Οικονομία

Βαρύτατες ποινές για τις «πειραγμένες» αντλίες

antlies
Κλείνει το υπουργείο Οικονομίας και Ανάπτυξης τα νομικά «παράθυρα» της δυνατότητας επαναλειτουργίας παράνομων πρατηρίων καυσίμων που είχαν εντοπιστεί και τιμωρηθεί για τις «πειραγμένες» αντλίες, ενώ θεσπίζει την ποινή φυλάκισης και την αφαίρεση της άδειας και σε κατασκευαστές και εταιρείες εγκατάστασης.

Ειδικότερα, με τροπολογία που κατέθεσε χθες στη Βουλή η υφυπουργός Βιομηχανίας Θεοδώρα Τζάκρη, κάνει πιο αυστηρό το πλαίσιο επιβολής ποινών σε όσους συλληφθούν να κλέβουν τους οδηγούς ΙΧ έχοντας παρέμβει με οποιονδήποτε τρόπο στις αντλίες.
Η παρέμβαση της υφυπουργού έρχεται μετά τα αποκαλυπτικά δημοσιεύματα του «Εθνους» στις 4 Ιουλίου αναφορικά με τα αποτελέσματα ελέγχου του υπουργείου σε βενζινάδικα, όπου εντοπίστηκαν περιπτώσεις με πειραγμένες αντλίες, καθώς και στις 2 Αυγούστου, που αφορούσε στην έξαρση του λαθρεμπορίου, της νοθείας και των παραβάσεων σε αντλίες του υγραερίου κίνησης.
Ειδικότερα, με την τροπολογία που κατέθεσε η κ. Τζάκρη, οι βασικές αλλαγές που έρχονται είναι:
1. Προβλέπεται για πρώτη φορά η αφαίρεση της άδειας λειτουργίας και η απαγόρευση έκδοσης νέας για 10 χρόνια, όχι μόνο για τη συγκεκριμένη εγκατάσταση όπου εντοπίστηκαν οι «πειραγμένες» αντλίες καυσίμων, αλλά σε οποιοδήποτε σημείο. Η απαγόρευση ισχύει για διευρυμένο κύκλο προσώπων που συνδέονται από θέσεις ευθύνης με την επιχειρησιακή εκμετάλλευση της εταιρείας.

Για την ακρίβεια, το σχετικό άρθρο αναφέρει: «Δεν επιτρέπεται η χορήγηση νέας άδειας λειτουργίας παρόμοιας επιχείρησης στον παραβάτη φυσικό πρόσωπο ή σε όποιον σχετίζεται με την επιχειρησιακή εκμετάλλευση της επιχείρησης, στην οποία εντοπίζεται η παραβατική συμπεριφορά σε θέση ευθύνης, ή σε σύζυγο ή σε συγγενείς αυτού μέχρι δευτέρου βαθμού ή σε νομικό πρόσωπο, στο οποίο ο παραβάτης ή ο σύζυγος ή συγγενείς αυτού μέχρι δευτέρου βαθμού συμμετέχουν στη διοίκησή του με οποιονδήποτε τρόπο ή στο εταιρικό του κεφάλαιο κατά ποσοστό τουλάχιστον 50%, για χρονικό διάστημα 10 ετών από την αφαίρεση της άδειας».
2. Οι ιδιοκτήτες πρατηρίων στα οποία θα εντοπιστούν αποκλίσεις στις αντλίες της βενζίνης άνω του 1,5% και του υγραερίου άνω του 3% θα τιμωρούνται όχι μόνο με αφαίρεση της άδειας για τη συγκεκριμένη εγκατάσταση αλλά και με πρόστιμο 30.000 ευρώ ανά αντλία καθώς και με πρόβλεψη απαγόρευσης άσκησης παρόμοιας δραστηριότητας για την επόμενη δεκαετία.
3. Ερχεται αντιμέτωπος με την ποινή της κάθειρξης και προστίμου ύψους 100.000 ευρώ όποιος εμπορεύεται, παραχωρεί, κατασκευάζει, εγκαθιστά ή σφραγίζει τα μέσα για τη διάπραξη του αδικήματος. Αν πρόκειται για εκπρόσωπο εξουσιοδοτημένου συνεργείου και διαπιστωθεί ξανά παράβαση σε 10 χρόνια από την επιβολή της κύρωσης, αφαιρείται επιπλέον οριστικά η εξουσιοδότηση.
4. Με 100.000 ευρώ πρόστιμο τιμωρούνται και οι έμποροι και κατασκευαστές συστημάτων μέτρησης ποσότητας καυσίμων αν αυτά δεν συμμορφώνονται με το εθνικό ή κοινοτικό θεσμικό πλαίσιο.
5. Στις ποινικά κολάσιμες πράξεις, τις παραβάσεις, προστίθενται και ο εντοπισμός ιχνών καταδολίευσης αλλά και η μη εγκεκριμένη τροποποίηση εξαρτημάτων που επηρεάζουν τα μετρολογικά δεδομένα.
6. Με φυλάκιση τουλάχιστον τριών χρόνων τιμωρείται αν ο υπαίτιος διαπράττει την παράβαση αυτή κατ’ επάγγελμα ή κατά συνήθεια.
Εξάλλου, ο γενικός γραμματέας Δημοσίων Εσόδων Γιώργος Πιτσιλής, με ενημερωτικό σημείωμα που απέστειλε στο «Εθνος» και με αφορμή το χθεσινό δημοσίευμα για το λαθρεμπόριο στο υγραέριο κίνησης, κάνει μεταξύ άλλων γνωστό πως στις 23 Ιουνίου εξέδωσε απόφαση αναφορικά με τον έλεγχο της νόμιμης χρησιμοποίησης των υγραερίων, που τίθενται σε ανάλωση ως καύσιμα κινητήρων οχημάτων.
Ειδικότερα, όπως αναφέρει, προβλέπονται νέες υποχρεώσεις τόσο για τις εταιρείες εμπορίας υγραερίου, όσο και για τα πρατήρια, προκειμένου να διευκολύνονται οι έλεγχοι από τα αρμόδια τελωνεία, αλλά και να παρακολουθείται το υγραέριο σε όλο το κύκλωμα διακίνησής του και όχι μόνο στα πρατήρια. Συγκεκριμένα οι εταιρείες εμπορίας υγραερίου υποχρεούνται να συντάσσουν ετήσια κατάσταση παραληπτών με τις παραδοθείσες ποσότητες υγραερίου όλων των χρήσεων και όχι μόνο του υγραερίου κίνησης, την οποία θα υποβάλλουν στην αρμόδια τελωνειακή αρχή καθώς και να συντάσσουν ετήσιο ισοζύγιο με τις τελωνισθείσες ποσότητες για κάθε τύπο υγραερίου.

Πηγή www.ethnos.gr

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το