Παραπολιτικά

Βενζίνη ΙΙ

Όλοι το γνωρίζουν, όλοι το λένε, αλλά λύση δεν δίνεται. Οι φόροι στα υγρά καύσιμα στην Ελλάδα αποτελούν το μεγαλύτερο ποσοστό στην τελική τιμή που καλείται να πληρώσει ο καταναλωτής στην αντλία. Για να γίνει πιο εύκολα αντιληπτό, αρκεί κανείς να διαβάσει το παρακάτω παράδειγμα για να καταλάβει πώς φτάνει σε τόσο υψηλά επίπεδα η τιμή στην αντλία. Την Πέμπτη 11 Μαΐου η τιμή διυλιστηρίου της βενζίνης 95 οκτανίων διαμορφώθηκε στα 0,6274 ευρώ ανά λίτρο. Οι φόροι, τα τέλη και οι λοιπές επιβαρύνσεις αντιστοιχούν σε 1,0678 ευρώ ανά λίτρο. Την Παρασκευή 12 Μαΐου η μέση τιμή λιανικής της βενζίνης 95 οκτανίων διαμορφώθηκε στο 1,8260 ευρώ ανά λίτρο. Επίσης το εκτιμώμενο περιθώριο των πρατηριούχων και των εταιρειών εμπορίας υπολογίζεται κατά μέσο όρο στο 0,1308 ανά λίτρο. Με λίγα λόγια η τελική τιμή λιανικής διαμορφώνεται από την τιμή διυλιστηρίου κατά 34,36%, από τους φόρους κατά 58,48%, και από τα εκτιμώμενα περιθώρια των εταιρειών εμπορίας, των μεταφορέων υγρών καυσίμων και των πρατηρίων κατά 7,16%.
Λ.Α.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το