Ελλάδα

Τραγωδία Αίγινας: Εγκληματικές ευθύνες -Το σωσίβιο θα έσωζε την 5χρονη

aig1070sosiv708

Οσο περνούν οι ώρες από την ανείπωτη ναυτική τραγωδία στην Αίγινα, πληθαίνουν τα ερωτήματα για τις συνθήκες του δυστυχήματος, ενώ σοκάρουν οι πληροφορίες που προκύπτουν.

Το γεγονός ότι δεν σταμάτησε να βοηθήσει ο χειριστής του μοιραίου ταχύπλοου, φαίνεται ότι αύξησε τον αριθμό των θυμάτων. Και τούτο γιατί σύμφωνα με τον ιατροδικαστή ο θάνατος της 5χρονης Σεβαστής Κατιφέ οφείλεται σε πνιγμό.

Αν η 5χρονη φορούσε σωσίβιο θα είχε σωθεί

Σε πνιγμό αποδίδει ο ιατροδικαστής κατά πληροφορίες, τον θάνατο της 5χρονης Σεβαστής Κατιφέ, που έχασε την ζωή της μαζί με τον 44χρονο πατέρα της στην τραγωδία της Αίγινας.

Οπως αναφέρουν σχετικές πληροφορίες, το άτυχο κοριτσάκι δεν φέρει κακώσεις στο σώμα του. Με άλλα λόγια, αν φορούσε σωσίβιο πιθανόν να είχε διασωθεί. Σε πνιγμό φέρεται να οφείλεται και ο θάνατος του πατέρα της μικρής Θεοδόσης Κατιφές στο σώμα του οποίο βρέθηκαν κάποιες μικρές κακώσεις.

Η ιατροδικαστική έρευνα έδειξε ότι από πνιγμό πέθανε και ο καπετάνιος της τουριστικής λάτζας, την οποία εμβόλισε το ταχύπλοο, ο 58χρονος Στέλιος Τρίμης. Ειδικότερα, διαπιστώθηκαν τρία χτυπήματα στο σώμα του άτυχου άνδρα, στο πόδι, πίσω από το αυτί και στο μέτωπο. Το οίδημα στο μέτωπο προκλήθηκε από πρόσκρουση σε άγνωστο αντικείμενο, είχε ως αποτέλεσμα, σύμφωνα με τις μέχρι τώρα ενδείξεις του ιατροδικαστή, να πέσει ζωντανός ο άνθρωπος στη θάλασσα, αλλά χωρίς να έχει τις αισθήσεις του. Γι’ αυτόν τον λόγο οι πνεύμονες και η κοιλιακή του χώρα, ήταν γεμάτοι από θαλασσινό νερό.

Αναμένονται τέλος τα αποτελέσματα της ιατροδικαστή για τον 4ο νεκρό, τον 35χρονο Cherednyk Jevgen, η σορός του οποίου δεν έχε επίσημα ταυτοποιηθεί από οικείους του.

«Δεν σταμάτησα γιατί ήμουν σε κατάσταση σοκ»

Ο ίδιος ο 77χρονος Θρασύβουλος Λυκουρέζος υποστήριξε στην κατάθεσή του ότι μετά τη σύγκρουση με τη λάντζα είχε υποστεί σοκ. Στη συνέχεια κάλεσε δικούς του ανθρώπους και ενημέρωσε για το συμβάν. Μετά φρόντισε να μετεπιβιβάσει και να βγάλει στην ακτή τους συνεπιβάτες που ήταν μαζί του στο σκάφος και ότι ο ίδιος έμεινε αρκετή ώρα επάνω γιατί το ταχύπλοο, λόγω της σύγκρουσης, έμπαζε νερά.

Συγκεκριμένα ανέφερε πως μετά το ατύχημα κάλεσε έναν γνωστό του δύτη και έναν ακόμα ναύτη άλλης θαλαμηγού, οι οποίοι μετέφεραν τους τέσσερις επιβάτες του ταχύπλοου στην θαλαμηγό ιδιοκτησίας γυναίκας από την Ελβετία. Παράλληλα ομολόγησε πως δεν κάλεσε ποτέ για τη διάσωση των ανθρώπων από τη λάντζα που είχαν πέσει στη θάλασσα.

Υπενθυμίζεται ότι ο γνωστός ποινικολόγος, Αλέξανδρος Λυκουρέζος ανακοίνωσε το πρωί της Πέμπτης ότι αποσύρεται από την υπεράσπιση του 77χρονου για λόγους δεοντολογίας, καθώς ο χειριστής του ταχυπλόου είναι εξάδελφός του.

«Αυτός που ψάχνετε είμαι εγώ, ελάτε να με πιάσετε»

Ο 77χρονος χειριστής κατέθεσε ακόμα πως πρώτα επικοινώνησε πρώτα με τους δικούς του και τους δικηγόρους του και ότι στη συνέχεια ο ίδιος τηλεφώνησε στις αρχές λέγοντας «αυτός που ψάχνετε είμαι εγώ, ελάτε να με πιάσετε».

Ολα τα ονόματα νεκρών, τραυματιών, διασωθέντων

Τα πλήρη στοιχεία των επιβαινόντων στο μοιραίο ταχύπλοο και τις κατηγορίες που αντιμετωπίζουν, αλλά και τα στοιχεία νεκρών, τραυματιών και διασωθέντων από την τραγωδία στην Αίγινα, έδωσε το υπ. Ναυτιλίας.

Οπως εημέρωσε το υπουργείο, οι έρευνες για τον εντοπισμό τυχόν άλλων αγνοουμένων περατώθηκαν το μεσημέρι της Πέμπτης, χωρίς να βρεθεί κάποιος εξ όσων αγνοούνται.

Σύμφωνα με την ανακοίνωση «η προανάκριση για το τραγικό συμβάν βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη έτσι ώστε να μη μείνει αναπάντητο κανένα ερώτημα του δυστυχήματος και να διαλευκανθούν πλήρως τα αίτια και οι συνθήκες του».

Ποιοι ήταν στο μοιραίο ταχύπλοο

Από τα μέχρι στιγμής συγκεντρωθέντα στοιχεία, προκύπτει ότι στο ταχύπλοο σκάφος “ΝΤΟΥΕΝΤΕ” Τ. Αίγινας 171 επέβαιναν τα κάτωθι τέσσερα (04) άτομα:

Λυκουρέζος Θρασύβουλος, ετών 77, ως Κυβερνήτης του σκάφους, ο οποίος παραπέμφθηκε από τη Λιμενική Αρχή Αίγινας στην αρμόδια Εισαγγελική Αρχή με τις κατηγορίες της παράβασης των άρθρων 94, 302, 310 και 278 του Π.Κ., ήτοι συρρέον ανθρωποκτονία από αμέλεια και βαριά σωματική βλάβη καθώς και πρόκληση ναυαγίου από αμέλεια και πήρε αναβολή προκειμένου απολογηθεί αύριο ενώπιον της αρμόδιας ανακριτικής Αρχής.

  1. Βενετσιάνος Επαμεινώνδας – Παύλος, ετών 83
  2. Βενετσιάνου Ευθυμία, ετών 80
  3. Καρακάση Θεοδότη, ετών 65.

Οι νεκροί

Από τους επιβαίνοντες στο βυθισθέν Ε/Γ–Τ/Ρ “ΑΝΤΩΝΙΑ” Ν. Αίγινας 66 ανασύρθηκαν νεκροί οι:

  1. Τρίμης Στυλιανός, ετών 58, Κυβερνήτης
  2. Κατιφές Θεοδόσιος, ετών 44
  3. Κατιφέ Σεβαστή, ετών 5
  4. Cherednyk Jevgen, ετών 35, χωρίς να έχει επίσημα ταυτοποιηθεί από οικείους του.

Οι τραυματίες

Επίσης, από τους διασωθέντες του Ε/Γ – Τ/Ρ, τραυματίες είναι οι:

  1. Γεωργιάδης Μιχαήλ, ετών 64
  2. Λαμπρακόπουλος Γεώργιος, ετών 26
  3. Λαμπρακόπουλος Μιχαήλ, ετών 16
  4. Σίδερης Αναστάσιος, ετών 28, καθώς και η
  5. Cherednyk Anastasiia, ετών 28, Ουκρανικής υπηκοότητας, η οποία λόγω της σοβαρότητας της κατάστασής της παραμένει ακόμα νοσηλευόμενη στο ΚΑΤ.

Οι διασωθέντες

Τέλος, στο Ε/Γ – Τ/Ρ “ΑΝΤΩΝΙΑ” Ν. Αίγινας 66 επέβαιναν και διασώθηκαν και οι κάτωθι:

  1. Πλούμπης Δημήτριος, ετών 36
  2. Xenika – Κατιφέ Olga, ετών 44
  3. Κατιφές Θεόδωρος, ετών 9
  4. Αναστασίου Αναστάσιος, ετών 42
  5. Αρκουζή Αλεξάνδρα, ετών 36
  6. Αναστασίου Αναστασία, ετών 6
  7. Μπενέκου Ελένη, ετών 20
  8. Μπρέγκου Ίλντα, ετών 21
  9. Χατζηδιάκος Άγγελος, ετών 20
  10. Σακελλαράκης Ιωάννης – Παναγιώτης, ετών 21
  11. Αναστασίου Ιωάννης, ετών 10
  12. Χρυσοβελώνη Αναστασία, ετών 32
  13. Γεωργιάδη Χρυσούλα, ετών 36
  14. Γεωργιάδη Δανάη, ετών 9
  15. Γεωργιάδης Κωνσταντίνος, ετών 37

Ο 77χρονος καπετάνιος που θα απολογηθεί την Παρασκευή είπε ότι έτρεχε με τουλάχιστον 21 ν.μ. σε εκείνο το σημείο, όπως αποκάλυψε ο υπουργός Ναυτιλίας Θ. Δρίτσας, μια ταχύτητα την οποία χαρακτήρισε ως «αδιανόητη». Ωστόσο, αυτόπτες μάρτυρες τονίζουν ότι ο χειριστής του μοιραίου σκάφους έτρεψε με μεγαλύτερη ταχύτητα.

Κυβέρνηση: Ψέματα ότι στο ταχύπλοο επέβαιναν 3 υπουργοί

Εντονη αντίδραση είχε το μέγαρο Μαξίμου σε δημοσιεύματα που ενέπλεκαν στο ναυτικό δυστύχημα της Αίγινας υπουργούς της κυβέρνησης.

Σε ανακοίνωσή της, η Ολγα Γεροβασίλη διέψευσε ότι ανάμεσα στους επιβαίνοντες ήταν οι Αλέκος Φλαμπουράρης, Γιώργος Σταθάκης και Θοδωρής Δρίτσας.

Η ανακοίνωση της κυβέρνησης
Κακοήθεις ούτως ή άλλως. Απελπισμένοι γιατί κάθε σχέδιο αποδόμησης της κυβέρνησης ναυαγεί εξακολουθητικά. «Ανακάλυψαν» σήμερα στους επιβαίνοντες στο φονικό ταχύπλοο και στην παρέα του κατηγορούμενου, τους υπουργούς Αλέκο Φλαμπουράρη, Γιώργο Σταθάκη και Θοδωρή Δρίτσα. Αφού το δυστύχημα έγινε στην Αίγινα και δύο εκ των τριών υπουργών έχουν σπίτι στην Αίγινα, άρα αυτοί προκάλεσαν το δυστύχημα.  Η τραγωδία  όμως δεν αφήνει περιθώρια ανοχής σε ψεύδη. Για τους συκοφάντες αυτή τη φορά ζητήθηκε από την δίωξη ηλεκτρονικού εγκλήματος, ο άμεσος εντοπισμός τους, προκειμένου να υποστούν τις συνέπειες.

Θεοδωράκης: Να αρθεί το απόρρητο των συνομιλιών

Άρση του απορρήτου των τηλεπικοινωνιών των επιβαινόντων στο σκάφος που σκόρπισε το θάνατο στην Αίγινα ζητά ο Σταύρος Θεοδωράκης μέσω ανάρτησής του στο Facebook, ενώ σημειώνει ότι πρέπει “να μάθουμε τι έγινε και να αποδοθεί δικαιοσύνη” καθώς “οι φημολογίες δεν μπορούν να καλύπτουν την αλήθεια”.

Σκληρές κατηγορίες κατά Δρίτσα από την αντιπολίτευση

Η δήλωση του Θ. Δρίτσα, ο οποίος έσπευσε να αποκαλύψει τα ονόματα των επιβαινόντων στο ταχύπλοο και να χαρακτηρίσει τον 77χρονο ως «έμπειρο» χεριριστή προκάλεσε θύελλα αντιδράσεων από την αντιπολίτευση.

Το ΠΑΣΟΚ εξαπέλυσε βαρύ «κατηγορώ» κατά του υπουργού Ναυτιλίας κάνοντας λόγο για «θεσμικά ανεπίτρεπτη δήλωση» του κ. Δρίτσα που προκαλεί «εύλογες απορίες» σχετικά με το τραγικό δυστύχημα. Τον κατηγορεί δε, ότι παρεμβαίνει άκομψα στη Δικαιοσύνη ως συνήγορος του κατηγορούμενου.

Ενωση Κεντρώων: Αλλαγές στη νομοθεσία

Αλλαγές στη νομοθεσία ζητάει η Ένωση Κεντρώων και ο εκπρόσωπος Τύπου Γιάννης Καλλιάνος δηλώνει:

«Επιμένουμε στο να αναζητηθούν πλήρως τα αίτια του δυστυχήματος και να υπάρξουν αλλαγές στην νομοθεσία ώστε να επιτρέπονται μικρότερες ταχύτητες στα σκάφη και να δηλώνονται στα αρμόδια λιμεναρχεία όλοι οι επιβαίνοντες σε αυτά»..

Πηγή www.iefimerida.gr

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το