Τοπικά

Tρεις άξονες για τη στήριξη του αεροδρομίου Νέας Αγχιάλου

Το πολιτικό αεροδρόμιο Κεντρικής Ελλάδας (Ν. Αγχίαλος) αποτελεί αναπτυξιακό εργαλείο, ωστόσο για να είναι βιώσιμο, πρέπει να στηριχθεί σε τρεις άξονες, στον συντονισμό όλων των θεσμικών φορέων, στη γνωριμία, να γίνει δηλαδή γνωστό στην κοινωνία και στην προσφορά, καθώς αν δεν υπάρχει προσφορά, δεν υπάρχει ζήτηση για τους επισκέπτες.
Τα παραπάνω επισήμανε μεταξύ άλλων χθες ο πρόεδρος της Κοινότητας Διαλόγου «Σύνθεσις» Χρήστος Τριαντόπουλος, διδάκτωρ Πολιτικής Οικονομίας, μιλώντας στην ημερίδα με θέμα «Πολιτικό Αεροδρόμιο Νέας Αγχιάλου και Ανάπτυξη: Ιστορία, Πορεία και Προοπτικές», που διοργανώθηκε στο ξενοδοχείο «Volos Palace», με πρωτοβουλία των Φίλων του Αεροδρομίου Ν. Αγχιάλου.

Το πάνελ της εκδήλωσης, από αριστερά οι κ.κ. Νιαβής, Ζαφείρης, Μπρούσγου και Τριαντόπουλος

Ο κ. Τριαντόπουλος πρόσθεσε πως «φέτος η κίνηση στο αεροδρόμιο θα ανακάμψει, κοντά στο 30%, ίσως και παραπάνω, ωστόσο δεν έχει καταφέρει ακόμα να μπει σε μία τροχιά διατηρήσιμης ανάπτυξης. Δεν έχει ακόμα καταφέρει να αξιοποιήσει τις δυνατότητες, που έχει».
Η επιβατική κίνηση του αεροδρομίου με βάση τα στοιχεία του 2017 ήταν ίδια με αυτή του 1994, επισήμανε μεταξύ άλλων ο Σπύρος Νιαβής, διδάκτωρ Οικονομικών και διδάσκων στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, που συμπλήρωσε πως σήμερα το αεροδρόμιο λειτουργικά δεν είναι βιώσιμο. «Αν το αεροδρόμιο κατάφερνε να έχει περίπου 100.000 επιβάτες ετησίως, θα μπορούσαμε να πούμε πως είναι βιώσιμο. Ο μέσος όρος επιβατών από το 1994 μέχρι το 2017 είναι 37.000 επιβάτες», πρόσθεσε.
Ο κ. Νιαβής πρόσθεσε πως η εμπορική κίνηση στο αεροδρόμιο είναι μηδενική και ότι σήμερα είναι μόνον για τουρισμό. «Αλλά δεν έχουμε τουριστικές μονάδες, να προσελκύσουν τουρίστες. Ο Φορέας που θα αναλάβει το αεροδρόμιο, θα πρέπει να το θεωρεί ως προέκταση του ξενοδοχείου. Να το αισθανθούν δικό τους». Επίσης έθεσε το ερώτημα για προβληματισμό, αν κλείσει αύριο το αεροδρόμιο, θα λείψει από την τοπική οικονομία; Ακόμη ο κ. Νιαβής έθεσε το ζήτημα της μη ύπαρξης δρομολογίων μέσων μαζικής μεταφοράς (λεωφορεία) από τις υπόλοιπες πόλεις της Κεντρικής Ελλάδας προς το αεροδρόμιο, αλλά και της μη σύνδεσής του με τον σιδηρόδρομο.

Οι Γ. Σούρλας που τιμήθηκε και Γ. Διδάγγελος

Η Μαρία Μπρούσγου πρόεδρος του Συλλόγου Αρχιτεκτόνων Μαγνησίας και υπεύθυνη Επιτροπής Πολιτισμού και Τουρισμού του περιφερειακού ΤΕΕ, αναφέρθηκε στη νέα ταυτότητα του Αεροδρομίου, που πρέπει, είτε να προβάλει τα τοπικά χαρακτηριστικά, την ιστορία, τον πολιτισμό του τόπου, είτε να δημιουργήσει έναν ελκυστικό πόρο και για τους ντόπιους και για τους ξένους. Θα μπορούσε δηλαδή οι επιβάτες του αεροδρομίου, όταν εισέρχονται σε αυτό, σε έναν διαδραστικό χώρο, να ενημερώνονται για την τοπική ιστορία.
Ο πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Μαγνησίας Γιώργος Ζαφείρης τόνισε πως όλοι μαζί μπορούμε και η Ένωση θα στηρίξει κάθε προσπάθεια.
Στη διάρκεια της εκδήλωσης τιμήθηκε για την προσφορά του στην ίδρυση του αεροδρομίου ο πρώην υπουργός και αντιπρόεδρος της Βουλής Γιώργος Σούρλας, που κατά την παραλαβή της τιμητικής διάκρισης δήλωσε μεταξύ άλλων για το ιστορικό της ίδρυσης πως «χωρίς καμία δημοσιότητα έγιναν συσκέψεις με τους αρχηγούς της Πολεμικής και της Πολιτικής Αεροπορίας και άλλους αρμόδιους παράγοντες. Έτσι αποφασίστηκε η ίδρυση του αεροδρομίου το 1992. Ως προς τη χρηματοδότηση για να γίνουν οι πρώτες εγκαταστάσεις, διατέθηκαν πιστώσεις από τη Νομαρχία Μαγνησίας, από τον τότε νομάρχη Γιώργο Διδάγγελο (ήταν παρών χθες στην εκδήλωση). Δεν χρειάζονται άλλες λεπτομέρειες. Το αεροδρόμιο ιδρύθηκε και άρχισαν οι πρώτες πτήσεις. Βέβαια, υπήρξαν οι αντιδράσεις από τη Λάρισα. Διεκδίκησε τη ματαίωση της λειτουργίας ή διαφορετικά την ίδρυση αερολιμένα και στη Λάρισα».

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το