Τοπικά

Τρεις μέρες ζωντανής ιστορίας για μαθητές του 6ου Γυμνασίου

 

Μια πραγματικά μοναδική εκπαιδευτική εμπειρία, που έρχεται ως συνέχεια και άλλων παρόμοιων του συγκεκριμένου σχολείου στο παρελθόν, έζησαν 45 μαθητές της Β’ τάξης, στο διάστημα 5-7 Μαΐου 2022. Μια τριήμερη εξόρμηση με τελικό προορισμό τον Νομό Σερρών και συγκεκριμένα τη λίμνη Κερκίνη.
Το ταξίδι είχε ως πρώτη στάση τη Θεσσαλονίκη, όπου οι μαθητές επισκέφτηκαν το Βυζαντινό Μουσείο. Η επαγγελματική ξενάγηση στους χώρους του τους έδωσε τη δυνατότητα να δουν από κοντά όσα διδάσκονται στο μάθημα της Ιστορίας, στην πιο απτή και αυθεντική εκδοχή τους, τα ποικίλα εκθέματα – δείγματα της καθημερινής ζωής ενός λαμπρού πολιτισμού. Μετά από σύντομη επίσκεψη στον Λευκό Πύργο, η περιήγηση συνεχίστηκε στο θεματικό πάρκο της Χαλκιδικής, το «άλσος του Αριστοτέλη». Στον χώρο αυτό οι μαθητές έζησαν ένα διαφορετικό μάθημα Φυσικής μέσω πρωτότυπων διαδραστικών οργάνων η λειτουργία των οποίων βασίζεται στους φυσικούς νόμους που αναφέρονται στα συγγράμματα του μεγάλου αρχαίου φιλοσόφου και επιστήμονα. Η ιστορική «διαδρομή» των εκδρομέων δεν θα μπορούσε να μην περιλάβει τον τύμβο Καστά και το ξεχωριστό αρχαιολογικό μνημείο, το Λιοντάρι της Αμφίπολης. Η πολιτιστική περιήγηση, ωστόσο, προέβλεπε για το τέλος της πρώτης ημέρας κι έναν άλλο ιδιαίτερο προορισμό, περιβαλλοντικού ενδιαφέροντος αυτή τη φορά: Το σπήλαιο των πηγών του ποταμού Αγγίτη. Η εικόνα των τεράστιων σταλακτιτών ήταν για τους επισκέπτες μαθητές ο πιο αποτελεσματικός τρόπος για να συνδέσουν στη σκέψη τους το φυσικό τοπίο με όσα η μυθολογία εμπνεύστηκε και η αρχαιολογία ανακάλυψε και προέβαλε για την περιοχή.
Η επόμενη μέρα, εξίσου συναρπαστική, είχε διαφορετικό χαρακτήρα. Η επίσκεψη στον Φορέα Διαχείρισης του Εθνικού Πάρκου της Λίμνης Κερκίνης και η εξαιρετική παρουσίαση και ξενάγηση του κ. Αντώνη Ηλιάδη υπήρξε πραγματικά σπάνια ευκαιρία παρατήρησης του υδροβιότοπου της περιοχής, αλλά και συλλογής πληροφοριών για τον χαρακτήρα και τη λειτουργικότητα της λίμνης. Η βαρκάδα στη λίμνη αποτέλεσε το επιστέγασμα της επίσκεψης ενθουσιάζοντας τους μαθητές και αφήνοντάς τους τις πιο ζωντανές εντυπώσεις.
Η μετάβαση στις Σέρρες, εκτός από περιήγηση στην πρωτεύουσα και απόλαυση των ντόπιων προϊόντων, είχε ως κεντρικό προορισμό το Λαογραφικό Μουσείο Σαρακατσάνων, μια και εκεί η καθημερινή ζωή και ο πολιτισμός των κατοίκων αποτυπώνονται με τον πιο ζωντανό και παραστατικό τρόπο.
Πνευματικό επιστέγασμα της περιήγησης στον Νομό Σερρών αποτέλεσε για όλους τους εκδρομείς η επίσκεψη-προσκύνημα στη Μονή Τιμίου Προδρόμου Σερρών, ο κεντρικός ναός της οποίας, κτισμένος το 1270, αποτελεί ένα από τα παλαιότερα και ομορφότερα μνημεία βυζαντινής αρχιτεκτονικής. Πολύτιμο κειμήλιο της μονής, ο ευρισκόμενος στον πρόναο τάφος του πρώτου μετά την άλωση της Πόλης Πατριάρχη, Σχολάριου Γεννάδιου.
Το ταξίδι, ωστόσο, την τρίτη μέρα είχε κι έναν άλλο χαρακτήρα, εθνικό και ιστορικό αυτή τη φορά. Το οχυρό Ρούπελ υπήρξε ακόμα ένα μάθημα ζωντανής εθνικής ιστορίας και μάλιστα πιο πρόσφατης, πόσο μάλλον όταν συνοδεύεται από ξενάγηση από φαντάρο Ιστορικό – Εθνολόγο.
Η επιστροφή στη λίμνη επεφύλασσε κι άλλες εκπλήξεις για τους μαθητές: Μια επίσκεψη σε φάρμα βουβαλιών που άφησε στο στόμα των επισκεπτών τη γεύση διαφόρων βουβαλίσιων προϊόντων, μια εμπειρία ποδηλασίας γύρω απ’ τη λίμνη και μια ακόμα πιο σπάνια εμπειρία τοξοβολίας.
Ακόμα και το ταξίδι της επιστροφής περιελάμβανε στάσεις σε επιλεγμένα σημεία της διαδρομής, με τελευταία στον παραδοσιακό οικισμό του Παλαιού Παντελεήμονα στον Όλυμπο.
Αξιοσημείωτη λεπτομέρεια, η αξιοποίηση από τους διοργανωτές της εκδρομής, της τεχνολογίας, και συγκεκριμένα ειδικά «κατασκευασμένης» ομάδας συνομιλίας σε μέσο κοινωνικής δικτύωσης, μέσω της οποίας οι γονείς ενημερώνονταν καθ’ όλη τη διάρκεια του τριημέρου για την πορεία και τις εμπειρίες των εκδρομέων, ικανοποιώντας έτσι και τη δική τους ανάγκη για υπεύθυνη ενημέρωση. Η εκπαιδευτική δράση, εξάλλου, ολοκληρώθηκε λίγες μέρες μετά την επιστροφή, όταν η αρχηγός και οι συνοδοί καθηγητές παρουσίασαν σε ειδική συγκέντρωση στους γονείς τόσο τις εντυπώσεις τους όσο και τη δική τους αποτίμηση της όλης προσπάθειας, μοιράζοντάς τους μάλιστα και το «παραδοτέο» αναμνηστικό με video και φωτογραφίες, το οποίο επιμελήθηκε ο μαθητής Λεωνίδας Καπέλλας, του Β3, που συμμετείχε στην εκδρομή.
Ένα ψυχαγωγικό ταξίδι πραγματικό «μάθημα», πιο ζωντανό, πιο εμπειρικό, ίσως και πιο ουσιαστικό. Μια σχολική εκδρομή για την οποία είχαν προετοιμαστεί κατάλληλα και οι μαθητές από καιρό.

Οι συμμετέχοντες μαθητές
και εκπαιδευτικοί
Την εκδρομή οργάνωσε και επιμελήθηκε ως αρχηγός η εκπαιδευτικός Βασιλική Πατσαρούχα. Τους μαθητές συνόδευσαν επίσης με εξαιρετική φροντίδα οι εκπαιδευτικοί Σοφία Παπαργύρη και Καλλιόπη Τάσιου.
Συμμετείχαν οι μαθητές: Αβδελά Ανθή-Δέσποινα, Αβραμίδης Ταξιάρχης, Αγριδοπούλου Μαρία-Αγγελική, Αναγνώστου Απόστολος, Βαΐτσης Κυριαζής-Κωνσταντίνος, Βαλατσου Ευαγγελία-Ελένη, Βεδουρας Γεώργιος-Χρυσοβαλάντης, Βελετζάκος – Κακονίκος Γεώργιος, Γοργορης Γεώργιος, Δελημήτη Αικατερίνη, Δενελάβα Ασημένια, Δραγατζίκης Θωμάς-Παναγιώτης, Ευαγγελιδάκης Κωνσταντίνος, Ευγενικού Αθηνά-Ζωή, Ιατρού Κωνσταντίνος, Καπελλας Λεωνίδας, Καραμήτρου Ελένη, Κατσαμπέκη Παναγιώτα-Βασιλική, Κοντογιάννη Σύλβια-Μιχαέλα, Κωνσταντέλου Ελπίδα, Κωστάκη Δήμητρα, Μακακας Μιχαήλ, Μπέσσας Αθανάσιος, Μπριζα Ελευθερία, Ντικμεγια Ναταλία, Παπαγεωργίου Ευαγγελία-Αγγελική, Παπαδούλης Παναγιώτης, Παχιού Ιωάννα, Πετσεπε Ευαγγελία, Πουλογιάννη Ελένη, Ρεπανα Ελένη, Σάββα Μαγδαληνή-Μαρία, Σδραλλη Ευαγγελία, Σκαλίμης Δημήτριος, Σταθάκη Παρασκευή-Χρυσοβαλάντου, Σταμπουλης Κωνσταντίνος-Ανάργυρος, Τάσιος Ηλίας, Τοπούζογλου Μαρία-Ζηνοβία, Τρύπας Κωνσταντίνος, Τσαμπουρη Αναστασία, Τσαμπούρης Σταύρος, Χαζίζ Μαρία, Χατζηκουμπή Βασιλική, Χατζηκουμπή Ελευθερία, Χότζα Αικατερίνα-Αλεξάνδρα.

 

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το