Τοπικά

Το προσφυγικό στο επίκεντρο εκπαιδευτικών προγραμμάτων σε Γυμνάσια και Λύκεια της Μαγνησίας “Θ”

room

Έμφαση στα ανθρώπινα δικαιώματα, το μεταναστευτικό, αλλά και το προσφυγικό, που ως θέματα μονοπωλούν εδώ και μήνες το διεθνές ενδιαφέρον, θα δώσουν φέτος πολλά εκπαιδευτικά προγράμματα, τα οποία θα υλοποιηθούν στα Γυμνάσια και τα Λύκεια της Μαγνησίας.

Τα εκπαιδευτικά προγράμματα των σχολείων εγκρίθηκαν προχθές από την αρμόδια επιτροπή που συγκροτήθηκε. Σε σχέση με πέρυσι είναι λιγότερα κατά 25 περίπου, δηλαδή φέτος ανέρχονται στα 225, ενώ πέρυσι ήταν 250.

Πιο αναλυτικά 120 είναι τα πολιτιστικά προγράμματα, δεκατρία τα προγράμματα αγωγής σταδιοδρομίας, 50 τα προγράμματα περιβαλλοντικής εκπαίδευσης και τα υπόλοιπα αφορούν στην αγωγή υγείας.

Από πέρυσι τα εκπαιδευτικά προγράμματα είναι λιγότερα για δύο λόγους: Πρώτον, δεν υπάρχει η διαδικασία της αξιολόγησης που περιελάμβανε και το εκπαιδευτικό πρόγραμμα ως ένα εφόδιο για να αξιολογηθεί θετικά ο εκπαιδευτικός. Δεύτερον, οι εκπαιδευτικοί νιώθουν πολύ πιεσμένοι από τη διδασκαλία και άλλες αναθέσεις καθηκόντων στο σχολείο και δεν έχουν το χρόνο, αφού αρκετοί πηγαίνουν και σε τέσσερα διαφορετικά σχολεία για να διδάξουν.

Σημειώνεται πως τα εκπαιδευτικά προγράμματα γίνονται εκτός διδακτικού ωραρίου και σε εθελοντική βάση από τους εκπαιδευτικούς, αφού μόνο 6-7 άτομα συμπληρώνουν το διδακτικό τους ωράριο.

Η υπεύθυνη του Γραφείου Σχολικών Δραστηριοτήτων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Μαγνησίας κ. Κική Δανιηλίδου τόνισε πως μία τάση που φαίνεται φέτος είναι ότι πολλοί εκπαιδευτικοί και μαθητές θα απασχοληθούν με τα ζητήματα των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, του προσφυγικού, του μεταναστευτικού που είναι επίκαιρα. Μάλιστα θα δημιουργηθεί και ένα δίκτυο σχολείων, ώστε οι καθηγητές να καταλάβουν τις έννοιες αυτές μέσα από τη γνώση των καθηγητών. Μεταναστευτικό και κινηματογράφος, εθελοντισμός στις ομάδες που συνδέονται με τους πρόσφυγες είναι μερικά από τα προγράμματα. Παράλληλα θα υπάρξει συνεργασία και με την Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ που ήδη υλοποιεί σχετικό πρόγραμμα «και αν ήσουν εσύ».

Στο τέλος της χρονιάς οι εκπαιδευτικοί που υλοποίησαν ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα, θα λάβουν μια βεβαίωση με την προϋπόθεση ότι θα έχουν κάνει τουλάχιστον 25 συναντήσεις με τους μαθητές εκτός διδακτικού ωραρίου. Μάλιστα μπορούν να κάνουν δύο εκπαιδευτικές επισκέψεις με διάρκεια από μία μέχρι και τέσσερις ημέρες.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το