Τοπικά

Βράβευση προγράμματος eTwinning του Γυμνασίου Αγριάς με την Εθνική Ετικέτα Ποιότητας

Kατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς 2018/19 το Γυμνάσιο Αγριάς πραγματοποίησε Ευρωπαϊκό πρόγραμμα eTwinning με τίτλο “Schulen in Europa (Online-Magazin)“ που στα Ελληνικά μεταφράζεται «Σχολεία της Ευρώπης (Διαδικτυακό Περιοδικό)» και το οποίο βραβεύτηκε στις 3/9/ 2019 με την Ετικέτα Ποιότητας από την Εθνική Υπηρεσία Στήριξης.

Με αφοσίωση και μεράκι συνεργάστηκαν μαθητές του Γυμνασίου Αγριάς τόσο μεταξύ τους, όσο και με μαθητές των υπολοίπων συμμετεχόντων του προγράμματος, από συνολικά 28 Ευρωπαϊκά σχολεία, με σκοπό τη δημιουργία κοινού μηνιαίου διαδικτυακού περιοδικού. Συνολικά δημοσιεύτηκαν επτά τεύχη που περιείχαν ποικιλία θεμάτων, όπως είθισται και σε «κανονικά» περιοδικά: άρθρα και ρεπορτάζ για τα σχολεία, την τοπική ιστορία, ήθη και έθιμα, δραστηριότητες των μαθητών στον ελεύθερο χρόνο, δελτία καιρού και διασκέδαση. Για όποιον ενδιαφέρεται τα τεύχη έχουν αναρτηθεί στην ιστοσελίδα του σχολείου (https://blogs.sch.gr/gymagria/archives/category/e-twinning).

Οι μαθητές του Γυμνασίου Αγριάς μεταξύ άλλων παρουσίασαν τα αθλήματα με τα οποία ασχολούνται, την τέχνη (ζωγραφική στον ηλεκτρονικό υπολογιστή και την Ιαπωνική καλλιτεχνία διπλώματος χαρτιού, «Οριγκάμι»), ελληνικές συνταγές (φυσικά δεν θα παραλειπόταν και το τοπικό σπετζοφάι!) και ελληνικά ανέκδοτα. Θετικά σχόλια έλαβε το σχολείο από τους συνεργάτες για τη δημιουργία ενός ebook στη Γερμανική γλώσσα με αναφορά στα βασικά ιστορικά γεγονότα σχετικά με την ΕΨΑ, ενώ η κυρία Καφίδα, καθηγήτρια Γερμανικών στο Γυμνάσιο Αγριάς και υπεύθυνη του προγράμματος, υποτίτλισε στα Γερμανικά τη βραβευμένη ταινία μικρού μήκους «Άγρια Λεμονιά», αρχική δημιουργία της επίσης καθηγήτριας Γερμανικών Ναντίν Νίμαντ, που με τους μαθητές του 2ου Δημοτικού Σχολείου Αγριάς «Γεωργιάδειο» είχε αποσπάσει το 2015-16 το πρώτο βραβείο σε Πανελλήνιο ετήσιο μαθητικό διαγωνισμό ταινιών μικρού μήκους.

Επαινετικά ήταν και τα σχόλια για το άρθρο που έγραψαν μαθητές της Γ΄ τάξης του Γυμνασίου Αγριάς κατά του ρατσισμού, με παράλληλη παραπομπή στο επίσης υποτιτλισμένο βίντεο « Ο ρατσισμός που κρύβεις μέσα σου», που οι ίδιοι είχαν δημιουργήσει για την Ημέρα Κατά του Ρατσισμού, έπειτα από επίσκεψη στο Κέντρο Φιλοξενίας Ασυνόδευτων Ανηλίκων Αιτούντων Άσυλο στην Παιδόπολη Αγριάς στις 12 Μαρτίου 2019.
Με το τελευταίο «εξτρά» τεύχος του ηλεκτρονικού περιοδικού “Schulen in Europa (Online Magazin)” οι μαθητές αποχαιρέτησαν το σχολικό έτος και παράλληλα έκλεισαν ευχάριστα και δημιουργικά το πρόγραμμα eTwinning, συνθέτοντας και παρουσιάζοντας το “Europarap“. Επρόκειτο για ένα ραπ τραγούδι, για το οποίο 8 από τα σχολεία- συνεργάτες έγραψαν και ηχογράφησαν γερμανικούς στίχους πάνω σε κοινό ρυθμό, που τελικά «συρράφτηκαν» σε ένα τελικό, κοινό προϊόν.

Όπως αναφέρει η υπεύθυνη του προγράμματος κ.Ειρήνη Καφίδα τα προγράμματα eTwinning αποτελούν μία πραγματική ευκαιρία με πολλαπλά παιδαγωγικά, κοινωνικά και πολιτιστικά οφέλη για μαθητές και εκπαιδευτικούς. Δεν αφορούν αποκλειστικά τα ξενόγλωσσα μαθήματα. Τα προγράμματα αυτά μπορούν να αξιοποιηθούν στο σύνολο των διδακτικών αντικειμένων και από όλες τις σχολικές βαθμίδες, ακόμα και από τα νηπιαγωγεία. Ειδικά όμως όσον αφορά την αξιοποίηση της διαδικτυακής πλατφόρμας eTwinning στα ξενόγλωσσα μαθήματα, οι μαθητές έχουν σαφώς την ευκαιρία να αξιοποιήσουν και να αναπτύξουν πραγματικά τις δυνατότητές τους στην ξένη γλώσσα, να έρθουν κοντά σε άλλους πολιτισμούς και ουσιαστικά να βγουν εκτός των στενών ορίων των σχολικών εγχειριδίων, δίχως βέβαια να υποτιμάται η αξία τους και δίχως να τα αποκλείουμε από την εκμάθηση της ξένης γλώσσας. Όσον αφορά το πρόγραμμα που υλοποιήθηκε, σκοπός δεν ήταν το βραβείο, αλλά το κίνητρο για μάθηση και η αλληλεπίδραση με συνομηλίκους άλλων Ευρωπαϊκών χωρών. Ωστόσο οι μαθητές έχουν κάθε λόγο να νιώθουν ικανοποίηση και χαρά που οι κόποι τους αναγνωρίζονται και ανταμείβονται με την Εθνική Ετικέτα Ποιότητας. Οπωσδήποτε η επιβράβευση δίνει κίνητρο για τη συνέχιση της ενασχόλησης του σχολείου με προγράμματα eTwinning, ενσωματώνοντάς τα στη σχολική πραγματικότητα.

Οι μαθητές που συμμετείχαν στο πρόγραμμα είναι:
Από τη Β’ τάξη: Αλιάτη Βίλμα, Γκαγκούδης Αντώνης, Zαλέπας Κων/νος, Iατροπούλου Κασσιανή, Κακονίκος Γεώργιος, Κατσίμπαλης Βασίλειος, Κάτσις Σοφία, Καφίδας Απόστολος- Άγγελος, Κοτσοβός Παναγιώτης, Λένι Ορέστης, Μπέιντο Άγγελος και Σουλικιά Κων/να.
Από τη Γ΄ τάξη: Παπαγεωργίου Παναγιώτης, Σερέτης Παύλος, Σουλίνας Νικόλαος και Τριανταφυλλίδη Παρασκευή. Στη δημιουργία του βίντεο «Ο ρατσισμός που κρύβεις μέσα σου» συμμετείχαν επιπλέον οι μαθητές: Παναγιώτου Νικόλαος, Παπαγεωργίου Παναγιώτης, Τσέτσιλας Αριστείδης, Τσιμπανογιάννη Σοφία και Χαρίσης Οδυσσέας.

Τι ακριβώς είναι η Εθνική Ετικέτα Ποιότητας;
Η Εθνική Ετικέτα Ποιότητας αποδίδεται σε προγράμματα που κατάφεραν να φτάσουν σε υψηλό επίπεδο ποιότητας πληρώντας μια σειρά από κριτήρια που έχουν τεθεί από την Κεντρική Υπηρεσία Υποστήριξης σε συνεργασία με τις αντίστοιχες Εθνικές Υπηρεσίες Υποστήριξης της δράσης. Τα κριτήρια αξιολόγησης, βάσει των οποίον η Εθνική Υπηρεσία Υποστήριξης αποφασίζει να χορηγήσει την Ετικέτα Ποιότητας σε ένα έργο είναι τα εξής:
1. Παιδαγωγική Καινοτομία
2. Ενσωμάτωση στη Διδακτέα ύλη
3. Επικοινωνία και ανταλλαγή μεταξύ σχολείων συνεργατών
4. Συνεργασία μεταξύ των σχολείων-συνεργατών
5. Χρήση της τεχνολογίας
6. Αποτελέσματα, αντίκτυπος και τεκμηρίωση

Επίσης, όταν ένα σχολείο βραβεύεται με την Εθνική Ετικέτα Ποιότητας αποκτά τη δυνατότητα να διεκδικήσει την Ευρωπαϊκής Ετικέτας Ποιότητας, ένα δεύτερο αναγνωριστικό της επιτυχίας ενός eTwinning έργου.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το