Τοπικά

«Βουτιά» έως 75% στις πωλήσεις μεταχειρισμένων ΙΧ και στη Μαγνησία “Θ”

Σ13 Φ1 (9)

«Βουτιά» παρουσιάζει η αγορά μεταχειρισμένων αυτοκινήτων και στη Μαγνησία τα χρόνια της κρίσης και της ύφεσης ακολουθώντας αυτήν των πωλήσεων των νέων αυτοκινήτων. Η πτώση στη Μαγνησία αγγίζει μέχρι το 75% σε σχέση με τα πριν την κρίση και τα μνημόνια χρόνια με τις μάντρες μεταχειρισμένων αυτοκινήτων που έχουν βάλει «λουκέτο» τα τελευταία χρόνια να είναι δεκάδες. Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός ότι στις οδούς Λαρίσης και Αθηνών στον Βόλο κάποτε οι μάντρες μεταχειρισμένων αυτοκινήτων ήταν αμέτρητες, ενώ σήμερα είναι μετρημένες στα δάκτυλα του ενός χεριού.
Αποτελεί γεγονός ότι η αγορά αυτοκινήτων έχει υποστεί στα χρόνια της κρίσης και της ύφεσης, λόγω των απανωτών μνημονίων και της επακόλουθης έλλειψης της αγοραστικής δύναμης των καταναλωτών, μεγάλη καθίζηση και πτώση. Από αυτό δεν θα μπορούσε να λείψει και η αγορά μεταχειρισμένων αυτοκινήτων που στη Μαγνησία η πτώση αγγίζει το 75% σε σχέση με τις πωλήσεις πριν την κρίση.
Ο ενδιαφερόμενος πλέον ψάχνει για αυτοκίνητο μικρού κυβισμού έως 1300 κ.ε. για λιγότερη φορολογία, τεκμήριο και τέλη κυκλοφορίας και ψηλά στις προτιμήσεις βρίσκονται αυτά με πετρελαιοκινητήρα ή με αέριο, που είναι πιο φθηνά τα καύσιμα σε σχέση με τη βενζίνη.
Ο κ. Γεώργιος Μπαρμπάκος, επιχειρηματίας του κλάδου των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων, επισημαίνει ότι «η αγορά πάει πάρα πολύ χάλια με τις τράπεζες να μη στηρίζουν, αφού δεν χορηγούν στους πελάτες δάνεια εκτός αν υποθηκεύσεις το σπίτι σου και δεν χρωστάς ούτε ένα ευρώ. Γραμμάτια δεν υπάρχουν, διότι υπάρχει ο φόβος μη εξυπηρέτησής τους».
«Το 2007 και το 2008 πουλούσαμε πιο ακριβά αυτοκίνητα, ενώ σήμερα πιο φθηνά και μικρού κυβισμού» υπογραμμίζει, ενώ προσδιορίζει την πτώση πωλήσεων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων σήμερα σε σχέση με πριν την κρίση περίπου στο 60%.
Από την πλευρά του ο κ. Γιώργος Τσιλιγκερίδης, από τον Αλμυρό, που δραστηριοποιείται στον χώρο του μεταχειρισμένου αυτοκινήτου, αναφέρει ότι πλέον ο κόσμος ψάχνει για φθηνά και μικρού κυβισμού αυτοκίνητα με τη μεγαλύτερη πτώση στις πωλήσεις να αρχίζει το 2012 με 2013 και τη μείωση από το 2009 με 2010 σε σχέση με σήμερα να αγγίζει το 70%.
Ο κ. Νικόλαος Παππάς, από τον χώρο των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων, επισήμανε ότι τα τρία τελευταία χρόνια τα δεδομένα είναι ίδια, με τις πωλήσεις ανά μήνα να είναι 4 με 5 αυτοκίνητα.
«Υπάρχουν πολλοί, οι οποίοι ενδιαφέρονται για ανταλλαγή του αυτοκινήτου τους άνω των 1400 κ.ε. με μικρότερου κυβισμού αυτοκίνητο των 1000 κ.ε. Περίπου 5-6 άτομα κάθε μέρα έρχονται και ρωτούν για ανταλλαγή» αναφέρει, ενώ προσθέτει: «Η πτώση στις πωλήσεις μεταχειρισμένων έχει φτάσει το 75% σε σχέση με την προ κρίσης εποχή. Το 2009 πουλούσαμε 15 με 20 αυτοκίνητα τον μήνα και σήμερα 4-5».
«Έχουν κοπεί τα δάνεια μέσω των τραπεζών και ο πελάτης μόνος του πρέπει να πάει στην τράπεζα για να λάβει δάνειο για την αγορά μεταχειρισμένου αυτοκινήτου» λέει ο κ. Κωνσταντίνος Νικόπουλος, που διατηρεί επιχείρηση μεταχειρισμένων αυτοκινήτων.
Όσον αφορά στην πτώση πωλήσεων σήμερα σε σχέση με τα χρόνια πριν τα μνημόνια και την οικονομική ύφεση την υπολογίζει περίπου στο 20%-30% και αυτό διότι «πάντα δούλευα με αυτοκίνητα μικρού κυβισμού, τα οποία «έφευγαν» πιο γρήγορα».
Ο ίδιος τονίζει ότι υπάρχει μια στροφή στα μικρού κυβισμού αυτοκίνητα των 1000-1300 κ.ε. με τις τιμές για τα μεγάλου κυβισμού αυτοκίνητα να είναι εξευτελιστικές, ενώ υπάρχει αρκετός κόσμος που ενδιαφέρεται για ανταλλαγή του παλιού αυτοκινήτου του ή του μεγάλου των 1600-2000 κ.ε με ΙΧ των 1000 με 1300 κυβικών εκατοστών.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το