Τοπικά

«Τσεκ ιν» πίσω από τζάμι… Στο 60% οι ακυρώσεις των κρατήσεων από το εξωτερικό στα ξενοδοχεία της Μαγνησίας

Ζοφερό προβλέπεται το μέλλον του ελληνικού τουρισμού, με τις ακυρώσεις κρατήσεων στα ξενοδοχεία του Βόλου και ολόκληρης της Μαγνησίας να είναι καθημερινές, φτάνοντας σε πολλές περιπτώσεις τουλάχιστον στο 60% αυτών που είχαν κλείσει δωμάτια από το εξωτερικό, ενώ σύμφωνα με ιδιοκτήτες καταλυμάτων γερμανικές και βρετανικές εταιρείες τους έχουν ειδοποιήσει, ότι δεν πρόκειται το φετινό καλοκαίρι να στείλουν τουρίστες, τόσο στη νησιωτική, όσο και στην ηπειρωτική περιοχή.

Παράλληλα βρίσκονται σε αναμονή των ανακοινώσεων των λοιμωξιολόγων, της κυβέρνησης και του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου, για το τι μέτρα πρέπει να λάβουν, για να λειτουργήσουν μετά την άρση των περιοριστικών μέτρων, τις μονάδες τους. Μάλιστα φέρονται διατεθειμένοι, σε περίπτωση που τους ζητηθεί, να εφαρμόσουν καινοφανείς πρακτικές, όπως να τοποθετήσουν ένα προστατευτικό τζάμι ανάμεσα σε πελάτες και στον υπάλληλο, που θα πραγματοποιεί το τσεκ ιν, ή να ακολουθήσουν το παράδειγμα της Κύπρου, με την κατάργηση του μπουφέ, ώστε να μη χρησιμοποιούν τα ίδια σκεύη πολλοί τουρίστες. Βέβαια όλα αυτά βρίσκονται στο επίπεδο των φημών και ακόμα δεν έχουν ξεκαθαρίσει οι κατευθυντήριες γραμμές, που θα δοθούν από τις υγειονομικές υπηρεσίες της χώρας. Οι πρώτες πληροφορίες υποστηρίζουν πως από τα μέσα ή τα τέλη Ιουνίου θα δοθεί η δυνατότητα να ανοίξουν για το κοινό τα τουριστικά καταλύματα, με τον ξενοδόχο Πάρι Κονιόρδο να τονίζει στη «Θ», ότι ακόμα και τότε να πάρουν το «πράσινο» φως, προκειμένου να λειτουργήσουν, μια μονάδα για να ετοιμαστεί, θα χρειαστεί 30-40 ημέρες…

Συγκεκριμένα, θα απαιτηθεί να γίνει συντήρηση των μηχανημάτων, καθαρισμός των δωματίων, να αποκατασταθούν ενδεχόμενες φθορές που προκλήθηκαν μέσα στο διάστημα που ήταν κλειστά τα ξενοδοχεία κ.ά. «Ο τουρισμός έχει πάθει σοκ, με τη μείωση στις κρατήσεις να ξεπερνά το 40% και σε περίπτωση που δεν βρεθεί σύντομα ένα γρήγορο και αξιόπιστο τεστ για τον κορωνοϊό, ώστε ο τουρίστας να λαμβάνει ένα πιστοποιητικό από το αεροδρόμιο, ότι μπορεί να ταξιδέψει, τότε δεν θα πάει διακοπές στα νησιά, παρά στη διπλανή του πόλη ή στην εξοχή. Επίσης πώς μπορεί κάποιος να μείνει μέσα στο αεροπλάνο για τέσσερις ώρες, φορώντας μάσκα; Απλά δεν θα υποστεί αυτή τη διαδικασία και δεν θα έρθει», αναφέρει χαρακτηριστικά ο κ. Κονιόρδος. Εξηγεί πως η Ισπανία, η χώρα που δέχεται τους περισσότερους τουρίστες στην Ευρώπη, ανακοίνωσε πως φέτος το καλοκαίρι θα απέχει από οποιαδήποτε τουριστική δραστηριότητα, ενώ στην Ελλάδα, σε δυσχερέστερη θέση βρίσκονται τα νησιά, όπως για παράδειγμα η Σκιάθος, η Σκόπελος, αλλά και τα δημοφιλή των Κυκλάδων, των Επτανήσων, και των Δωδεκανήσων, που έχουν απευθείας αεροπορικές συνδέσεις με το εξωτερικό, μέσω πτήσεων τσάρτερ, με τη μείωση να πρόκειται να ξεπεράσει το 50%.

«Ήδη βρετανικές και γερμανικές εταιρείες έχουν ανακοινώσει, πως δεν θα στείλουν πελάτες, τόσο στη Μαγνησία, όσο και αλλού. Με τα έξοδα για τους ξενοδόχους να τρέχουν και τον τζίρο να κατακρημνίζεται, ερώτημα είναι πώς θα ζήσουν και οι εργαζόμενοι στον κλάδο. Το μέλλον του τουρισμού είναι ζοφερό», προβλέπει ο κ. Κονιόρδος. Στο 60% φτάνουν οι ακυρώσεις σε κρατήσεις, εκτιμά ο ιδιοκτήτης ξενοδοχειακής μονάδας στον Βόλο Μιλτ. Μουστακαλής, ο οποίος υποστηρίζει πως η φετινή τουριστική σεζόν είναι χαμένη, ενώ ερώτημα αποτελεί, το πώς θα πραγματοποιηθούν γαμήλια τραπέζια τους επόμενους μήνες και σε περίπτωση που τον προσεχή χειμώνα έχουμε ένα δεύτερο κύμα πανδημίας, πώς θα λειτουργήσουν τα ξενοδοχεία της πόλης, ειδικά την περίοδο των γιορτών.

Σε αναμονή ανακοινώσεων
Κοσμογονικές θα είναι οι αλλαγές που θα υπάρξουν τους επόμενους μήνες στη λειτουργία των ξενοδοχειακών μονάδων, με τους παράγοντες της αγοράς να περιμένουν τις κατευθυντήριες οδηγίες από τους αρμόδιους φορείς, για το πώς θα λειτουργήσουν. Ήδη έχουν αρχίσει να ακούγονται διάφορες φήμες για περιορισμό των φιλοξενούμενων, ότι αντισηπτικά θα προστεθούν σε κάθε δωμάτιο, ότι οι ίδιοι οι πελάτες θα εκτελούν χρέη καμαριέρας, προκειμένου να αποφεύγεται η πιθανή έκθεση των επαγγελματιών στον κορωνοϊό κ.ά., αλλά προς το παρόν όλα αυτά είναι λύσεις, που ίσως εξεταστούν από τις Αρχές. Σε αυτό το κλίμα ο Πάρις Κονιόρδος τονίζει πως ακούγονται πολλά πράγματα αναφορικά με την επόμενη ημέρα, αλλά περιμένουν να ακούσουν τι θα πουν οι ειδικοί και οι υπηρεσίες υγείας. «Ήδη ενημερώνουμε το προσωπικό και λαμβάνουμε οδηγίες από τις υπηρεσίες ελέγχου, κάτι που θα γίνει περισσότερο εξειδικευμένα τους επόμενους μήνες. Θεωρώ πάντως ότι το καταρτισμένο προσωπικό, όπως είναι οι καμαριέρες, μπορούν να απολυμάνουν καλύτερα ένα δωμάτιο, παρά ο πελάτης. Λύσεις υπάρχουν, όπως για παράδειγμα το τσεκ ιν να γίνεται πίσω από ένα τζάμι για την προστασία εργαζομένων και πελατών», καταλήγει ο κ. Κονιόρδος.

«Περιμένω να δω τις τελικές αποφάσεις, τις Πράξεις Νομοθετικού Περιεχομένου (ΠΝΠ), της κυβέρνησης για το πώς θα λειτουργήσουμε. Πολλά λέγονται και ακούγονται, αλλά θα πρέπει να είμαστε προσεκτικοί. Να δούμε τι θα μας πουν, πού δηλαδή να τοποθετήσουμε τα αντισηπτικά, σε τι απόσταση θα πρέπει να βρίσκονται οι πελάτες και γενικά να δοθεί ένας «χάρτης», για το τι θα κάνουμε», σημειώνει ο κ. Μουστακαλής. Στο ίδιο μήκος κύματος και υπάλληλοι ξενοδοχειακής μονάδας της Σκιάθου, που αναμένουν ενημέρωση από το κράτος και το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο, καθώς προκύπτουν πολλά ερωτήματα και απορίες, για τον τρόπο λειτουργίας από τα τέλη Ιουνίου. Μερικά από αυτά είναι πόσος κόσμος θα φιλοξενείται σε κάθε κατάλυμα, τι θα φορά το προσωπικό, εάν θα ισχύει η υπηρεσία δωματίου (room service), πώς θα γίνεται ο καθαρισμός του εξοπλισμού, ενώ υπάρχει το προηγούμενο της Κύπρου, όπου σε κάποιες μονάδες δεν λειτουργεί ο μπουφές για την αποφυγή συνωστισμού ή χρήσης των ίδιων σκευών (κουτάλια, πιρούνια, πιάτα) μεταξύ των πελατών.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το