Τοπικά

Τρεις υποψήφιοι των πανελλαδικών από τον Βόλο αρίστευσαν στα μαθηματικά με μεθοδική προετοιμασία

Έγραψαν άριστα στα μαθηματικά κατεύθυνσης, στο μάθημα που φέτος ένα 70% των υποψήφιων σημείωσαν βαθμολογίες κάτω από τη βάση, και ελάχιστοι μπόρεσαν να πλησιάσουν τη βαθμολογικά κλίμακα 18-20. Η αγάπη τους για το συγκεκριμένο μάθημα φάνηκε στην πράξη από την προετοιμασία που έκαναν τα προηγούμενα χρόνια, την οργάνωση της μελέτης τους και την ψυχραιμία με την οποία αντιμετώπισαν τα πολύ δύσκολα θέματα. Και πλέον η πολύ καλή τους βαθμολογία στα μαθηματικά είναι το κλειδί με το οποίο ανοίγουν την πόρτα της Σχολής που ονειρεύονται να πετύχουν. Στη «Θ» μιλούν σήμερα τρεις υποψήφιοι των φετινών πανελλαδικών εξετάσεων, ο Κωνσταντίνος Αραμπατζής από το 3ο ΓΕΛ Βόλου, ο Βασίλης Κυριακάκης από το 1ο ΓΕΛ Νέας Ιωνίας και ο Βασίλης Βαΐτσης από το 5ο ΓΕΛ Βόλου οι οποίοι αρίστευσαν στα μαθηματικά.

Και το πρώτο βασικό ερώτημα που τους απευθύναμε ήταν «πώς τα κατάφεραν και έγραψαν άριστα στα μαθηματικά κατεύθυνσης με θέματα τα οποία χαρακτηρίστηκαν ως τα δυσκολότερα των τελευταίων χρόνων;».
«Έπρεπε να υπάρχει ψυχραιμία και να μην αγχωθεί ο υποψήφιος ότι τα θέματα ήταν πολλά. Προσωπικά τελείωσα τις λύσεις των ασκήσεων ακριβώς στη λήξη του χρόνου» ανέφερε ο Κωνσταντίνος Αραμπατζής της θετικής κατεύθυνσης που έγραψε 19,5 στα μαθηματικά και συγκέντρωσε 17.625 μόρια, ενώ στοχεύει στη Σχολή Ευελπίδων.
Ο ίδιος επισήμανε πως «στο μάθημα αυτό απαιτείται να μην αφήνεις ποτέ κενά στη διάρκεια των σχολικών ετών και να κάνεις ποιοτικό διάβασμα με εμβάθυνση. Να μην λύνει κανείς διαρκώς ασκήσεις, χωρίς να αντιλαμβάνεται τι λύνει».

Οι υποψήφιοι Κωνσταντίνος Αραμπατζής, Βασίλης Κυριακάκης και Βασίλης Βαΐτσης

Εξέτασαν την ταχύτητα του υποψηφίου

«Τα θέματα που τέθηκαν στα μαθηματικά φέτος δεν εξέταζαν τον μαθητή τόσο ως προς τις γνώσεις του στην εξεταστέα ύλη, όσο ως προς την ικανότητά του να έχει ταχύτητα στην επίλυση των θεμάτων. Και αυτό ήταν άδικο για τους υποψήφιους που μπορεί να είχαν γνώσεις στα μαθηματικά, αλλά δεν μπορούσαν να γράφουν γρήγορα» μας λέει ο Βασίλης Κυριακάκης από τη θετική κατεύθυνση ο οποίος έγραψε 19,7 στα μαθηματικά κατεύθυνσης συγκεντρώνοντας 18.770 μόρια και ενδιαφέρεται να εισαχθεί στο Τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας.
Μάλιστα πρόσθεσε πως στη διάρκεια της εξέτασης ήταν προσηλωμένος στην επίλυση των θεμάτων και τα πολιορκούσε. «Ήταν πολλά, αλλά δεν έχασα την ψυχραιμία μου, έβρισκα σημεία στα οποία υπήρχαν δυσκολίες, αλλά συνέχιζα ψύχραιμα» είπε.
Ο υποψήφιος ανέφερε πως «τα μαθηματικά μου αρέσουν, είναι για μένα το χόμπι μου και ενημερώνομαι ευρύτερα. Βέβαια είναι το μάθημα με το οποίο δυσκολεύεται διαισθητικά ο περισσότερος κόσμος και αυτό δεν είναι περίεργο. Υπάρχουν δύσκολες έννοιες που διδάσκονται στο Λύκειο και ο μαθητής θα πρέπει να αποκτήσει ουσιαστική επαφή με αυτές».

Το μυστικό στη συνεχή επαφή

Από την πλευρά του ο απόφοιτος του 5ου ΓΕΛ Βόλου Βασίλης Βαΐτσης έγραψε 18,5 στα μαθηματικά κατεύθυνσης, συγκέντρωσε 17.968 μόρια και στοχεύει στο Τμήμα Μηχανολόγων Μηχανικών.
«Τα θέματα ήταν αρκετά απαιτητικά, κυρίως στο θέμα του χρόνου. Μάλιστα, προσωπικά, ενώ στη αρχή της εξέτασης έκανα καλή διαχείριση του χρόνου, στην πορεία το άγχος δεν μου επέτρεψε να έχω ακόμη μεγαλύτερη βαθμολογία» μας είπε ο υποψήφιος και πρόσθεσε πως «πάντα μου άρεσαν τα μαθηματικά. Είχαν κάτι το διαφορετικό σε σχέση με τα άλλα μαθήματα. Συμμετείχα σε διαγωνισμούς μαθηματικών εταιρειών και η συνεχής επαφή που είχα με τα μαθηματικά όλα αυτά τα χρόνια, μου έδωσε τη δυνατότητα να γράψω καλά. Για να κτιστεί η επιτυχία στο συγκεκριμένο μάθημα, θα πρέπει ο υποψήφιος να είναι προσηλωμένος στο μάθημα αυτό τουλάχιστον από την Α’ Τάξη Λυκείου, ενώ ειδικά στην Γ΄ Τάξη θα πρέπει να καταβληθεί μεγάλη προσπάθεια, όπως σωστή μελέτη, σωστή διαχείριση του χρόνου, να λύνει ασκήσεις και παράλληλα να τις κατανοεί, ενώ να μην παραμελεί και τη θεωρία».
Μάλιστα επισήμανε πως η σχέση με τα μαθηματικά δεν σταματά στο Λύκειο, αλλά θα υπάρχει και στο Πανεπιστήμιο, όπου οι έννοιες γίνονται πιο περίπλοκες.
Και οι τρεις υποψήφιοι υπογράμμισαν τη μεγάλη στήριξη που είχαν από το σχολείο και το φροντιστήριο, καθώς και από τους γονείς τους.

Από πολύτεκνες οικογένειες

Ένα ακόμη ενδιαφέρον στοιχείο είναι πως ο Κωνσταντίνος Αραμπατζής και Βασίλης Κυριακάκης προέρχονται από πολύτεκνες οικογένειες. Ο Βασίλης ήταν ο πρώτος από τα τέσσερα αδέλφια που έδινε πανελλαδικές εξετάσεις. «Σε μια πολύτεκνη οικογένεια είναι συνήθως δύσκολο να βρεθεί ο χώρος για να διαβάσει κάποιος με ηρεμία. Όμως η οικογένειά μου σεβάστηκε την προσπάθεια που έκανα, ενώ ακόμη και τα μικρότερα αδέλφια μου που πηγαίνουν στο Δημοτικό, κατάφεραν να εξασφαλίσουν το κατάλληλο περιβάλλον για να διαβάσω και τους ευχαριστώ» μας ανέφερε ο ίδιος.
Από την πλευρά του ο Κωνσταντίνος έχει άλλα τρία αδέλφια. Τα δύο του πρώτα έχουν ήδη πετύχει στο Πανεπιστήμιο. «Τα δύο πρώτα χρόνια στο Λύκειο προσωπικά διάβαζα στην τραπεζαρία, αφού στο δωμάτιο με το γραφείο διάβαζε ο αδελφός μου που προετοιμαζόταν για τις πανελλαδικές. Γενικώς οι ανάγκες για μια πολύτεκνη οικογένεια είναι πολλές ιδίως τώρα μέσα στην κρίση» μας είπε ο ίδιος.

Επένδυση στους νέους επιστήμονες

Φωτεινά μυαλά, θα προστεθούν στη λίστα των επιστημόνων που εγκαταλείπουν την Ελλάδα για να βρουν δουλειά στο εξωτερικό; «Δεν είναι η προτεραιότητά μου να φύγω» μας απάντησε ο Βασίλης Βαΐτσης και πρόσθεσε πως «θέλω να εργαστώ στην Ελλάδα και ελπίζω να έχουν αλλάξει τα πράγματα και να μην αναγκαστώ να μεταβώ στο εξωτερικό για την εύρεση εργασίας».
Παίρνοντας το λόγο ο Βασίλης Κυριακάκης δήλωσε πως «η Ελλάδα θα πρέπει να επενδύσει στα νέα παιδιά που μορφώνονται. Για να αναπτυχθεί η χώρα μας χρειάζεται ακόμη να επενδύσει στην τεχνολογία, στις νέες μορφές ενέργειας και υπάρχουν οι νέοι Έλληνες επιστήμονες για να υλοποιήσουν αυτή τη στροφή».

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το