Τοπικά

Τροχαία: Δεν μπορεί να υπάρξει αστυνόμευση στους λεωφορειόδρομους

ΜΠΕΟΣ ΛΕΩΦΟΡΕΙΟΔΡΟΜΟΙ

Με οριακή πλειοψηφία, η δημοτική αρχή «πέρασε» από την Επιτροπής Βιώσιμης Κινητικότητας τη δημιουργία λεωφορειοδρόμων στις οδούς Δημητριάδος και Ιάσονος. Η δημιουργία των λεωφορειοδρόμων θα επιφέρει σημαντικές αλλαγές στη λειτουργία του κεντρικού ιστού, με απαγορεύσεις στη στάση και τη στάθμευση.

Οι εκπρόσωποι των μειοψηφιών, ο εκπρόσωπος του ΤΕΕ και η Τροχαία καταψήφισαν την εισήγηση. «Εμείς έχουμε πλειοψηφία και θα την περάσουμε», δήλωσε ο πρόεδρος της Επιτροπής , αντιδήμαρχος κ. Σταυρίδης.

«Αυτός είναι πραγματικός φασισμός. Να αρνείστε τον διάλογο και να μην έχετε περάσει τις αποφάσεις από διαβούλευση» δήλωσε η εκπρόσωπος της μείζονος μειοψηφίας κ. Φωτεινή Κοκκινάκη.

Η καταψήφιση της εισήγησης δεν έγινε γιατί υπήρξε διαφωνία με την δημιουργία των λεωφορειοδρόμων, αλλά γιατί η εισήγηση κατατέθηκε την προηγούμενη ημέρα, ενώ πολλοί δεν την είχαν καν λάβει. Επίσης επισημάνθηκε πως δεν είναι δυνατόν να μην υπάρχει κανένας διάλογος με τους εμπλεκόμενους φορείς της πόλης για τόσο σοβαρές αποφάσεις.

Ο εκπρόσωπος της Τροχαίας ξεκαθάρισε από την πλευρά του ότι υπάρχει αδυναμία αστυνόμευσης του μέτρου.

Σύμφωνα με την απόφαση που λήφθηκε οι λεωφορειόδρομοι θα λειτουργούν αποκλειστικά για λεωφορεία και ταξί και θα καταργηθούν στις δύο οδούς οι κάδοι.

Σύμφωνα με μια πρόταση που κατατέθηκε και δεν αναλύθηκε , θα περνά από τις δύο οδούς κάθε μια ώρα ένα φορτηγάκι και θα συγκεντρώνει τα απορρίμματα από τις πολυκατοικίες.

Οι λεωφορειόδρομοι θα λειτουργήσουν ως εξής:

Η βορινή (δεξιά προς την κίνηση) λωρίδα της οδού Δημητριάδος, στο τμήμα αυτής από Φιλελλήνων έως Μπόρελ και η νότια (δεξιά προς την κίνηση) λωρίδα της οδού Ιάσονος, στο τμήμα αυτής από Μπόρελ έως Φιλελλήνων.

Οι λωρίδες αυτές θα επισημανθούν με ιδιαίτερο χρωματισμό, και θα υλοποιηθεί η προβλεπόμενη οριζόντια και κάθετη σήμανση.

Για τον σαφή διαχωρισμό των συγκεκριμένων λωρίδων κυκλοφορίας από τις υπόλοιπες, θα τοποθετηθούν ειδικά «μάτια γάτας».

Έρχονται οι εσοχές, φεύγουν οι κορύνες

Ο Δήμος Βόλου, με Κανονιστικές Αποφάσεις Δημοτικού Συμβουλίου, έχει καθορίσει ωράριο φορτοεκφόρτωσης, προκειμένου να εξυπηρετούνται οι επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στο κέντρο της πόλης. Το ωράριο αυτό, δεν εφαρμόζεται και καθημερινά προκαλείται χάος στους δρόμους.

Η φορτοεκφόρτωση για την τροφοδοσία καταστημάτων και επιχειρήσεων στο κέντρο, ιδιαίτερα μετά και από την κατάργηση της Δημοτικής Αστυνομίας, πραγματοποιείται αυθαίρετα και προκαλεί επιβάρυνση στην κυκλοφορία, ιδιαίτερα στις ώρες αιχμής.

Για τις ανάγκες φορτοεκφόρτωσης σε κεντρικές οδούς όπως  η Γρ. Λαμπράκη και η Κ. Καρτάλη, έχουν υλοποιηθεί ειδικές εσοχές εκτός του οδοστρώματος και επικουρικά, θέσεις φορτοεκφόρτωσης έχουν δεσμευθεί σε κάθετες στις κύριες αρτηρίες οδούς, (28ης Οκτωβρίου, Γαλλίας, Ανθ. Γαζή κλπ), σύμφωνα με κανονιστική απόφαση.

Η στάση για φορτοεκφόρτωση εμπορευμάτων θα επιτρέπεται στα σημεία του οδικού δικτύου όπου απαγορεύεται η στάθμευση, καθημερινά κατά τις ώρες 21:00 – 09:00.

Η φορτοεκφόρτωση να πραγματοποιείται αποκλειστικά από οχήματα μέγιστου βάρους 3 τόνων.

Για τα καταστήματα κάθε είδους, των οποίων το συνολικό εμβαδόν (συμπεριλαμβανομένων βοηθητικών και αποθηκευτικών χώρων) υπερβαίνει τα 300 τ.μ. και τα οποία βρίσκονται εντός των διοικητικών ορίων του ενιαίου Δήμου Βόλου, η συνολική λειτουργία της φορτοεκφόρτωσης, της στάθμευσης και της πρόσβασης, θα αποτελεί αντικείμενο εμπεριστατωμένης μελέτης επιπτώσεων στην κυκλοφορία και την στάθμευση, η οποία θα εξετάζεται και να εγκρίνεται από την Διεύθυνση Βιώσιμης Κινητικότητας. Η συγκεκριμένη έγκριση, θα αποτελεί προαπαιτούμενο για την έκδοση αδείας λειτουργίας του καταστήματος και θα ισχύει για τρία χρόνια.

Ειδικά για τα καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος που αναπτύσσονται στις κύριες αρτηρίες του υφιστάμενου οδικού δικτύου του Δήμου Βόλου, ανεξαρτήτως συνολικής επιφανείας, η επιρροή της λειτουργίας τους στην κυκλοφορία και τη στάθμευση θα αποτελεί αντικείμενο αντίστοιχης μελέτης, η οποία να εξετάζεται και να εγκρίνεται από την Διεύθυνση Βιώσιμης Κινητικότητας.

Όσον αφορά τα υφιστάμενα καταστήματα, ανεξαρτήτως είδους,  επιφανείας και θέσεως, στα οποία διαπιστώνεται από την Διεύθυνση Βιώσιμης Κινητικότητας, ότι η λειτουργία τους επιφέρει σημαντικά προβλήματα στην κυκλοφορία και τη στάθμευση, θα υποχρεούνται στη λήψη ιδιαίτερων μέτρων περιορισμού των κυκλοφοριακών επιπτώσεων που δημιουργούν.

Σε περίπτωση μη συμμόρφωσης με τα προτεινόμενα μέτρα, η άδεια του καταστήματος δύναται να αρθεί, κατόπιν σχετικής εισηγήσεως προς την αρμόδια για την έκδοση αδειών λειτουργίας Υπηρεσία.

Θα απαγορευθεί πλήρως η στάση και η στάθμευση οχημάτων, στο τμήμα της οδού Δημητριάδος, από Φιλελλήνων έως Ελ. Βενιζέλου (πινακίδες Ρ40) και θα απομακρυνθούν οι πλαστικοί επαναφερόμενοι οριοδείκτες διαχωρισμού ρευμάτων κυκλοφορίας που έχουν τοποθετηθεί στο συγκεκριμένο τμήμα.

Θα απαγορευθεί η στάση και η στάθμευση οχημάτων, στο βορινό (δεξιά ως προς την κίνηση) τμήμα της οδού Δημητριάδος, από Ελ. Βενιζέλου έως Μπόρελ.

Για τις ανάγκες προσωρινής στάσης οχημάτων επί της οδού Δημητριάδος, θα δημιουργηθούν έξι εσοχές στο νότιο πεζοδρόμιο της οδού Δημητριάδος, (μεταξύ Μαυροκορδάτου – Ογλ, Ογλ – Κουμουνδούρου, Κουμουνδούρου – Γκλαβάνη, Αγ. Νικολάου – Σπυρίδη, Τοπάλη – Εργ. Κέντρου, Κ. Καρτάλη – Αντωνοπούλου),  μέγιστου μήκους 10 μ., με τοποθέτηση πινακίδας Ρ39.

Θα απαγορευθεί πλήρως η στάση και η στάθμευση οχημάτων, στο τμήμα της οδού Ιάσονος, από Μπόρελ έως Φιλελλήνων (πινακίδες Ρ40) και θα απομακρυνθούν οι πλαστικοί επαναφερόμενοι οριοδείκτες διαχωρισμού ρευμάτων κυκλοφορίας που έχουν τοποθετηθεί στο συγκεκριμένο τμήμα.

Για τις ανάγκες προσωρινής στάσης οχημάτων επί της οδού Ιάσονος, θα δημιουργηθούν έξι εσοχές στο βόρειο πεζοδρόμιο της οδού Ιάσονος, (μεταξύ Σόλωνος – Κοραή, Ελ. Βενιζέλου – Αντωνοπούλου, Κ. Καρτάλη – Εργ. Κέντρου, Τοπάλη – Αρτεμισίου, Αγ. Νικολάου – Γκλαβάνη, Κουμουνδούρου – Ογλ), μέγιστου μήκους 10 μ., με τοποθέτηση πινακίδας Ρ39.

Για ανάγκες φορτοεκφόρτωσης και προσωρινής στάσης οχημάτων που μπορεί να προκύψουν μελλοντικά, θα χωροθετούνται ειδικές θέσεις, σε κρίσιμα σημεία, κατόπιν μελέτης και εισήγησης της Διεύθυνσης Βιώσιμης Κινητικότητας.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το