Τοπικά

Το τρένο φτάνει στο λιμάνι του Βόλου, τη ΒΙΠΕ Μαγνησίας και τη Ν. Αγχίαλο

Ανατέθηκε η μελέτη για τη σιδηροδρομική σύνδεση του λιμένα Βόλου με το υφιστάμενο δίκτυο του ΟΣΕ, τη ΒΙΠΕ Μαγνησίας και το αεροδρόμιο της Νέας Αγχιάλου.

Ανάδοχος ανακηρύχτηκε η κοινοπραξία ADT – ΩΜΕΓΑ – ΕΜΒΕΛΕΙΑ, με συνολική προσφερόμενη τιμή 1,41 εκατ. ευρώ και μέση τεκμαρτή έκπτωση 50,2%.

Το έργο της χάραξης νέας μονής σιδηροδρομικής γραμμής, μήκους 35 χλμ. περίπου, αποσκοπεί στη σύνδεση της σιδηροδρομικής γραμμής Λάρισας – Βόλου με την ΒΙΠΕ Μαγνησίας, το εργοστάσιο SOVEL στον Αλμυρό Μαγνησίας και το αεροδρόμιο της  Νέας Αγχιάλου.

Επίσης, στη σιδηροδρομική σύνδεση της ΒΙΠΕ-2 (στην περιοχή του Α.Κ. Βελεστίνου του αυτοκινητόδρομου ΠΑΘΕ), συνολικού μήκους 6,8 χλμ. περίπου, με την σιδηροδρομική γραμμή Βόλου – Λάρισας.

Τέλος, στη σιδηροδρομική σύνδεση των προβλητών του λιμένα Βόλου, συνολικού μήκους 2,2 χλμ. περίπου, απ’ ευθείας από τον σιδηροδρομικό σταθμό του Βόλου.

Τα οφέλη της σιδηροδρομικής σύνδεσης

Όπως αναφέρεται στην προκήρυξη της μελέτης, σκοπός της σιδηροδρομικής σύνδεσης είναι να καλύψει κατ’ αρχάς τη μεταφορά εμπορευμάτων και σιδηροδρομικά από την περιοχή του συγκροτήματος της βαριάς βιομηχανίας της SOVEL προς τη βόρεια Ελλάδα και στη συνέχεια προς την Ευρώπη.

Παράλληλα η νέα σιδηροδρομική γραμμή θα έχει τη δυνατότητα, με τη δημιουργία Σ. Σταθμών / Στάσεων να αποτελέσει επέκταση του υφιστάμενου προαστιακού Λάρισα – Βόλος, να συνδεθεί με τις εγκαταστάσεις του αεροδρομίου της Αγχιάλου και να εξυπηρετήσει τις μετακινήσεις των κατοίκων της ευρύτερης περιοχής Αλμυρού, με την δημιουργία του προτεινόμενου Σ. Σταθμού στην περιοχή αυτή.

Ο υπό μελέτη άξονας της σιδηροδρομικής γραμμής έχει μήκος 35 περίπου χιλιόμετρα και συνδέει την παράκτια περιοχή του Βόλου με τον κάμπο Αγίου Γεωργίου – Βελεστίνου και με την πεδινή περιοχή του Αλμυρού.

Ειδικότερα, η σιδηροδρομική γραμμή θα έχει σαν αρχή την θέση που βρίσκεται σήμερα ο Σ. Σταθμός Λατομείου, από όπου με κατεύθυνση αρχικά δυτική μέχρι περίπου το Αερινό και στη συνέχεια νότια, καταλήγει στο εργοστάσιο SOVEL στο νότιο άκρο του κάμπου του Αλμυρού.

H επαναλειτουργία της σιδηροδρομικής σύνδεσης του λιμένα Βόλου δεν είναι σχετικά μεγάλη σε κόστος, αλλά μεγάλη σε σπουδαιότητα, όπως ανέφεραν πρόσφατα, σε ενημερωτική συνάντηση με εκπροσώπους του Τύπου, στελέχη του ΤΑΙΠΕΔ.

Αυτό, διότι το λιμάνι του Βόλου πρόκειται να αξιοποιηθεί μέσω διεθνούς διαγωνισμού, οπότε τυχόν σύνδεσή του με τον ΟΣΕ αποτελεί ενισχυτικό “χαρτί”.

Από το 1988 μέχρι και σήμερα, το λιμάνι του Βόλου διατηρεί μια θέση μεταξύ των πέντε ελληνικών λιμένων με τη μεγαλύτερη διακίνηση εμπορευμάτων, παρουσιάζοντας προοπτικές και στην κρουαζιέρα.

Το λιμάνι του Βόλου το 2020 είχε έσοδα 4,8 εκατ. ευρώ και το 2019 έσοδα 5,3 εκατ. ευρώ και κέρδη 0,7 εκατ. ευρώ και 1,3 εκατ. ευρώ αντίστοιχα.

Πηγή: capital.gr

Share

Πρόσφατα άρθρα

Ηλικιωμένη στον Πύργο παρέδωσε χρυσές λίρες αξίας 25.000 ευρώ και κοσμήματα σε απατεώνες

Ταράχτηκε και δεν κατάλαβε ότι δεν ήταν της κόρης της η γυναικεία φωνή που άκουγε…

28 Σεπτεμβρίου 2024

Συνελήφθησαν 4 διακινητές για τους 66 ανθρώπους που διασώθηκαν πριν μέρες στην Καλαμάτα – Τους χρέωναν μέχρι και 8.000 ευρώ!

Τέσσερα άτομα ηλικίας 24, 28, 29 και 38 ετών, τρεις από το Αφγανιστάν και έναν…

28 Σεπτεμβρίου 2024

Στιγμές από την αναμέτρηση Α.Ε. 2002-Αγία Άννα

Η Αγία Άννα κέρδισε εκτός έδρας με 7-0 την Α.Ε. 2002 και στη σελίδα της…

28 Σεπτεμβρίου 2024

Γιώργος Κατσαρός: «Αν νομίζετε ότι στα 90 μου πρέπει να πάρω σύνταξη είστε γελασμένοι»

Ο Γιώργος Κατσαρός έκανε δηλώσεις στους δημοσιογράφους λίγο μετά τη μεγάλη συναυλία προς τιμήν του…

28 Σεπτεμβρίου 2024

Δημοσιογράφος διέκοψε ζωντανή μετάδοση για να σώσει γυναίκα από πλημμύρα

Ο τυφώνας Helene σαρώνει τις πολιτείες των ΗΠΑ προκαλώντας μεγάλες καταστροφές σε υποδομές και σε…

28 Σεπτεμβρίου 2024

Το φωτορεπορτάζ από το παιχνίδι Δάφνη-Γ.Σ. Αλμυρού

Στο Βασδέκειο συναντήθηκαν σήμερα Δάφνη και Γ.Σ. Αλμυρού με τους φιλοξενούμενους να κατακτούν τη νίκη…

28 Σεπτεμβρίου 2024