Τοπικά

«Βουτιά» έως 30% η κατανάλωση στη Μαγνησία

«Βουτιά» στο ποσοστό της τάξης έως και 30% κατά μέσο όρο καταγράφεται στην κατανάλωση βασικών ειδών διατροφής και πρώτης ανάγκης στον Νομό Μαγνησίας την τρέχουσα χρονιά λόγω των επιπτώσεων της οικονομικής κρίσης και της γενικότερης ύφεσης. Οι καταναλωτές περιορίζουν δραστικά πλέον τις αγορές τους και αρκούνται στα απολύτως απαραίτητα και αυτά σε ελάχιστες ποσότητες. Επιπλέον, προσπαθούν να εκμεταλλεύονται τις προσφορές, ωστόσο και στην προκειμένη περίπτωση αγοράζουν περιορισμένες ποσότητες και μόνο τα αναγκαία. Η εξάλειψη της αγοραστικής δύναμης των καταναλωτών και η μείωση των εισοδημάτων έχουν ως συνέπεια και την κατακόρυφη πτώση των τζίρων σε καταστήματα.

 
Το ψωμί ψωμάκι λένε πλέον οι καταναλωτές στον Νομό Μαγνησίας, καθώς η πτώση στην αγορά του προϊόντος και γενικότερα στα είδη αρτοποιίας ανέρχεται πλέον στο ποσοστό της τάξης του 30%, με τον κόσμο να αγοράζει στην ελάχιστη δυνατή ποσότητα.
Παράλληλα, ανησυχητική είναι η αύξηση των περιπτώσεων ζήτησης από πολίτες και διάθεσης από αρτοποιούς δωρεάν χθεσινού ψωμιού, καθώς δεν υπάρχει η οικονομική δυνατότητα αγοράς φρέσκου.
«Αν μέχρι και πέρυσι με την οικονομική κρίση» επισημαίνει ο πρόεδρος του Σωματείου Αρτοποιών Νομού Μαγνησίας «Η Δήμητρα» κ. Δημ. Γκίκας «ένας πελάτης άφηνε ανά δεύτερη και τρίτη μέρα ένα ευρώ στο κατάστημα, πλέον αφήνει 0,70 την τρέχουσα πάντα χρονιά. Η πτώση στην αγορά ψωμιού και γενικότερα ειδών αρτοποιίας στον Νομό Μαγνησίας ανέρχεται στο ποσοστό της τάξης του 30% κατά μέσο όρο την τρέχουσα χρονιά, συγκριτικά πάντα με την αντίστοιχη περσινή. Επικρατεί απογοήτευση στον κλάδο. Οι καταναλωτές αγοράζουν πλέον σε περιορισμένες ποσότητες και μόνο τα απολύτως απαραίτητα. Επίσης, αυξάνονται ανησυχητικά την τρέχουσα χρονιά οι περιπτώσεις κατά τις οποίες πολίτες ζητούν χθεσινό ψωμί και τους δίνουμε δωρεάν. Είναι πολλές πλέον οι περιπτώσεις. Επιπλέον, οι αρτοποιοί ενισχύουν στο μέτρο των δυνατοτήτων τους πάντα τα κοινωνικά παντοπωλεία και τα Σπίτια Γαλήνης της Εκκλησίας, με τις ανάγκες να αυξάνονται» σημειώνει ο κ. Γκίκας.

 

Στα κρεοπωλεία
Πτωτικές τάσεις καταγράφονται στις πωλήσεις κρεάτων στα κρεοπωλεία της ευρύτερης περιοχής του Νομού Μαγνησίας, με τους καταναλωτές και στην προκειμένη περίπτωση να περιορίζονται στα βασικά και απολύτως αναγκαία για το τραπέζι.
Η μείωση στις αγορές κρεάτων την τρέχουσα χρονιά αγγίζει το ποσοστό της τάξης του 20% κατά μέσο όρο.
«Μετά από τις αλλεπάλληλες περικοπές στα εισοδήματα» τονίζει ο πρόεδρος του Σωματείου Κρεοπωλών Νομού Μαγνησίας κ. Αντ. Κανελλόπουλος «είναι επόμενο να μειώνεται και η κατανάλωση στον κλάδο της διατροφής. Την τρέχουσα χρονιά διαπιστώνουμε μείωση στις πωλήσεις κρεάτων στο ποσοστό της τάξης του 20% κατά μέσο όρο συγκριτικά με την αντίστοιχη περσινή, καθώς οι καταναλωτές δεν έχουν την απαιτούμενη οικονομική δυνατότητα. Περιορίζονται πλέον στα απολύτως αναγκαία και απαραίτητα και αγοράζουν σε λιγότερες ποσότητες, με συνέπεια και την πτώση των τζίρων στον κλάδο» αναφέρει ο πρόεδρος του Σωματείου Κρεοπωλών Νομού Μαγνησίας.

 

Σούπερ μάρκετ
Σε λιγότερες ποσότητες και μόνο στα αναγκαία και στα βασικά περιορίζουν την τρέχουσα χρονιά οι καταναλωτές τις αγορές τους στα σούπερ μάρκετ του Νομού Μαγνησίας.
Σύμφωνα με υπεύθυνο μεγάλης αλυσίδας σούπερ μάρκετ στον Βόλο, οι καταναλωτές προσπαθούν να εκμεταλλεύονται πλέον τις προσφορές που υπάρχουν στα είδη διατροφής, αγοράζοντας αποκλειστικά και μόνο τα απολύτως απαραίτητα και αναγκαία και αυτά σε περιορισμένες πάντα ποσότητες.
Όπως αναφέρει ενδεικτικά, ακόμα και στις προσφορές οι καταναλωτές δεν αγοράζουν πλέον όπως το 2008, αλλά είναι συγκρατημένοι.
Στα προ της κρίσης χρόνια, αλλά και στα αντίστοιχα πρώτα οι καταναλωτές αγόραζαν στις προσφορές περισσότερες ποσότητες από το προσφερόμενο προϊόν, εκμεταλλευόμενοι τις μειωμένες τιμές, ενώ πλέον, πάντα στις προσφορές, αγοράζουν λιγότερες ποσότητες, όσες αρκούν για την κάλυψη των άμεσων αναγκών κάθε οικογένειας.

 

Λαϊκές αγορές
Το ποσοστό της τάξης του 30% αγγίζει η μείωση των δαπανών από τους καταναλωτές και στις λαϊκές αγορές της Μαγνησίας, με αντίστοιχη πτώση της κατανάλωσης.
Οι καταναλωτές κοιτούν πλέον τιμή και όχι ποιότητα, περιοριζόμενοι αποκλειστικά και μόνο στα αναγκαία και απολύτως απαραίτητα και αυτά σε ελάχιστες ποσότητες.
«Η κίνηση είναι πλέον αισθητά μειωμένη στο 30%» αναφέρει ο πρόεδρος του Συλλόγου Παραγωγών Λαϊκών Αγορών Νομού Μαγνησίας κ. Απ. Τσακανίκας «καθώς οι καταναλωτές αγοράζουν πια μόνο τα βασικά και απαραίτητα για τη διατροφή τους και σε περιορισμένες ποσότητες. Λίγα και αναγκαία αγοράζουν και πλέον δεν κοιτούν την ποιότητα, αλλά μόνο την τιμή» υπογραμμίζει ο πρόεδρος του Συλλόγου Παραγωγών Λαϊκών Αγορών Νομού Μαγνησίας.

 

Στην εμπορική αγορά
Πτώση στο ποσοστό της τάξης του 30% κατά μέσο όρο, συγκριτικά με την αντίστοιχη περσινή που συνέπεσε με την έναρξη των κεφαλαιακών ελέγχων, καταγράφεται στην εμπορική αγορά του Βόλου και της Νέας Ιωνίας. Οι έμποροι βρίσκονται σε απόγνωση, καθώς η κίνηση στα καταστήματα είναι υποτονική, με τους καταναλωτές να μην έχουν χρήματα και να μην πραγματοποιούν αγορές.
Η πτωτική τάση που καταγράφεται στην αγορά αποδίδεται από εμπόρους στην έλλειψη της απαιτούμενης ρευστότητας και στην εξάλειψη της αγοραστικής δύναμης των καταναλωτών, που δεν έχουν χρήματα προκειμένου να πραγματοποιούν τις αγορές τους.
«Η κίνηση στην εμπορική αγορά της πόλης» επισημαίνει ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Βόλου και Νέας Ιωνίας κ. Κ. Τσέλιος «είναι υποτονική και η πτώση ανέρχεται στο 30% συγκριτικά με την αντίστοιχη περσινή περίοδο. Το ποσοστό της απώλειας είναι μεγαλύτερο αναλογικά αν ληφθεί υπόψη ότι πέρυσι άρχισε η εφαρμογή των κεφαλαιακών ελέγχων. Είναι, επομένως, ανησυχητικό το γεγονός ότι φέτος η κατάσταση είναι χειρότερη από πέρυσι. Δεν είναι λογικό φέτος να είμαστε πιο κάτω από πέρυσι. Στην αγορά δεν υπάρχουν ούτε κίνηση, ούτε τζίρος. Η πτώση αποδίδεται στο γεγονός ότι ο κόσμος δεν έχει χρήματα και είναι διστακτικός στις κινήσεις του γιατί φοβάται και δικαιολογημένα» τονίζει ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Βόλου και Νέας Ιωνίας.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το