Τοπικά

«Ξέφυγε» η τιμή της βενζίνης

Συνεχίζεται το ράλι ανόδου των τιμών στα υγρά καύσιμα και μάλιστα, σύμφωνα με τις τιμοληψίες του υπουργείου Ανάπτυξης, καθημερινά το τελευταίο χρονικό διάστημα η τιμή της αμόλυβδης βενζίνης ανεβαίνει γύρω στα 2-5 λεπτά το λίτρο στην αντλία…

Είναι χαρακτηριστικό ότι, ενώ την περασμένη Πέμπτη η μέση τιμή της αμόλυβδης των 95 οκτανίων στη Μαγνησία πωλούνταν προς 2,230 ευρώ το λίτρο, την επομένη ημέρα, την Παρασκευή, ανέβηκε στα 2,252 ευρώ το λίτρο… Οι βενζινοπώλες θεωρούν πως δεν υπάρχει λογική εξήγηση για τις ανατιμήσεις αυτές, καθώς η διεθνής τιμή του πετρελαίου κυμαίνεται γύρω στα 100 δολάρια το βαρέλι. Αν τώρα με διεθνή τιμή 100 δολάρια, η λιανική στη βενζίνη κυμαίνεται στα 2,252 ευρώ το λίτρο, όταν η διεθνής τιμή είχε φθάσει με την έναρξη του πολέμου στην Ουκρανία στα 130 δολάρια το βαρέλι, πόσο πρέπει να είχε ανατιμηθεί η λιανική τιμή, διερωτώνται.
Προφανώς και κάποιοι κερδοσκοπούν, επισημαίνουν οι βενζινοπώλες, που ζητούν να μειωθεί ο ειδικός φόρος κατανάλωσης, διαφορετικά δεν υπάρχει σωτηρία… «Η Ομοσπονδία μας δεν έχει λάβει καμία απάντηση για το ερώτημα αυτό που έχουμε θέσει στην κυβέρνηση», δήλωσε στον «Βόλος 9.86» η πρόεδρος της Ένωσης Βενζινοπωλών Μαγνησίας Βάσω Κοντοχρήστου. Ήδη στα νησιά των Βορείων Σποράδων οι λιανικές τιμές καυσίμων έχουν ξεπεράσει κατά πολύ τα 2,5 ευρώ το λίτρο, κάνοντας τις οποιεσδήποτε μετακινήσεις απαγορευτικές, εν όψει μάλιστα τουριστικής περιόδου. «Στην Αλόννησο η τιμή έφθασε τα 2,68 ευρώ το λίτρο», ανέφερε χαρακτηριστικά η κ. Κοντοχρήστου.
Προχθές Παρασκευή η ελάχιστη τιμή της απλής αμόλυβδης στη Μαγνησία ήταν 2,239 ευρώ το λίτρο, η μέση 2,252 ευρώ και η μέγιστη 2,499. Στην αμόλυβδη των 100 οκτανίων (ενισχυμένη), η ελάχιστη ήταν 2,198 ευρώ το λίτρο, η μέση 2,390 και η μέγιστη 2,498. Στο ντήζελ κίνησης η ελάχιστη ήταν 1,765 ευρώ το λίτρο, η μέση 1,897 και η μέγιστη 2,231. Στο υγραέριο κίνησης η ελάχιστη ήταν 1,135 ευρώ το λίτρο, η μέση 1,167 και η μέγιστη 1,198.

Πλαφόν στο χρηματιστήριο
Η τιμή του φυσικού αερίου την επόμενη χειμερινή περίοδο θα είναι προσιτή στους Ευρωπαίους καταναλωτές και στους Έλληνες, αν η Ε.Ε. βάλει πλαφόν στο Χρηματιστήριο της Ολλανδίας και αποθηκευτούν μεγάλες ποσότητες του καυσίμου, τόνισε μιλώντας στον «Βόλος 9.86» ο γενικός διευθυντής της ΕΔΑ ΘΕΣΣ Λεωνίδας Μπακούρας. Ο κ. Μπακούρας υποστήριξε πως η Ευρώπη έπρεπε να έχει προβλέψει την κρίση, ενώ τόνισε πως η χώρα μας δεν πρόκειται να αντιμετωπίσει πρόβλημα εφοδιασμού, αφού υπάρχουν οι αποθήκες υγροποιημένου (LNG) αερίου στη Ρεβυθούσα, ενώ κατασκευάζονται και νέες στην Αλεξανδρούπολη. Ανέφερε ακόμη ότι θα διπλασιαστεί από 10 σε 20 δισ. κυβικά μέτρα η παροχέτευση μέσω του αγωγού ΤΑΡ από το Αζερμπαϊτζάν. Προέβλεψε πως η τιμή του φυσικού αερίου θα είναι χαμηλότερη τον ερχόμενο Οκτώβριο και τόνισε πως η Ελλάδα τροφοδοτεί και τη γειτονική Βουλγαρία, για την οποία έκλεισε τη στρόφιγγα η Ρωσία. Ακόμη αναφέρθηκε στη μεγάλη επένδυση της Sovel στην περιοχή του Αλμυρού, επανέλαβε ότι συνεχίζεται το πρόγραμμα επιδότησης νέων συνδέσεων και μέχρι τον Σεπτέμβριο θα συνδεθούν με το δίκτυο οι περιοχές Διμηνίου και Αγ. Παρασκευής. Τέλος ο ανέφερε πως στον σχεδιασμό της ΕΔΑ – ΘΕΣΣ είναι να ενισχυθούν επενδύσεις στη Θεσσαλία για παραγωγή βιομεθανίου, που θα παροχετεύεται στο δίκτυο διανομής της εταιρείας, καθώς η περιοχή διαθέτει κτηνοτροφικές μονάδες, που μπορούν να γίνουν παραγωγοί. «Η Θεσσαλία έχει γεμίσει αέριο, έχει το Συκούριο και δεν έχει η Πάτρα», κατέληξε ο γενικός διευθυντής της ΕΔΑ ΘΕΣΣ.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το