Τοπικά

Βόλος: Ανησυχία για μαθητές δύο ταχυτήτων στα σχολεία

Έκδηλη είναι η ανησυχία στις τάξεις γονέων και εκπαιδευτικών για μαθητές δύο ταχυτήτων τη νέα σχολική χρονιά, καθώς θα υπάρξουν περιπτώσεις παιδιών που δεν θα είναι εφικτό για υγειονομικούς λόγους να παρευρεθούν στο σχολείο, ενώ την ίδια στιγμή αρκετοί μπορεί να μην έχουν στα σπίτια τους ψηφιακό εξοπλισμό για να κάνουν την τηλεκπαίδευση.
Το υπουργείο Παιδείας ανακοίνωσε τα κριτήρια με τα οποία ένας μαθητής μπορεί να μη δίνει το «παρών» στο σχολείο για λόγους υγειονομικούς. Ο μαθητής αυτός θα συμμετέχει σε μαθήματα τηλεκπαίδευσης. Τι γίνεται, όμως στην περίπτωση που δεν διαθέτει τον απαιτούμενο ψηφιακό εξοπλισμό, όπως υπολογιστή ή σύνδεση με το διαδίκτυο;
Και τέτοια προβλήματα παρουσιάστηκαν σε εκτεταμένο βαθμό την περασμένη άνοιξη, καθώς δεν είναι δεδομένο ότι σε όλα τα σπίτια υπάρχουν οι ψηφιακές υποδομές που για κάποιους θεωρούνται αυτονόητες.

Το πρόβλημα είναι πως το καλοκαίρι το υπουργείο Παιδείας έστειλε ελάχιστα τάμπλετ στα σχολεία για να εξυπηρετηθούν ανάγκες της σχολικής μονάδας. Σε σχολείο της Νέας Ιωνίας για 500 μαθητές, εστάλησαν δέκα τάμπλετ. «Ο αριθμός αυτός των τάμπλετ δεν μπορεί να βοηθήσει όσους μαθητές ή εκπαιδευτικούς χρειαστούν ψηφιακό εξοπλισμό για να κάνουν τηλεκπαίδευση στο σπίτι τους» τόνισε ο διευθυντής.

Ο πρόεδρος της Ένωσης Γονέων και Κηδεμόνων Βόλου κ. Ηλίας Κουτσερής αναφέρθηκε στον κίνδυνο δημιουργίας μαθητών δύο ταχυτήτων» λέγοντας πως «η εμπειρία μας από την εξ αποστάσεως εκπαίδευση την άνοιξη μάς έδειξε πως κάποιοι μαθητές δεν είχαν υπολογιστές, συνδέσεις ίντερνετ στα σπίτια τους και δυσκολεύτηκαν πολύ ή δεν μπόρεσαν να συμμετέχουν στην εκπαιδευτική διαδικασία. Στη συνέχεια το υπουργείο Παιδείας απέστειλε μερικά tablet μόνο στα σχολεία. Τι θα γίνει λοιπόν, με αυτά τα παιδιά που δεν διαθέτουν ψηφιακές υποδομές και εξοπλισμό στα σπίτια τους, αν εμφανιστεί ένα κρούσμα σε μαθητές και κλείσει το τμήμα, επομένως γίνονται μαθήματα για κάποιες μέρες μέσω τηλεκπαίδευσης; Εγκυμονεί κίνδυνος ύπαρξης μαθητών δύο ταχυτήτων. Στο ίδιο πλαίσιο δεν ακούσαμε κάτι από την υπουργό για την κάλυψη της ύλης μαθημάτων που δεν διδάχτηκε, αλλά και για τους μαθητές που δεν μπόρεσαν να παρουσιαστούν στα σχολεία ούτε όταν αυτά άνοιξαν μετά την καραντίνα».

Από την πλευρά του ο πρόεδρος του συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Μαγνησίας κ. Απόστολος Μούσιος δήλωσε πως «υπάρχουν μαθητές που για υγειονομικούς λόγους των ιδίων ή και του οικογενειακού τους περιβάλλοντος έχουν να εμφανιστούν στο σχολείο από τις 12 Μαρτίου και ίσως να μην μπορέσουν να παρευρεθούν από τις 14 Σεπτεμβρίου, οπότε και θα ξεκινήσουν τα σχολεία. Αυτοί οι μαθητές θα παραμένουν στα σπίτια τους και ακόμη και αν συμμετέχουν στην τηλεκπαίδευση, δεν θα έχουν την παιδαγωγική και κοινωνική αλληλεπίδραση που θα πετύχαιναν φοιτώντας καθημερινά στο σχολείο.

Μάλιστα πρόσθεσε πως παρόμοιο θέμα θα δημιουργηθεί και με τους εκπαιδευτικούς που δεν θα μπορέσουν να παρευρίσκονται στα σχολεία, επειδή ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες. Πέρσι 30 εκπαιδευτικοί δήλωσαν αδυναμία και φέτος, όσοι παραμείνουν σπίτι, θα κάνουν τηλεκπαίδευση στους μαθητές που επίσης θα είναι στο σπίτι. Εδώ, όμως θα πρέπει να ενισχυθεί το δίκτυο ψηφιακών υποδομών, ώστε τα μαθήματα να διεξάγονται απρόσκοπτα, καθώς ήδη αυτές τις μέρες το σύστημα δείχνει να «πέφτει» συνεχώς και τα σχολεία να αδυνατούν να συμπληρώσουν στις ψηφιακές φόρμες τα στοιχεία που ζητεί το υπουργείο Παιδείας».

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το