Τοπικά

«Βυθίζεται» η κρουαζιέρα στον Βόλο

Τουλάχιστον 16.000 επισκέπτες πρόκειται να χάσει το 2017 ο Βόλος και η Μαγνησία ευρύτερα, από την ακύρωση των αφίξεων ενός και μόνο κρουαζιερόπλοιου από τον καινούργιο χρόνο. Η ανακοίνωση πως η εταιρεία κρουαζιέρας Costa Cruisiere θα βγάλει το λιμάνι του Βόλου από τα δρομολόγιά της, φαίνεται πως έχει πολλαπλές επιπτώσεις στην τοπική οικονομία, που ακόμη, ίσως, δεν έχουν γίνει ευρέως αντιληπτές. Το Επιμελητήριο Μαγνησίας, πάντως, κρούει ήδη τον κώδωνα του κινδύνου.

Σημαντική μείωση στις αυξήσεις των κρουαζιερόπλοιων στο λιμάνι του Βόλου αναμένεται από το 2017, καθώς η ακύρωση των αφίξεων της Costa Cruisiere ανατρέπει όλους τους μέχρι τώρα σχεδιασμούς.

 
Πρόσφατα έγινε γνωστό πως η μεγάλη εταιρεία κρουαζιέρας Costa Cruisiere αποφάσισε να ακυρώσει τις αφίξεις ανά 10ήμερο στο λιμάνι του Βόλου, στο πλαίσιο του προγράμματος της χειμωνιάτικης κρουαζιέρας.
Το εν λόγω πρόγραμμα αποτελούσε στόχο για το Επιμελητήριο Μαγνησίας ήδη από το 2010 και τελικά υλοποιήθηκε το 2014, προσφέροντας μεγάλη ικανοποίηση σε όλους όσοι πάλεψαν γι’ αυτό. Για το υπόλοιπο 2016 έως και τον Μάρτιο του 2017 είχαν ανακοινωθεί ακόμη 10 ημερομηνίες αφίξεων, οι οποίες, όμως, δυστυχώς, ακυρώθηκαν.
Πιο συγκεκριμένα, ακυρώνονται οι αφίξεις του κρουαζιεροπλοίου Costa Νeoclassica για τους μήνες Δεκέμβριο 2016 έως Μάρτιο 2017, με κάθε έναν κατάπλου να μεταφέρει περίπου 1.600 άτομα (επιβάτες και προσωπικό). Συνεπώς, με μία πρώτη ανάγνωση, χάνονται τουλάχιστον 16.000 επισκέπτες της περιοχής μας, που θα άφηναν σημαντικά χρηματικά ποσά σε υπηρεσίες, εμπόριο κ.λπ.

 
Οι λόγοι είναι αρκετοί και αφορούν κοινωνικοπολιτικούς κυρίως παράγοντες και έξω από το στενό περιβάλλον της πόλης του Βόλου.
Ειδικότερα, οι τρομοκρατικές ενέργειες στην Τουρκία τον περασμένο χειμώνα ώθησαν όλο και περισσότερες εταιρείες να απεντάξουν την Τουρκία από τα προγράμματά τους, δεδομένου ότι φοβόντουσαν για τη σωματική ακεραιότητα των πελατών τους.
Το μεταναστευτικό, το οποίο ακόμη απασχολεί τη χώρα μας και ο φόβος να γιγαντωθεί ξανά τους επόμενους μήνες, απασχολεί έντονα τις εταιρείες κρουαζιέρας, καθώς κανείς δεν επιθυμεί να ρισκάρει ενδεχόμενα επεισόδια όταν θα βρίσκονται τουρίστες στα νησιά.

 
Δυστυχώς, η λεκάνη της Ανατολικής Μεσογείου χρειάζεται και τις δύο χώρες (Ελλάδα και Τουρκία) για την καλύτερη εξυπηρέτηση και πληρέστερα προγράμματα κρουαζιέρας, ειδικότερα αυτά που απευθύνονται σε υπερατλαντικούς πελάτες (από Αμερική κυρίως). Ο πελάτης που θα κάνει ένα τόσο μεγάλο ταξίδι και θα ξοδέψει αρκετά χρήματα θέλει να δει όσο το δυνατόν περισσότερα μπορεί.
Παράλληλα, η «ρετσινιά» της κρίσης μας ακολουθεί σαν «κατάρα». Οι Ευρωπαίοι πελάτες της κρουαζιέρας -κυρίως η πελατεία του winter cruising- φαίνεται να αποφεύγουν τα εν λόγω πακέτα και δείχνουν μία σαφή τάση προς καινούργια προγράμματα, όπως Κίνα, Περσικό Κόλπο και Ινδικό Κόλπο. Όλο και περισσότερα κρουαζιερόπλοια κατευθύνονται στις «νέες» αγορές της κρουαζιέρας και περνούν το κανάλι του Σουέζ προς «νέα νερά».

 
Σαφέστατα, για τους γνώστες του αντικειμένου, είναι λίγο πολύ αναμενόμενο, δεδομένου ότι οι εταιρείες κρουαζιέρας αλλάζουν τις ρότες τους ανά 2 χρόνια. Όμως πάντα μικρότερα πλοία μπορούσαν και έμεναν στη λεκάνη της Μεσογείου όπου και εξυπηρετούσαν κρουαζιέρες μικρότερης διάρκειας και χαμηλότερου κόστους. Κάτι το οποίο βλέπουμε να εξαλείφεται και να μένει μόνο η Celestyal Cruises για κάποια δρομολόγια το καλοκαίρι.

 
«Μας κάνει μεγάλη εντύπωση το γεγονός ότι ενώ το υπουργείο Τουρισμού βλέπει αυτήν την τεράστια μείωση (το Costa Neoclassica δεν «έπιανε» μόνο Βόλο ανά 10 ημέρες, αλλά και Καλαμάτα, Ναύπλιο και Πειραιά), δεν έχει αντιδράσει ακόμη. Θα περίμενε κανείς με τη νέα Επιτροπή Κρουαζιέρας να βρισκόταν κοντά στις εταιρείες και να αντιδρούσαν με τέτοιον τρόπο ώστε να μείνουν τα καράβια στις ελληνικές θάλασσες. Κάτι τέτοιο, ωστόσο, δεν το έχουμε δει ακόμη να γίνεται», δήλωσε ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Μαγνησίας κ. Αριστοτέλης Μπασδάνης και συμπλήρωσε: «Τέλος, για το 2017 τα κρουαζιερόπλοια που φαίνονται να έχουν δηλώσει ότι θα έρθουν στον Βόλο είναι μόλις οκτώ! Νομίζω ότι τα λόγια περιττεύουν… Εμείς, πάντως, ως Επιμελητήριο θα συνεχίσουμε να εργαζόμαστε και για αυτό έχουν ήδη ξεκινήσει συζητήσεις για μία κρουαζιέρα στο βορειοανατολικό Αιγαίο, στην οποία βασίζουμε πολλά στη συμμετοχή όλων (νησιών και υπουργείου)».

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το