σωφρονιστικά καταστήματα στην Αττική και στην Κρήτη.
Στο Σχέδιο Κυβερνητικής Πολιτικής 2021, συνεχίζεται η διευκόλυνση των νέων επενδύσεων, η στήριξη των νεοφυών επιχειρήσεων (startups), ο εκσυγχρονισμός των μικρομεσαίων επιχειρήσεων, οι αποκρατικοποιήσεις, η απελευθέρωση της αγοράς ενέργειας και οι συμπράξεις δημόσιου και ιδιωτικού τομέα. Ενώ στον Δημόσιο Τομέα, μαζί με τη νέα διαδικασία προσλήψεων, προωθείται η ψηφιοποίηση των υπηρεσιών και η αποκέντρωση μέσω των «έξυπνων πόλεων».
Στο επίκεντρο του κυβερνητικού σχεδίου, και το 2021, παραμένει η Κοινωνία. Με προτεραιότητα την προστασία των πιο αδύναμων. Τη δημιουργία ευκαιριών για όλους με γνώμονα την αύξηση της απασχόλησης, χωρίς αποκλεισμούς. Εργασία, Εκπαίδευση και Υγεία συνθέτουν ένα συνεκτικό τρίπτυχο στο Κυβερνητικό Σχέδιο 2021. Γι’ αυτό και ως επιμέρους ειδικός στόχος για το 2021 τίθεται η ολοκλήρωση του νέου Ε.Σ.Υ. με τη διαμόρφωση ενός ολοκληρωμένου δικτύου Πρωτοβάθμιας Φροντίδας.
Ειδικότερα αποφασίστηκε να τηρηθεί η επετηρίδα με την προεπιλογή των έξι (6) πρώτων σε σειρά υποψηφίων.
Η Επιτροπή θα είναι αρμόδια για τη διαμόρφωση, υλοποίηση, εποπτεία, διαχείριση και αξιολόγηση του Εθνικού Σχεδίου για την εμβολιαστική κάλυψη του πληθυσμού της χώρας από τον ιό Covid-19, με στόχο τον έγκαιρο και ασφαλή εμβολιασμό όλων των ομάδων του πληθυσμού. Η Επιτροπή συγκροτείται από τον Γενικό Γραμματέα Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας, ως Πρόεδρο, και τον Γενικό Γραμματέα Πολιτικής Προστασίας, τον Γενικό Γραμματέα Πληροφοριακών Συστημάτων του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης τον Γενικό Γραμματέα Δημόσιας Τάξης και τον Αρχηγό του Γενικού Επιτελείου Εθνικής Άμυνας ή έναν εκπρόσωπο του ΓΕΕΘΑ που ορίζεται από τον Αρχηγό του, ως μέλη.
Πηγή: Έθνος
Οι αφρικανικές χώρες θα υποστούν σημαντικές οικονομικές απώλειες μετά το 2050, εάν η υπερθέρμανση του…
Η νοτιοκορεάτικη κυβέρνηση ανακοίνωσε σήμερα πως κινεί διαδικασίες για να τεθούν σε διαθεσιμότητα πάνω από…
«Μέρα Θεσσαλίας» είναι η σημερινή για το Μέγαρο Μαξίμου, καθώς ο Κυριάκος Μητσοτάκης έχει αλλεπάλληλα…
Υπεγράφη σήμερα η σύμβαση μεταξύ του Νοσοκομείου Βόλου και της γιατρού παθολόγου ογκολόγου που θα…
Παραδοσιακά γιόρτασαν τα μέλη και το προσωπικό του ΚΗΦΗ Νέας Αγχιάλου την Τσικνοπέμπτη τηρώντας το…
Τα αποτελέσματα στους κυριακάτικους αγώνες της ΕΠΣΘ ήταν τα εξής: Α’ ΕΠΣΘ (22η αγωνιστική)…