Τοπικά

Τρέχουν, πίνουν και μιλούν στο κινητό οι οδηγοί στον Βόλο

Κακοί οδηγοί αποδεικνύονται οι κάτοικοι της Μαγνησίας, αφού κατά το 2018 αυξήθηκαν οι τροχαίες παραβάσεις και ο αριθμός των τροχαίων ατυχημάτων. Δεκάδες ήταν οι συλλήψεις μεθυσμένων οδηγών, ενώ δεκάδες οδηγοί χρησιμοποιούσαν κινητό τηλέφωνο. Το θετικό είναι πως μειώθηκαν τα θανατηφόρα δυστυχήματα.

Τα επίσημα στοιχεία της Αστυνομικής Διεύθυνσης Μαγνησίας δείχνουν αυξημένη παραβατικότητα στους δρόμους της Μαγνησίας κατά το 2018.
Ο συνολικός αριθμός των τροχαίων ατυχημάτων ήταν 44, έναντι 32 το 2017 (αύξηση 25%), ωστόσο μειωμένος ήταν ο αριθμός των θανατηφόρων δυστυχημάτων, αφού σημειώθηκαν τέσσερα το 2018, έναντι 7 το 2017.
Αυξημένα ήταν το 2018 και τα σοβαρά τροχαία ατυχήματα, αφού σημειώθηκαν 10, έναντι 9 το 2017, ενώ κατά πολύ αυξημένα ήταν τα τροχαία με ελαφρύ τραυματισμό, αφού σημειώθηκαν 30, έναντι 16 το 2017 (αύξηση 88% περίπου).

Σύμφωνα με έγκυρη πηγή τα περισσότερα τροχαία ατυχήματα συμβαίνουν πλέον εντός του πολεοδομικού συγκροτήματος Βόλου, γι’ αυτό και είναι με μη σοβαρούς τραυματισμούς, ενώ έχουν μειωθεί κατά πολύ τα τροχαία ατυχήματα στις εθνικές οδούς, λόγω και της αναβάθμισής τους.
Είναι χαρακτηριστικό πως το 2016 τα τροχαία ατυχήματα ήταν συνολικά 35 και 43 το 2015. Ωστόσο τα θανατηφόρα ήταν περισσότερα, αφού το 2015 ήταν δέκα και το 2016 ήταν 12…
Οι κυριότερες αιτίες θανατηφόρων ατυχημάτων αποτελούν οι συγκρούσεις, οι εκτροπές και οι παρασύρσεις πεζών. Αν και ο δείκτης τροχαίων ατυχημάτων παραμένει χαμηλός στη Μαγνησία, οι οδηγοί αποδείχθηκαν και πέρυσι αμελείς και απρόσεκτοι, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της Αστυνομίας.
Σημειώνεται πως στην Ελλάδα τα τροχαία συμβάντα αποτελούν την πρώτη αιτία θανάτου, για τους νέους από 15 έως 29 ετών, τη δεύτερη αιτία θανάτου, για τις ηλικίες 5 έως 14 και την τρίτη για τις ηλικίες 30 έως 44 ετών. Είναι ακόμη χαρακτηριστικό ότι τα τροχαία αποτελούν την πρώτη αιτία θανάτου σε ηλικίες 19-39 ετών και το 50% αυτών οφείλεται στην κατανάλωση αλκοόλ και άλλων ουσιών.

Χιλιάδες παραβάσεις του ορίου ταχύτητας
Κατά πολύ αυξημένος ήταν ο αριθμός των παραβάσεων του ορίου ταχύτητας κατά το 2018, αφού βεβαιώθηκαν 8.279, έναντι 8.005 το 2017. Αντίστοιχα το 2016 ήταν 7.324 και το 2015 7.508 στους δρόμους της Μαγνησίας.
Στα ίδια περίπου επίπεδα κυμάνθηκαν οι παραβάσεις περί μη χρήσης ζώνης ασφαλείας, αφού το 2018 βεβαιώθηκαν 1.131, έναντι 1.133 το 2017, ενώ 1.247 ήταν το 2016 και 960 το 2015.
Οι παραβάσεις για μη χρήση κράνους προστασίας από δικυκλιστές επίσης παραμένουν σε σταθερά επίπεδα, αφού το 2018 βεβαιώθηκαν 476 παραβάσεις, έναντι 486 το 2017, 472 το 2016 και 454 το 2015.

Αυξημένος ακόμη ήταν και ο αριθμός των παραβάσεων χρήσης κινητού τηλεφώνου σε ώρα οδήγησης, αφού βεβαιώθηκαν 155 το 2018, έναντι 141 το 2017 (αύξηση 10% περίπου), ενώ το 2016 είχαν βεβαιωθεί αντίστοιχα 115 παραβάσεις και το 2015 108.
Μειωμένος ήταν ο αριθμός των παραβάσεων οδήγησης υπό την επήρεια μέθης, αφού βεβαιώθηκαν 752, έναντι 794 το 2017, ωστόσο αυξήθηκε πέρυσι ο αριθμός των συλληφθέντων μεθυσμένων οδηγών, αφού έφθασε τους 85, έναντι 69 το 2017. Αντίστοιχα το 2016 είχαν βεβαιωθεί 767 παραβάσεις περί μέθης, έναντι 630 το 2015.
Όπως επισημαίνουν αστυνομικές πηγές, η κυριότερη αιτία των τροχαίων είναι η αμέλεια των οδηγών. Η απόσπαση προσοχής του οδηγού από αιτίες όπως είναι η χρήση του κινητού τηλεφώνου, η υπερβολική ταχύτητα και η κατανάλωση αλκοόλ είναι οι συνηθέστεροι παράγοντες, που ενοχοποιούνται για την πρόκληση των τροχαίων.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το