Ελλάδα

Τρεις στους 10 Έλληνες οδηγούς είναι επικίνδυνοι… ραλίστες!

Τρεις στους 10 Έλληνες οδηγούς είναι επικίνδυνοι… ραλίστες! Οι υπόλοιποι δεν φορούν κράνος, ζώνη, είναι μεθυσμένοι, παραβιάζουν κόκκινα φανάρια, κινούνται στο αντίθετο ρεύμα, κάνουν προσπεράσεις, αντικανονικούς ελιγμούς, παραβιάζουν την προτεραιότητα, δεν συντηρούν τα οχήματά τους, δεν έχουν παιδικά καθίσματα για τα παιδιά τους, μιλούν στο κινητό και έχουν φθαρμένα ελαστικά!

68.004 παραβάσεις ταχύτητας είχαν καταγράψει οι υπηρεσίες Τροχαίας σε όλη την Ελλάδα το πρώτο εξάμηνο του 2016, ενώ σύντομα θα δημοσιοποιηθούν συγκεντρωτικά τα στοιχεία για όλο το προηγούμενο έτος. Η συγκεκριμένη κατηγορία ήταν η νούμερο 1 στη λίστα των επικίνδυνων παραβάσεων.

Ακολουθούν με 28.266 μη χρήση κράνους, 15.610 μη χρήση ζώνης ασφαλείας, 14.030 μέθη, 10.946 παραβίαση χρήσης κινητού τηλεφώνου, 8.051 παραβάσεις οχημάτων (ΚΤΕΟ), 7.238 παραβίαση ερυθρού σηματοδότη, 4.760 κίνηση στο αντίθετο ρεύμα, 2.944 αντικανονικό προσπέρασμα, 1.975 φθαρμένα ελαστικά, 1.944 αντικανονικοί ελιγμοί, 1.507 παραβίαση προτεραιότητας, 1.197 παραβάσεις διαφημιστικών πινακίδων, 270 μη χρήση παιδικών καθισμάτων, 134 κίνηση στην αριστερή λωρίδα/μη κίνηση στο δεξιό άκρο της οδού. Συνολικά οι υπηρεσίες Τροχαίας είχαν βεβαιώσει συνολικά 166.876 επικίνδυνες παραβάσεις σε όλη την επικράτεια.

Το ίδιο χρονικό διάστημα παρατηρήθηκε μικρή αύξηση στα θανατηφόρα τροχαία στους νεκρούς και στα ελαφρά ατυχήματα και τους ελαφρά τραυματίες και μικρή μείωση στα σοβαρά τροχαία.

Η «εκατόμβη» και οι αιτίες

Το πρώτο εξάμηνο του προηγούμενου χρόνου είχαν καταγραφεί 347 θανατηφόρα ατυχήματα έναντι 328 το αντίστοιχο χρονικό διάστημα του 2015, 382 σοβαρά έναντι 421, 4.862 ελαφρά ατυχήματα έναντι 4.535.

Έχασαν τη ζωή τους 378 άνθρωποι έναντι 357 το εξάμηνο του 2015, 441 σοβαρά τραυματίες έναντι 493, 6.191 ελαφρά τραυματίες έναντι 5.787.

Σε μία ανάλυση αυτών των 347 δυστυχημάτων, τα 24 οφείλονταν στην απόσπαση προσοχής οδηγού, 22 την κίνηση στο αντίθετο ρεύμα, 16 σχετίζονται με πεζούς, 12 την παραβίαση προτεραιότητας, 8 την υπερβολική ταχύτητα, 8 σχετίζονται με τις οδούς και τον καιρό, 4 το αντικανονικό προσπέρασμα, 4 την παραβίαση σηματοδότη, 108 άλλα αίτια που σχετίζονται με τους οδηγούς. Από τα θανατηφόρα ατυχήματα τα 122 οφείλονταν σε σύγκρουση, 119 σε εκτροπή, 54 σε παράσυρση πεζού, 38 σε πρόσκρουση, 14 σε ανατροπή.

Σε κατοικημένες, μεσημέρι και απόγευμα

Η πλειοψηφία των θανατηφόρων ατυχημάτων και συγκεκριμένα τα 126 συνέβησαν στις κατοικημένες περιοχές, ενώ στο δευτερεύον οδικό δίκτυο (επαρχιακές οδούς) συνέβησαν 101. Στη Ν.Ε.Ο. Αθηνών-Θεσσαλονίκης συνέβησαν 13, στη Ν.Ε.Ο. Αθηνών-Πατρών καθώς και στην Εγνατία Οδό 10, στην Ε.Ο. Αντιρρίου-Ιωαννίνων 4, στον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης/ΒΟΑΚ 4 και στην Αττική Οδό 2.

Στο υπόλοιπο επαρχιακό δίκτυο σημειώθηκαν 81 ατυχήματα.

Το μεγαλύτερο ποσοστό των θανατηφόρων ατυχημάτων καταγράφεται κατά τις ώρες 17.00-21.00 με 83 ατυχήματα (ποσοστό 23.9%), ενώ υψηλά είναι τα ποσοστά (21,6%) που καταγράφονται και στις ώρες 13.00-17.00 με 75 ατυχήματα, καθώς και 24.00-07.00 με 75 ατυχήματα, επίσης.

Πηγή: The TOC

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το