Τοπικά

To ΠΑΜΕ εκπαιδευτικών παρουσίασε κενά και ελλείψεις στα Σχολεία της Μαγνησίας – Τραγική εικόνα στα σχολικά διδακτήρια

Στη Μαγνησία η σχολική χρονιά ξεκίνησε με σημαντικότατες ελλείψεις. Στην Α΄/βάθμια Εκπ/ση τα κενά ανέρχονται σε 67 (2 Νηπ/γοί στη Β΄ Περιοχή, 1 καθηγητής Μουσικής στη Β΄, 1 καθηγητής Γερμανικής στην Α΄ Περιοχή, 2 καθηγητές Πληροφορικής στην Α΄, 35 Δάσκαλοι Ειδικής Αγωγής για Παράλληλλη Στήριξη, εκ των 52 που έχουν εγκριθεί, 10 Δάσκαλοι Ειδικής Αγωγής για στελέχωση Τμημάτων Ένταξης, 12 καθηγητές Εικαστικών και Θεατρολόγοι και 4 Δάσκαλοι στην Α΄, τα κενά των οποίων θα προκύψουν από την επικείμενη λειτουργία της Δ.Υ.Ε.Π).

Στη Β΄/βάθμια παρατηρούνται πολύ μεγάλες ελλείψεις (10) στους καθ/τές Φυσικής στην Α΄ Περιοχή, ενώ στη Β΄ Περιοχή (στα νησιά) υπάρχουν ελλείψεις 5 Φιλολόγων (ΠΕ 02), 3 Μαθηματικών (ΠΕ 03), 3 καθ/τών Φυσικής ((ΠΕ 04), 2 Νομικών (ΠΕ 78) κλπ. Επίσης, παρατηρούνται πολλές ώρες κενών σε καθ/τές Γαλλικής, Αγγλικής, Γερμανικής (ΠΕ 05, ΠΕ 06, ΠΕ 07). Η κατάσταση περιγράφηκε σήμερα από το ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών σε συνέντευξη Τύπου.

Στη συνέντευξη πήραν μέρος οι εκπαιδευτικοί της Αγωνιστικής Συσπείρωσης Εκπαιδευτικών:
Τίρχας βασίλης, μέλος Γραμματείας Μαγνησίας Π.Α.ΜΕ, μέλος Δ.Σ. ΣΕΠΕ Μαγνησίας
Αργύρης Χρήστος, μέλος ΕΛΜΕ Μαγνησίας
Πέτρου Λίλα, Νηπιαγωγός, Μέλος Δ.Σ. ΟΓΕ
Καραγιάννης Θεόδωρος
Ριζόπουλος Απόστολος. μέλος της Γραμματείας Μαγνησίας Π.Α.ΜΕ.
Επίσης για τα προβλήματα των αναπληρωτών μίλησε εκ μέρους της Πρωτοβουλίας Αναπληρωτών – Ωρομισθίων η Κωνσταντίνα Ρηγάκη, αναπληρώτρια δασκάλα. καλώντας στις 28 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 2018, στις 2:00 το μεσημέρι, στις διευθύνσεις πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης Μαγνησίας, να δώσουν, συμβασιούχοι και μόνιμοι εκπαιδευτικοί, “αγωνιστική απάντηση στο κυβερνητικό παραμυθάκι περί “κανονικότητας” στα σχολεία, απαιτώντας πρώτα απ’ όλα, την μονιμοποίηση των όλων των συμβασιούχων εκπαιδευτικών εδώ και τώρα”.
Η ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ

Μεγάλες οι ευθύνες της δημοτικής αρχής Βόλου

Με ευθύνη και της δημοτικής αρχής Βόλου η κατάσταση είναι τραγική στα σχολικά διδακτήρια. Τα όποια έργα βιτρίνας δεν μπορούν να κρύψουν την έλλειψη παντελώς του αντισεισμικού ελέγχου (στον Βόλο υπάρχουν διδακτήρια που χτίστηκαν από τις αρχές του προηγούμενου αιώνα), την απουσία των απαραίτητων σχολικών αιθουσών σε πολλά Δημοτικά Σχολεία (3ο – 9ο Δ. Σ. Ν. Ιωνίας, 10ο Δ. Σ. Ν. Ιωνίας, Δ. Σ. Αλυκών, κ.ά), την τραγική κατάσταση στα Νηπιαγωγεία (10 στο κέντρο του Βόλου) που εδώ και χρόνια λειτουργούν σε ακατάλληλα μισθωμένα κτίρια, την παντελή έλλειψη αιθουσών πολλαπλών χρήσεων, βιβλιοθηκών, γυμναστηρίων, εργαστηρίων, ακόμη και χώρων υγιεινής. Υπάρχουν προβλήματα στη στεγανότητα διδακτηρίων (6ο Δ. Σ. Ν. Ιωνίας), ελλιπείς ελαιοχρωματισμοί, σπασμένες πλακοστρώσεις, μη πιστοποίηση ανελκυστήρων, διάβρωση φερόντων οργανισμών των κτιρίων, έλλειψη μέτρων υγιεινής και ασφάλειας.

Το παζλ της υποβάθμισης της σχολικής ζωής και της καθημερινότητας εκπαιδευτικών και μαθητών συμπληρώνει η έλλειψη καθαριότητας, αφού οι περισσότερες συναδέλφισσες καθαρίστριες εργάζονται με συμβάσεις έργου και αμείβονται με ψίχουλα, όμηροι κι αυτές, όπως οι αναπληρωτές, της πολιτικής της κυβέρνησης και της δημοτικής αρχής. Προσέρχονται στα σχολεία, όπως προβλέπει η σύμβασή τους, μετά το τέλος των μαθημάτων, που σημαίνει ότι τα σχολειά μας παραμένουν χωρίς καθαριότητα κατά τη διάρκεια του πρωινού ωραρίου. Η δημοτική αρχή Βόλου, μάλιστα, εδώ και δύο χρόνια, συνεχίζει να  εμπαίζει τις 12 μόνιμες καθαρίστριες μειωμένου ωραρίου, που θα μπορούσε να τις μετατρέψει σε πλήρους, για να καλύψουν κάποιες από τις ανάγκες καθαριότητας των σχολείων.

Γιατί η κυβέρνηση μείωσε τις ώρες διδασκαλίας στο ωρολόγιο πρόγραμμα, έκανε διπλές αναθέσεις, καταργεί ολιγομελή τμήματα σε Γεν. Λύκεια, ΕΠΑ.Λ, ΕΕΕΚ, Νηπιαγωγεία και ολοήμερα σχολεία. Στα πλαίσια του «εξορθολογισμού του προσωπικού» και της μείωσης των δαπανών, έστειλε στην ανεργία χιλιάδες αναπληρωτές εκπαιδευτικούς. Στη Μαγνησία προσελήφθησαν εφέτος περίπου 170 αναπληρωτές εκπαιδευτικοί, που η «κανονικότητα» της κυβέρνησης τούς καταδικάζει ακόμη μία χρονιά στην αδιοριστία με μισθούς πείνας. Πολλοί εξ αυτών εργάζονται ως αναπληρωτές μειωμένου ωραρίου ή ως ωρομίσθιοι.

Σε σχέση με τα “ολιγομελή” τμήματα των ΕΠΑ.Λ, απαιτούμε:

  • Τα τμήματα, οι τομείς και οι ειδικότητες των ΕΠΑ.Λ να διαμορφωθούν με βάση τις μορφωτικές ανάγκες των μαθητών κι όχι με βάση τις αναδιαρθρώσεις και την περικοπή δαπανών.
  • Να εγκριθούν όλα τα ολιγομελή τμήματα τομέων και ειδικοτήτων με πλήρη στελέχωση.
  • Μέγιστο όριο 20 μαθητές στα τμήματα – 15 στις ομάδες προσανατολισμού – 10 στα εργαστήρια.

Η συγκυβέρνηση ΣΥ.ΡΙΖ.Α–ΑΝ.ΕΛ, εμπαίζοντας και εξαπατώντας τις λαϊκές οικογένειες, συνεχίζει ξεδιάντροπα να προπαγανδίζει πως δήθεν «επιστρέφουμε στην κανονικότητα», πως «τελείωσαν τα μνημόνια», πως τάχα «τα δύσκολα πέρασαν». Μαζί με τη ΝΔ και τα άλλα αστικά κόμματα, προσπαθούν να στήσουν νέες παγίδες αποπροσανατολισμού και εγκλωβισμού της συνείδησης του λαού στη λογική του μικρότερου κακού, με δήθεν «δεξιά και αντιδεξιά μέτωπα», για να μπορούν να συνεχίσουν να υπηρετούν τα συμφέροντα, την ανταγωνιστικότητα και τα κέρδη των επιχειρηματικών ομίλων.

Φτάνει πια με τα ψέματα και τις απάτες τους!

Κυβέρνηση και αξιωματική αντιπολίτευση με ψέματα και ψευτοαντιπαραθέσεις επιχειρούν να συγκαλύψουν το «μεταμνημονιακό μνημόνιο», το γεγονός ότι οι πάνω από 700 μνημονιακοί νόμοι, που έχουν ψηφίσει, θα συνεχίζουν να εφαρμόζονται καθημερινά με στόχο τις επενδύσεις και τα κέρδη του κεφαλαίου. Αυτό προϋποθέτει μια ζωή με ελάχιστα για τα λαϊκά στρώματα, τους εργαζόμενους, τα νέα παιδιά. Σημαίνει ματωμένα πλεονάσματα μέχρι το 2060. Συνεχείς απώλειες σε μισθούς και συντάξεις. Το παραμύθι π.χ. ότι δε θα προχωρήσει η μείωση των συντάξεων κρύβει ότι ο «νόμος Κατρούγκαλου» εφαρμόζεται κανονικά. Χιλιάδες συνάδελφοι, που συνταξιοδοτήθηκαν τα τελευταία χρόνια, είδαν ψίχουλα αντί για συντάξεις. Ανθρώπινες ζωές χάνονται, περιουσίες καταστρέφονται στη βροχή, στη φωτιά. Απουσιάζουν κάθε σχέδιο αλλά και στοιχειώδεις υποδομές αντιπλημμυρικής, αντιπυρικής αλλά και αντισεισμικής θωράκισης, γιατί αποτελούν κόστος για το κεφάλαιο.

Στην Εκπαίδευση, η «κανονικότητα» που διακηρύσσει η κυβέρνηση ΣΥ.ΡΙΖ.Α-ΑΝ.ΕΛ είναι:

  • οι 25 χιλιάδες συνάδελφοι αναπληρωτές σε ομηρία, κάθε χρόνο με μια βαλίτσα στο χέρι, ελαστικά απασχολούμενοι, με τα έξοδα διαβίωσης να είναι στα ύψη, καταδικασμένοι να ζουν στη φτώχεια.
  • οι σχεδιασμοί για ένα «Νέο Λύκειο» – εξεταστικό κέντρο υψώνοντας νέους ταξικούς φραγμούς.
  • το κλείσιμο τμημάτων των ΕΠΑ.Λ, η προώθηση της μαθητείας και της κατάρτισης για παροχή φθηνού εργατικού δυναμικού στις επιχειρήσεις.
  • η εφαρμογή της αντιεκπαιδευτικής αξιολόγησης και κατηγοριοποίησης του σχολείου, δηλαδή αυτό που οι προηγούμενοι (ΝΔ-ΠΑ.ΣΟ.Κ) δεν κατάφεραν να περάσουν!
  • η υποβάθμιση των δομών ειδικής αγωγής, όπως το κλείσιμο των Κ.Ε.Δ.Δ.Υ, που είναι κρίσιμες για τη διάγνωση και την εκπαιδευτική πορεία χιλιάδων παιδιών με μαθησιακές δυσκολίες – ΑμεΑ, ανοίγοντας τον δρόμο στους ιδιώτες!
  • οι μειωμένες δαπάνες για την εκπαίδευση, η τραγική κατάσταση στις υποδομές, οι ελλείψεις μέτρων υγιεινής και ασφάλειας για τους μαθητές, καθώς επίσης και αντισεισμικής προστασίας.
  • Τα αμέτρητα χρήματα που ξοδεύει η λαϊκή οικογένεια για τη μόρφωση των παιδιών της σε φροντιστήρια, στους παιδικούς σταθμούς, σε αναλώσιμα υλικά, όπως στα νηπιαγωγεία.

 

Κανένας συμβιβασμός με την “κανονικότητά” τους!

Οι ανάγκες μας δε χωρούν στην πολιτική τους. Διεκδικούμε:

  • Μόνιμη και σταθερή εργασία, άμεση μονιμοποίηση 25 χιλάδων αναπληρωτών που εργάζονται τα τελευταία χρόνια στην Εκπαίδευση. Για να υπάρχει εκπαιδευτικός σε κάθε γωνιά της χώρας μας, με 20 μαθητές στην τάξη και σταθερούς, ανθρώπινους όρους εργασίας. Να διασφαλιστεί η αναλογία μίας νηπιαγωγού ανά 15 νήπια και ενός δασκάλου ανά 15 μαθητές των δύο πρώτων τάξεων του Δημοτικού. Μονιμοποίηση όλων των εργαζομένων στην εκπαίδευση, μεταξύ των οποίων και των καθαριστριών.
  • Σύγχρονα και ασφαλή σχολικά κτίρια, αναγκαίες υποδομές, όπως σχολικά εργαστήρια, βιβλιοθήκες, γυμναστήρια κ.ά. Άμεσα μέτρα αντιπυρικής – αντιπλημμυρικής – αντισεισμικής θωράκισης!
  • Υψηλού επιπέδου εκπαίδευση, με βάση τις σύγχρονες εξελίξεις της επιστήμης και ολόπλευρη διαπαιδαγώγηση των νέων ανθρώπων, χωρίς να χρειάζεται να πληρώσει ούτε ένα ευρώ ο εργαζόμενος γονέας από την τσέπη του σε φροντιστήρια-αναλώσιμα κ.ά. Γενναία χρηματοδότηση όλων των Σχολικών Επιτροπών!
  • Αυξήσεις στους μισθούς και στις συντάξεις, επαναφορά 13ου και 14ου μισθού, καθιέρωση Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας για όλους τους ελαστικά απασχολούμενους συναδέλφους. Κατάργηση όλων των αντιασφαλιστικών νόμων!

Κανείς δεν πρόκειται να μας χαρίσει τίποτα!

Καλούμε τους εκπαιδευτικούς, τους γονείς, τους μαθητές να μην έχουν καμιά εμπιστοσύνη στην κυβέρνηση και στην ψευτοαντιπολίτευση της ΝΔ και του ΚΙΝ.ΑΛ. Μαζί ψηφίζουν τα αντιλαϊκά μέτρα. Μαζί πασχίζουν για την ανάκαμψη της ελληνικής αστικής τάξης. Την στηρίζουν, όχι μόνο με το τσάκισμα των λαϊκών δικαιωμάτων αλλά και με την προώθηση των επικίνδυνων ιμπεριαλιστικών σχεδιασμών στα Βαλκάνια και στη Μέση Ανατολή, που γεννούν πολέμους και προσφυγιά. Με τη στήριξη των δολοφονικών επεμβάσεων των Η.Π.Α και της Ε.Ε. Μετατρέπουν τη χώρα μας σε μια απέραντη NATOϊκή βάση. Αυτό εγκυμονεί ολέθριους κινδύνους για τον λαό μας και τα παιδιά μας. Έχουμε χρέος να τα προστατέψουμε! Να υποδεχθούμε, ακόμη, τα χιλιάδες προσφυγόπουλα, που θα έρθουν και φέτος στα σχολεία μας. Να αγωνιστούμε ενάντια στις αιτίες που γεννούν τον ιμπεριαλιστικό πόλεμο και την προσφυγιά.

Οι καλύτερες μέρες θα έρθουν μόνο μέσα από τη δική μας δράση και συμμετοχή στους αγώνες, με συσπείρωση στα σωματεία μας, στις Ε.Λ.Μ.Ε και στους ΣΥΛΛΟΓΟΥΣ, σε κοινή δράση και συμμαχία με τους άλλους εργαζόμενους και το εργατικό κίνημα. Με ένα κίνημα μαζικό, διεκδικητικό, που δεν παζαρεύει το πόσα θα χάσουμε. Δε θα ανοίγει τον δρόμο στις κυβερνήσεις να υλοποιούν τις αντιλαϊκές πολιτικές τους (βλ. αξιολόγηση/ελαστική απασχόληση, όπως κάνουν οι παρατάξεις του κυβερνητικού – εργοδοτικού συνδικαλισμού. Που δε θα συμβιβάζεται με τις αιτίες που γεννούν την αντιλαϊκή πολιτική. Θα παλεύει για την κατάργηση των αντιλαϊκών νόμων, την ανάκτηση των απωλειών, την ικανοποίηση των σύγχρονων αναγκών μας.

 

 

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το