Τοπικά

«Βροχή» οι καταγγελίες κατά εταιρειών κινητής τηλεφωνίας στην Ένωση Καταναλωτών Βόλου 

Χαμός γίνεται με εταιρείες κινητής τηλεφωνίας, καθώς «βροχή» πέφτουν οι καταγγελίες των καταναλωτών για εξαπάτησή τους με το «σπάσιμο» συμβολαίων. Καθημερινά, σύμφωνα με στοιχεία της Ένωσης Καταναλωτών Βόλου και Θεσσαλίας, γίνονται δύο – τρεις καταγγελίες σε βάρος εταιρειών, που κυριαρχούν στην ελληνική αγορά κινητής τηλεφωνίας.

Υπολογίζεται ότι σε μηνιαία βάση φθάνουν και τις 100 οι καταγγελίες στην ΕΝΚΑ Βόλου-Θεσσαλίας χρηστών κινητής τηλεφωνίας σε βάρος εταιρειών στις οποίες είναι συνδρομητές ή έγιναν συνδρομητές, κυρίως αναφορικά με το «σπάσιμο» των συμβολαίων τους.

Όπως σημειώνει ο κ. Αλ. Κουτσελίνης από την ΕΝΚΑ Βόλου-Θεσσαλίας οι εν λόγω εταιρείες υπόσχονται τα πάντα, προκειμένου να πάρουν τον συνδρομητή από άλλη εταιρεία και του επισημαίνουν ότι αν «σπάσει» το συμβόλαιό του δεν θα έχει πρόστιμο. Ωστόσο αυτό δεν ισχύει, επισημαίνει ο κ. Κουτσελίνης.
Είναι χαρακτηριστικό ότι συνδρομητής κινητής τηλεφωνίας που άλλαξε εταιρεία πριν λήξει το συμβόλαιό του, υποχρεώθηκε να πληρώσει πρόστιμο 146 ευρώ, καθώς επέστρεψε μέρος ή και το σύνολο της έκπτωσης για τη συσκευή, την ονομαζόμενη «επιδότηση».

Αν και Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων επιβάλει στις εταιρείες κινητής τηλεφωνίας, να αναρτούν στις ιστοσελίδες τους και να περιλαμβάνουν στα συμβόλαια, τους όρους για το «σπάσιμο» ενός συμβολαίου, αυτό δεν γίνεται αντιληπτό από πολλούς συνδρομητές. Μάλιστα υπάρχει και σχετικός πίνακας απόσβεσης επιδότησης, ο οποίος αναγράφεται στην αίτηση συνδρομής του συνδρομητή και του παραδίδεται σε αντίγραφο.

Οι εταιρείες προωθούν τα 18μηνα και τα διετή συμβόλαια. Αν λοιπόν έχει συνάψει ο συνδρομητής διετές συμβόλαιο και αντί της δυνατότητας για έκπτωση παγίου επιλέξει μία από τις λεγόμενες «έξυπνες» συσκευές κινητής, με κόστος πχ 500 ευρώ, για την οποία έλαβε επιδότηση και θέλει να διακόψει τη σύνδεση:
-Εάν η διακοπή γίνει μέσα σε διάστημα ενάμιση έτους (18 μήνες), θα πρέπει να επιστρέψει το σύνολο της επιδότησης, που έλαβε.
-Τον 19ο μήνα θα έχει αποσβέσει το 17% του αρχικού ποσού και θα κληθεί να επιστρέψει το 83%.
-Τον 20ο μήνα του συμβολαίου ο πάροχος θα ζητήσει να του επιστραφεί το 66% της αρχικής επιδότησης.
-Το ποσό, που θα πρέπει να καταβάλλει στην εταιρεία κινητής, για να σπάσει το συμβόλαιο, μειώνεται στο 49% τον 21ο μήνα της σύνδεσης.
-«Πέφτει» στο 32% του αρχικού ποσού της επιδότησης τον 22ο μήνα και στο 16% τον 23ο μήνα.
-Η υποχρέωση του καταναλωτή να επιστρέψει στην εταιρεία μέρος του ποσού της επιδότησης λήγει μόνο κατά τον 24ο μήνα του συμβολαίου.
Παράλληλα, όπως κατάγγειλε ο κ. Κουτσελίνης, εταιρείες κινητής τηλεφωνίας έχουν αναθέσει σε εισπρακτικές εταιρείες την είσπραξη οφειλών, εκχωρώντας παράνομα σε αυτές τα προσωπικά δεδομένα των συνδρομητών-οφειλετών τους.
Ήδη συνδρομητές που οφείλουν και στον Βόλο, λαμβάνουν σχετικά μηνύματα από εισπρακτικές εταιρείες, να τακτοποιήσουν τις οφειλές τους.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το