Κόσμος

Τόκιο: Μια ψαραγορά «τινάζει» στον αέρα το οδικό σχέδιο της πόλης

Μπορεί η Ιαπωνία να φημίζεται για την ακρίβεια του προγραμματισμού της και για την αποτελεσματικότητά της, όμως μια σειρά από… γκάφες σε ό,τι αφορά τον σχεδιασμό για τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2020 έρχεται να μην το επιβεβαιώσει και να επιδεινώσει την κατάσταση σχετικά με τις αλλαγές στο αρχικό πλάνο και τις μετακινήσεις εγκαταστάσεων που έχουν αποφασιστεί, ώστε να μειωθεί το αρχικό κόστος, που έχει κριθεί ιδιαίτερα υψηλό.

Η τελευταία έχει να κάνει με την ψαραγορά του Τόκιο και η οποία θα πρέπει να μετακινηθεί, καθώς βρίσκεται στον δρόμο που ενώνει το Ολυμπιακό Χωριό με το μελλοντικό -αφού δεν έχει χτιστεί ακόμη- Ολυμπιακό στάδιο και εγκυμονεί κινδύνους, κυρίως στο θέμα της κίνησης αθλητών και θεατών προς το στάδιο και το ενδεχόμενο ενός ατέλειωτου και διαρκούς μποτιλιαρίσματος.

 
Τα πράγματα όμως δεν είναι και τόσο απλά, καθώς πρόκειται για την μεγαλύτερη ψαραγορά του κόσμου. Και όχι μόνο αυτό, αλλά η περιοχή που πρόκειται να μετακινηθεί θεωρείται από τις πλέον μολυσμένες στην ατμόσφαιρα, με αποτέλεσμα να έχουν προκληθεί μεγάλες αντιδράσεις.
«Η ψαραγορά βρίσκεται σ’ ένα παλιό μέρος και ο καθένας θα ήθελε να εκσυγχρονιστεί και να πάει σε μια νέα εγκατάσταση, όμως η νέα περιοχή είναι τόσο μολυσμένη, ακόμη και με το καρκινογόνο βενζόλιο, που ουδείς θα ήθελε να υπάρχουν τρόφιμα σ’ ένα τέτοιο χώρο» δηλώνει στο πρακτορείο Ρόιτερ ένας 66χρονος έμπορος τόνου.
Αυτή η διαμάχη με την ψαραγορά είναι η τρίτη που έχει προκύψει για τους διοργανωτές των Ολυμπιακών Αγώνων του 2020. «Είναι μια μεγάλη ευκαιρία για την Ιαπωνία να αναδείξει διεθνώς τις δεξιότητες και την τεχνολογία της και όλη αυτή η συζήτηση των προβλημάτων είναι πραγματικά αξιολύπητη» δηλώνει από τη δική του μεριά μέλος της Οργανωτικής Επιτροπής.
Μέχρι τώρα, το Τόκιο έχει αναγκαστεί να καταργήσει το πρώτο σχέδιο για τα γήπεδα, επειδή κρίθηκε πολύ ακριβό. Και στη συνέχεια έπρεπε να δημιουργήσει ένα καινούργιο λογότυπο Αγώνων, καθώς υπήρξαν καταγγελίες για λογοκλοπή. Επίσης, δύο από τα στελέχη της ομάδας που διεκδίκησε το 2013 τους Αγώνες αναγκάστηκαν να παραιτηθούν λόγω οικονομικών σκανδάλων. Και τώρα κορυφώνεται το πρόβλημα με τη μετακίνηση της ψαραγοράς.

 
Από τη πλευρά της κατασκευαστικής εταιρείας, ο μηχανικός Κενισίρο Χισάνο τονίζει με έμφαση πως οποιαδήποτε καθυστέρηση στο θέμα αυτό μπορεί να αποβεί καθοριστική και πως, αν υπάρξει νέα καθυστέρηση κατά έξι μήνες, αυτό θα καταστήσει αδύνατη την επίτευξη του αυστηρού χρονοδιαγράμματος για την κατασκευή του νέου δρόμου. Στον φάκελο της υποψηφιότητας του Τόκιο αναφερόταν πως ο χρόνος πρόσβασης από το Ολυμπιακό Χωριό στο σημείο που θα χτιστεί το Στάδιο ήταν το 2012 στα 25 λεπτά και πως ο σχεδιασμός για την καρτασκευή του νέου οδικού δικτύου τον κατεβάζει στα 10 λεπτά. «Πιστεύουμε πως κάτι τέτοιο θα είναι πλέον δύσκολο να υλοποιηθεί» προσθέτει ο Χισάνο.

Πηγή: Έθνος

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το