Άρθρα

Το πάρκινγκ και το «πάρτυ»

Του Φώτη Λαμπρινίδη 

Η Δημοτική Αρχή μπορεί να ετοιμάζεται, «μεσ’ την καλή χαρά», για εγκαίνια και κάθε είδους «παράτες» στο χώρο στάθμευσης επί της Φιλελλήνων, ας πούμε όμως και μερικές αλήθειες… Οι κωλυσιεργίες, οι παλινωδίες, τα «ύποπτα» πήγαινε έλα στη διαχείριση του έργου, οδήγησαν να μετράμε τον… όγδοο χρόνο της Δημοτικής Αρχής και ακόμα… Κι όμως, ήταν μια εκκρεμότητα που τη βρήκε εκκαθαρισμένη από τους προηγούμενους! Πρόκειται για ένα έργο που είχε ξεκινήσει με σύμβαση παραχώρησης σε ανάδοχο εταιρεία, η οποία είχε υπογραφεί στις 14.06.2006 (Δημοτική Αρχή Μήτρου). Ένα έργο, δηλαδή, που δεν είχε προγραμματιστεί να γίνει με δημοτικά χρήματα. Ο παραχωρησιούχος όμως αδυνατούσε να υλοποιήσει τη συμβατική του υποχρέωση και εγκατέλειψε το έργο (επί Δημοτικής Αρχής Βούλγαρη). Έτσι η Δημοτική Αρχή Σκοτινιώτη που κληρονόμησε και αυτή την ανοικτή πληγή, κήρυξε τον παραχωρησιούχο έκπτωτο. Στη Δημοτική Αρχή Σκοτινιώτη έλαχε, δηλαδή, ο … κλήρος να εκκαθαρίσει το έργο, πράγμα που προχώρησε με υποδειγματικές διαδικασίες. Η Δημοτική Αρχή Μπέου, αντί να ξεκινήσει από εκεί που παρέλαβε το έργο, δηλαδή να ολοκληρώσει την εκκαθάριση, επιδόθηκε στη γνώριμη τακτική της «λάσπης» κατά της προηγούμενης Δημοτικής Αρχής και προσπάθησε να παγιδεύσει τις αντιπολιτεύσεις σε μια λύση που ήταν αντίθετη και στη νομιμότητα και στα συμφέροντα του Δήμου. Και αφού οι μεθοδεύσεις της έπεσαν στο κενό και χαράμισε 19 ολόκληρους μήνες, κατάλαβε ότι δεν είχε άλλη επιλογή, παρά να προχωρήσει στον δρόμο που είχε δρομολογήσει το προηγούμενο Δημοτικό Συμβούλιο, με τις υπεύθυνες ομόφωνες αποφάσεις του. Τις εγκληματικές καθυστερήσεις της Δημοτικής Αρχής διαδέχθηκαν οι άκαρποι διαγωνισμοί. Τελικά, χωρίς καμία τεχνικοοικονομική μελέτη βιωσιμότητας, η Δημοτική Αρχή Μπέου αποφάσισε να ολοκληρώσει το έργο με δημοτικούς πόρους, που υπερβαίνουν το αστρονομικό, για τα δεδομένα, ποσό των 5 εκατομμυρίων ευρώ. Χρήματα που μια άλλη Δημοτική Αρχή θα αξιοποιούσε για ζωτικές ανάγκες των δημοτών ή για να μεταμορφώσει κυριολεκτικά το κέντρο της πόλης!
Ποιος, όμως, θα ωφεληθεί από ένα τέτοιο έργο; Από το κέντρο του Βόλου λείπουν πληρωμένες θέσεις στάθμευσης ή αυτό που προέχει είναι να αποθαρρυνθεί η κίνηση του αυτοκινήτου; Δεν είχαν δίκιο οι παρατάξεις της αντιπολίτευσης που υποστήριζαν ότι ο Δήμος θα έπρεπε να αποπερατώσει μόνο τις λίγες εργασίες που έμεναν για να λειτουργήσουν οι επτά υπόγειοι όροφοι (εξασφαλίζουν 152 θέσεις στάθμευσης) και να κατασκευάσει και τα καταστήματα που προβλέπονταν στο ισόγειο, χωρίς να προχωρήσει και στην ανέγερση των έξι υπέργειων ορόφων και του δώματος; Και αν λείπουν πληρωμένες θέσεις στάθμευσης, τότε γιατί κατήργησε η Δημοτική Αρχή τις θέσεις στάθμευσης από το δώμα για να κάνει μαγαζί υγειονομικού ενδιαφέροντος; Μήπως τελικά το πάρκινγκ και ο πολυτελής εξωτερικός ανελκυστήρας που αποφάσισαν γίνονται πάνω απ’ όλα για να μπορεί να εξασφαλίσει άδεια λειτουργίας και να εξυπηρετείται το μαγαζί του δώματος; Άλλωστε όλες οι κυκλοφοριακές παρεμβάσεις της Δημοτικής Αρχής αντί να αποθαρρύνουν, ευνοούν την κίνηση του αυτοκινήτου στο κέντρο. Γι’ αυτό και το κομφούζιο στους κεντρικούς άξονες … καλά κρατεί, ενώ το δίκτυο ποδηλατοδρόμων, αντί να βελτιωθεί καταργήθηκε και τόσα χρόνια δεν έχει ακόμη ξεκινήσει το έργο του νέου δικτύου ποδηλατοδρόμων. Εν τω μεταξύ οι φωνές για την τιμολογιακή πολιτική στο πάρκινγκ της Φιλελλήνων είναι έντονες .
Μέσα σ΄ όλα αυτά, η αλαζονεία και η ασχετοσύνη των υπευθύνων της Δημοτικής Αρχής πάνε πακέτο. Καμία διάθεση δημοσίου διαλόγου με τους πολίτες και επιστημονικούς φορείς όπως το ΤΕΕ, πέρα απ΄ τους μονότονα επαναλαμβανόμενους εξυπνακισμούς, που κι αυτοί έχουν πλέον κουράσει μαζί με αυτούς που τις εκστομίζουν! Είναι και η περίοδος που ο Τσουγκριάς είναι ακόμη στο φόρτε του και οι ΠΑΕ παίρνουν «ιστορικές αποφάσεις» για το πώς θα μοιραστούν τα έσοδα από τα τηλεοπτικά δικαιώματα…

 

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το