Τοπικά

Βραβεία και διακρίσεις σε διαγωνισμούς για το ελαιόλαδο του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας

Δύο βραβεία σε μεγάλους διαγωνισμούς έχει αποσπάσει το ελαιόλαδο του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας.  Το “The Rector” όπως είναι η εμπορική ονομασία του έχει καταφέρει να κερδίσει πιστοποιητικά ποιότητας και θα διατεθεί σε στομευμένα σημεία.  Πρόκειται για το λάδι από τον ελαιώνα της Πάου όπου το Πανεπιστήμιο και η Εταιρεία Αξιοποίησης της περιουσίας του, προχώρησαν στην παραγωγή άριστης ποιότητας ελαιόλαου.  Σε δύο διαγωνισμούς που διεξήχθησαν το ελαιόλαδο απέσπασε το χρυσό στην κατηγορία «Ποιότητα» στο διαγωνισμό του Βερολίνου και το χάλκινο στα βραβεία Olympia, που διεξάγονται από το Παγκόσμιο Κέντρο ελιάς για την υγεία. Το προϊόν απευθύνεται σε ενημερωμένο κοινό και όσους επιλέγουν βιολογικά προϊόντα. Χαρακτηριστικό είναι πως τα 500 ml  κοστίζουν 19,90 ευρώ.
Όπως ανέφερε ο Πρύτανης Ζήσης Μαμούρης, στόχος του Πανεπιστημίου δεν είναι να υπάρξει ανταγωνισμός με τους ντόπιους ελαιοπαραγωγούς, αλλά να πειστούν εκείνοι να εμπιστευτούν το Πανεπιστήμιο, να μεταφερθεί η καινοτομία και η τεχνογνωσία του Ιδρύματος στην τοπική κοινωνία.  Σημειώνεται πως το πρόγραμμα αυτό υλοποιήθηκε με την τεχνογνωσία καθηγητών της Γεωπονικής Σχολής και τη χρηματοδότηση του Π.Θ.

Το ελαιόλαδο θα διατεθεί σε επιλεγμένα σημεία, όπως gourmet εστιατόρια ,  καταστήματα delicatessen, ξενοδοχεία πολυτελείας και duty free αεροδρομίων. Από την πλευρά του ο διευθύνων σύμβουλος της Εταιρείας αξιοποίησης περιουσίας του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, Μιχάλης Ζουμπουλάκης, αναφέρθηκε σε στοιχεία σε σχέση με την πρόοδο που έχει γίνει από το 2015, όταν ξεκίνησε η προσπάθεια. Ειδικότερα, όπως είπε το 2015 παρήχθησαν 600 κιλά ελαιολάδου, που έφτασαν τον 1,5 τόνο το 2018 και τους 3 τόνους το 2019.

«Είναι μία προσπάθεια που αξιοποιεί τις ιδιαίτερες συνθήκες της περιοχής για την παραγωγή λαδιού υψηλής ποιότητας. Δεν είναι στη λογική μας να ανταγωνιστούμε τις εταιρείες παραγωγής ελαιολάδου, ούτε να κερδίσουμε χρήματα, αλλά μέσα από μία πρωτοποριακή δραστηριότητα διαφημίσουμε το brand name του Πανεπιστημίου» δήλωσε ο κ. Ζουμπουλάκης.
Πέντε χρόνια μετά, τα αποτελέσματα για το ελαιόλαδο είναι πολύ ενθαρρυντικά καθώς σύμφωνα με τον διευθυντή της Εταιρείας, Νίκο Οικονόμου, έχουν επιτευχθεί συμφωνίες με καταστήματα delicatessen σε Βόλο, Αθήνα και Θεσσαλονίκη, με μεγάλα δίκτυα πωλήσεων γνωστής αλυσίδας σούπερ μάρκετ στο Ελληνικό, τη Θεσσαλονίκη, τη Λάρισα, ενώ από το 2021 θα μπει στα duty free των αεροδρομίων Αγχιάλου και Σκιάθου. Ταυτόχρονα καταβάλλεται προσπάθεια και για εξαγωγική δραστηριότητα.
Για τους διαγωνισμούς όπου διακρίθηκε το ελαιόλαδο μίλησε ο υπεύθυνος Αναπτυξιακών δραστηριοτήτων, Δημήτρης Δερβένης ενώ  ο υπεύθυνος Γεωπόνος Γιάννης Χατζόπουλος αναφέρθηκε στον βιολογικό τρόπο καλλιέργειας, προστασίας, συγκομιδής, επεξεργασίας και διατήρησής του.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το