Τοπικά

Βόλος: 25 ταξί με φυσικό αέριο και υβριδικά

 

Πέντε υβριδικά και 20 με φυσικό αέριο είναι τα ταξί που κυκλοφορούν αυτή τη στιγμή στον Βόλο, ενώ κανένα ταξί δεν κινείται αποκλειστικά μέσω ηλεκτρικής ενέργειας.
Εδώ και λίγες μέρες «τρέχει» η προθεσμία για τις αιτήσεις στα «πράσινα» ή διαφορετικά τα ηλεκτρικά ταξί.
Πιο συγκεκριμένα το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας ανακοίνωσε πως τέθηκε σε λειτουργία η ηλεκτρονική πλατφόρμα της δράσης «πράσινα ταξί» https://prasinataxi.gov.gr, για την υποβολή αιτήσεων από τους ενδιαφερόμενους. Mε το νέο πρόγραμμα δίνεται η δυνατότητα επιδότησης σε ιδιοκτήτες ταξί, για αγορά ή χρονομίσθωση (leasing) αμιγώς ηλεκτρικού οχήματος ταξί, καθώς και για αγορά και εγκατάσταση «έξυπνου» σημείου επαναφόρτισης ηλεκτρικού οχήματος.
Η επιδότηση (οικολογικό bonus) ανέρχεται σε ποσοστό 40%, με το μέγιστο ποσό να φθάνει τις 22.500 ευρώ. Επίσης, λαμβάνεται ειδική μέριμνα για τα ΑμεΑ, τις οικογένειες με 3 εξαρτώμενα τέκνα και άνω και τους νέους έως 29 ετών, με ξεχωριστή προσαύξηση σε κάθε κατηγορία.
Η νέα δράση «πράσινα ταξί» συνολικού προϋπολογισμού 40 εκατ. ευρώ, χρηματοδοτείται από πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας με σκοπό την προώθηση της ηλεκτροκίνησης στον στόλο των ταξί που κυκλοφορούν εντός της ελληνικής επικράτειας με αντικατάσταση περίπου 2.000 παλιών και ρυπογόνων οχημάτων με νέα αμιγώς ηλεκτρικά.
Ο πρόεδρος του Συνεταιρισμού volos taxi κ. Ευδόλιμος Πασχαλίδης αναφερόμενος στην επιδότηση που «τρέχει» για τα «πράσινα» ταξί τόνισε πως «εμείς θέλουμε να υπάρχει επιδότηση όχι μόνο για τα ηλεκτρικά ταξί που είναι ουσιαστικά τα λεγόμενα και «πράσινα ταξί», αλλά και για όλους τους τύπους καυσίμων.
Για τα ηλεκτρικά οχήματα το ζήτημα είναι η έλλειψη υποδομών, καθώς δεν υπάρχουν σταθμοί φόρτισης. Στον Βόλο οι χώροι με φορτιστές για τα ηλεκτρικά οχήματα είναι πολύ λίγοι, ενώ ο Δήμος Βόλου έχει εκπονήσει ένα σχέδιο με 120 σημεία φόρτισης μεταξύ αυτών και πιάτσες των ταξί, αλλά για να υλοποιηθεί θα περάσει καιρός. Επίσης υπάρχει και το οικονομικό ζήτημα, καθώς δεν διαθέτουν πολλοί συνάδελφοι τη δυνατότητα για να διαθέσουν χρήματα προκειμένου να αγοράσουν ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο το οποίο έχει κόστος πάνω από 40.000-50.000 ευρώ. Για τον λόγο αυτό εμείς ζητούμε από το κράτος να προβεί στην επιδότηση και άλλων τύπων καυσίμων μέσω των οποίων κινούνται τα οχήματα, όπως είναι τα υβριδικά αυτοκίνητα, τα οχήματα με φυσικό αέριο, ακόμη και τα πετρελαιοκίνητα οχήματα. Στον Βόλο κυκλοφορούν πέντε υβριδικά ταξί, όπου 60-70 χιλιόμετρα καλύπτονται με ηλεκτρισμό και τα άλλα χιλιόμετρα από καύσιμο, και οι συνάδελφοι λένε πως είναι ικανοποιημένοι. Επίσης στον Βόλο κυκλοφορούν και 20 ταξί με φυσικό αέριο για το οποίο υπήρχε παλιότερα επιδότηση, αλλά διακόπηκε. Μάλιστα λόγω αυτής της διακοπής σταμάτησε και η επιδότηση δημιουργίας σταθμών τροφοδοσίας με φυσικό αέριο. Στο νέο πρόγραμμα για τα «πράσινα ταξί» προβλέπεται και η επιδότηση για σταθμούς φόρτισης, αλλά ένας οδηγός ταξί θα πρέπει να διαθέτει πιλοτή για να μπορεί να σταθμεύει το όχημά του και να το φορτίζει».

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το